10 KG przez miesiac - czy mozliwe?

1. Data: 2002-06-22 14:12:39

Temat: 10 KG przez miesiac - czy mozliwe?
Od: "michal" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie. Czy jest mozliwe schudniecie 5-10 KG przez miesiac. Nie chodzi mi
o super diete z tabletkami! Glownie chcialbym ograniczyc kaloryczne
jedzienie do minimum oraz jakie cwiczenia - rower etc... Co polecacie
zrobic - czy sa na to jakies intrukcje co do ilosci jedzenia itp.. Bardzo
prosze o pomoc to dla mnie bardzo wazne.

Michaq

2. Data: 2002-06-22 15:31:37

Temat: Re: 10 KG przez miesiac - czy mozliwe?
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie. Czy jest mozliwe schudniecie 5-10 KG przez miesiac.

Hmm. IMHO 10 kg, czy nawet 5 kg, to duzo. Moze sie to okazac za wysoko
podniesiona poprzeczka, nie mowiac juz o takim drobiazgu jak wplyw na
zdrowie, czy to, ze tak szybko chudnac, mozesz byc umiarkowanie zadowolony
(jesli nie przerazony) efektem wizualnym.

Moim zdaniem przy odchudzaniu najwazniejsza jest zmiana trybu zycia. Czyli
np. codziennie rano zamias kubka kawy - kilkanascie minut gimnastyki,
ewentualna lekka przebiezka (dla mnie pozadany efekt, czyli przebudzenie, po
obu rzeczach jest podobne, nie liczac takiego drobiazgu jak endorfiny,
ktorych podczas ruchu troche sie wydziela).
Poza tym - zmiana diety. Raz - ograniczenie kalorii. Przy odchudzaniu,
powiedzmy 500kcal mniej niz wynosi dzienne zapotrzebowanie. Dwa - jedzenie
musi byc bardziej tresciwe - czyli mniej pustych kalorii, wiecej jedzenia z
potrzebnymi skladnikami odzywczymi. U mnie w praktyce wygladalo to tak, ze
zrezygnowalam ze slodyczy (czekoladek, ciastek), zamiast chrupac na miescie
ulubione paszteciki, bralam sobie ulubionego owoca. Nie smarowac pieczywa,
zamiast smietany - jogurt, itp. Nie przesadzac z sokami - one rowniez maja
sporo kalorii. Ale oczywiscie - mineralka bez ograniczen (lepiej ta o
niskiej zawartosci soli mineralnych).

Aby zrzucic kilogram, trzeba spalic ok. 7500 kcal. Przelicz sobie to na
jakas forme aktywnosci ruchowej. Zobaczysz, ze sporo sie trzeba
nagimnastykowac.

No i przede wszystkim - determinacja.
Na poczatku, zwlaszcza kiedy sie bylo malo ruchawym, ciezko sie przekonac do
wysilku fizycznego. Ale jak juz sie pokona pierwsze zniechecenia, efekty
beda trwale. A o to chyba chodzi.

pozdr.
Asmira

3. Data: 2002-06-22 16:13:27

Od: "ja\(dzia\)" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zrobic - czy sa na to jakies intrukcje co do ilosci jedzenia itp.. Bardzo
> prosze o pomoc to dla mnie bardzo wazne.

Pewnie, że jest możliwe. Pod warunkiem, że zaplanuje się kilka dni wolnego
na pobyt w szpitalu. Albo dłuższy okres czasu na ratowanie nadszarpniętego
zdrowia. No i oczywiście trzeba przygotować się na powrót tych kg z
nadwyżką.

--
ja(dzia)
j...@k...net.pl

4. Data: 2002-06-22 16:16:24

Od: Zbigniew Świętkowski <y...@N...astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

"michal" <v...@w...pl> wrote:
> [...]
> zrobic - czy sa na to jakies intrukcje co do ilosci jedzenia itp.. Bardzo
> prosze o pomoc to dla mnie bardzo wazne.
AFAIR najwięcej straciłem na wadze (5 kg w tydzień) podczas _nieudanej_
próby
"przejścia" na witarianizm i ruch na świeżym powietrzu przez większą część
dnia.
http://free.polbox.pl/s/simon21/coto.html
http://www.pfm.pl/u235/back/173478/navi/173506

pozdr.,
--
Zbigniew Świętkowski
<SPAM> #ostrowmaz - Kanał Ostrowi Mazowieckiej :-) </SPAM>

5. Data: 2002-06-22 16:20:02

Od: Krzysztof Parzyszek <k...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 22 Jun 2002 17:31:37 +0200, asmira wrote:

> np. codziennie rano zamias kubka kawy - kilkanascie minut gimnastyki,

Dlaczego `zamiast'? AFAIK kofeina akurat w chudnięciu nie przeszkadza,
raczej przeciwnie.

> Aby zrzucic kilogram, trzeba spalic ok. 7500 kcal.

Co przez to rozumiesz? 1kg tłuszczu to 9000kcal.

--
<>> k...@s...org <Krzysztof Parzyszek> |_P
<<> 3,7-Dihydro-1,3,7-trimethyl-1H-purine-2,6-dione

6. Data: 2002-06-22 16:35:30

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Parzyszek" <k...@s...org> napisał w
wiadomości news:af283i$um1$3@rmf-fm.presscom.net...

| Co przez to rozumiesz? 1kg tłuszczu to 9000kcal.
mnie uczono że 7500
pozdrawiam Tichy

7. Data: 2002-06-22 21:43:12

Od: AWoj <a...@o...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aby zrzucic kilogram, trzeba spalic ok. 7500 kcal. Przelicz sobie to na
> jakas forme aktywnosci ruchowej. Zobaczysz, ze sporo sie trzeba
> nagimnastykowac.

A do tego polecam jeszcze przed wysiłkiem fizycznym L-karnitynę. Uważam,
że jest genialna jeżeli chodzi o spalanie tłuszczu.

Problem polega na tym, że podczas tak wściekle upalnej pogody zbyt
intensywny wysiłek fizyczny nie jest chyba dobrym pomysłem ze względu na
bardzo i tak duże obciążenie serducha...

A swoją drogą to co Cię tak przypiliło z tym odchudzaniem?

Pozdrawiam
Agnieszka

8. Data: 2002-06-22 22:00:42

Od: "Norbert" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czystego tluszczu nie spalamy ;)

9. Data: 2002-06-22 22:37:47

Od: "michal" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A swoją drogą to co Cię tak przypiliło z tym odchudzaniem?

Po prostu dzisiaj stanalem przed lustrem. Jeszcze 2 lata temu wazylem 65-68
KG natomiast teraz waze 74. Oczywiscie te kilka kilo wpadlo po rzuceniu
papierosow - jakies 2 lata temu. Jednak znow chce wygladac pieknie i nie
wstydzic sie na plazy - jade na poludnie w lipcu :-))

Wlasnie mam jeszcze jeden dosc nietypowy problem - wg opini moich
znajomych - jestem blady :-)) Poswiece temu moze nowy watek.

Bardzo dziekuje za pomoc - jesli w tym temacie rowniez bedizemy mogli mi
pomoc.

MIchal

10. Data: 2002-06-23 21:59:12

Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobic - czy sa na to jakies intrukcje co do ilosci jedzenia itp.. Bardzo
> prosze o pomoc to dla mnie bardzo wazne.

Moze nie ograniczaj sie tak bardzo do sprawy wagi, co wyglądu - mozesz jesc
(tez nie za duzo) i spalac i 'wkładać' to w mięśnie, i też będziesz ważył
sporo, a wyglądać tak nie będziesz.
kakrysa

czy zęby mam leczyć nie medycznie ?
Choroby genetyczne