Szkodliwosc komputera na oczy, a okulary zerwoe z filtrem

1. Data: 2000-11-16 14:38:56

Temat: Szkodliwosc komputera na oczy, a okulary zerwoe z filtrem
Od: "SaYgon" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie czy okulary zerowe z filtrem sprzedawane w supermarketach
(sklepy optyczne) sa dobre dla ludzi przeywajacych dzien w dzien przed
ekranami tv i komputerow? Czesto mecza mi sie oczy i bola, a nie chcialbym
stracic zbyt szybko dobrego wzroku. Aha i jeszcz jedno nadgarski - sa
klawiatury z podporkami, czy one pomagaja?

Prosze o odpowiedz,

Dziekuje i pozdrawiam,
Thomas

2. Data: 2000-11-16 15:10:09

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poczytaj co mowia producenci monitorow.

Filtry sa juz wbudowane w ekrany monitorow.
Dodatkowe filtry jedynie moga pogarszac widocznosc i jasnosc.

3. Data: 2000-11-16 21:14:28

Od: "don Tomasino" <e...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SaYgon" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> stracic zbyt szybko dobrego wzroku. Aha i jeszcz jedno nadgarski - sa
> klawiatury z podporkami, czy one pomagaja?

Okulary dodatkowo chronia oczy przed pylkami kurzu ktore sa akcelerowane w
kierunku siedzacego przed monitorem miedzy innymi na oczy. (szczegolnie w
starego typu monitorach kolorowych )
Poza tym koryguja ostrosc obrazu tak aby sie wzrok nie meczyl. W obecnych
monitorach emisja jest niewielka w porownaniu z tymi z przed 8 lat.
Osobiscie nie uzywam bo po co

4. Data: 2000-11-16 22:23:01

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Okulary dodatkowo chronia oczy przed pylkami kurzu ktore sa akcelerowane w
> kierunku siedzacego przed monitorem miedzy innymi na oczy.
A to bardzo ciekawe,
bo pylki wlasnie sa przyciagane przez ekran monitora
i ich ruch jest w kierunku monitora, a nie siedzacego przed nim.

Prawdopodobnie masz cos schrzanione z monitorem, ze ma inny ladunek.

(szczegolnie w
> starego typu monitorach kolorowych )
jest akurat odwrotnie.
J.

5. Data: 2000-11-17 01:08:14

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

don Tomasino napisał(a):

> Okulary dodatkowo chronia oczy przed pylkami kurzu ktore sa akcelerowane w
> kierunku siedzacego przed monitorem miedzy innymi na oczy. (szczegolnie w
> starego typu monitorach kolorowych )

Pyłki kurzu trzeba wycierać ściereczką zanim się usiądzie przed monitorem.
To przestroga dla tych, którzy przed monitorem strasznie kichają a nie wiedzą
dlaczego :-)

Kaja

6. Data: 2000-11-17 01:31:02

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek D." napisał(a):

> A to bardzo ciekawe,
> bo pylki wlasnie sa przyciagane przez ekran monitora
> i ich ruch jest w kierunku monitora, a nie siedzacego przed nim.

Są przyciągane ale jak włączysz monitor, to te pyłki są emitowane na osobe
siedzącą przed komputerem...Stąd zalecenia częstego wycierania ekranu
ściereczką, szczególnie jak ktoś jest uczulony na kurz i kicha.

Kaja

7. Data: 2000-11-17 10:23:19

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> S? przyci?gane ale jak w??czysz monitor, to te py?ki s? emitowane na osobe
> siedz?c? przed komputerem...St?d zalecenia cz?stego wycierania ekranu
> ?ciereczk?, szczególnie jak kto? jest uczulony na kurz i kicha.

Zalecenie czystosci jest ok,
ale te pylki niestety nigdy sie sa emitowane z ekranu na czlowieka.
One juz tam zostaja na stale.

Jaki masz monitor czy telewizor ktory strzela pylkami >?
J.

8. Data: 2000-11-17 13:18:15

Od: "AlicjaNF" <a...@v...wis.pk.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zalecenie czystosci jest ok,
> ale te pylki niestety nigdy sie sa emitowane z ekranu na czlowieka.
> One juz tam zostaja na stale.

Nie tak do konca ... Poniewaz monitor wytwarza promieniowanie (od strony
ekranu duzo mniejsze niz z tylu), to czesc pylkow jest przyciagana do
ekranu, ale czesc jest od niego odpychana. Z tych odpychanych pylkow czesc
trafia do naszych oczu (przy noszeniu szkiel kontaktowych widac ile tego
badziewia trafia na sluzowke), a reszta jest rozpraszana w okolicach
monitora.
Miedzy innymi zaczerwienione oczy sa skutkiem takiego wlasnie procesu.
Oczywiscie nie tylko, bo samo "mruganie" ekranu ma z tym tez sporo
wspolnego.

> Jaki masz monitor czy telewizor ktory strzela pylkami >?

Tak dziala przy kazdym monitorze/telewizorze.

Pozdrowienia
Ala

9. Data: 2000-11-17 14:19:43

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek D." napisał(a):

> Jaki masz monitor czy telewizor ktory strzela pylkami >?
> J.

GoldStar Studioworks.
Jestem uczulona trochę na kurz i kicham.

Kaja

10. Data: 2000-11-17 15:16:15

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miedzy innymi zaczerwienione oczy sa skutkiem takiego wlasnie procesu.

Oczy sa zaczerwienione od wysilku i braku nalezytej jasnosci ekranu
jak i w wyniku zmeczenia miesni galki ocznej, gdy ustawimy
zbyt mala wielkosc czcionki
a usilujemy nadal czytac godzinami takie teksty.

Zatem efekt czerwonych oczu to przekrwienie wysilkowe
a nie zadne pylki.

> Oczywiscie nie tylko, bo samo "mruganie" ekranu ma z tym tez sporo
> wspolnego.
Tez kula w plot.
Nowe monitory nie mrugaja mniej czesto niz telewizor.
Czerwony oczy jak u krolika wywoluje zbyt mala czcionka, bliskosc
ekranu i zmuszanie oczu to wpatrywania sie w poszczegolne piksle
przy duzych rozdzielczosciach.
czarno bialy monitor typu VGA nie wywoluje takich zaburzen

> Tak dziala przy kazdym monitorze/telewizorze.

to o czym mowisz to efekt mycia monitora plynem antystatycznym
ale gdy masz dobry fabryczny monitor i on pracuje tygodniami, takze
telewizor czy magnetowid, to na obudowie, szkle przykleja sie kurz
(niezaleznie jak masz czysto w domu czy w pracy)

A to o czym mowisz ze wyrzuca monitor w kierunku operatora, to elektrony
a nie zadne pylki
a i te elektrony sa wyhamowywane przez siatke metalowa ekranu monjitora
i na luminoforze, ktorym jest od wewnatrz pokryty ekran, wywolyuja w
prozni efekt swiecenia piksli i calego obrazu.

Ale elektrony te nie przelatuja przez monitor do uzytkownika,
bo wylapuje je elektroda siatki ekranu monitora.

A jak potrafisz te elektronowe pylki zlapac do torebki czy pudelka
to daj znac ;)
J.

Dlatego stosowanie okularow zerowych z filtrami jest szkodliwe
poniewaz filtrami sa pokryte juz ekrany monitorow.
A kazdy filtr zmniejsza jasnosc obrazu i aby ja skorygowac uzytkownik
ustawia wieksza jasnosc i dodatkowo zwieksza szkodliwa emisje monitora.
J.

Dokumentacja Medyczna !!!!!
badanie krwi - wyniki
singular5
Slownik biol/med E-PL/PL-E
Re: Prozac reklama a dzialania uboczne Re: prozak- czy ktos wie co to jest?