2 PRZYPOWIASTKI - DO EFLEKSJI

1. Data: 2002-04-08 22:24:26

Temat: 2 PRZYPOWIASTKI - DO EFLEKSJI
Od: "kasia Rudzinska" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

KRÓTKI KURS TUCZU SWIN
Zwykla swinia je duzo. Jak najwiecej. I nie wybrzydza. Super - swinia je
takze duzo, ale ma gusta bardziej wysublimowane. Trzeba ja rozochocic, aby
miala rosnace wymagania, co do ilosci i jakosci, w kwestii konsumpcji, stale
zmieniajace sie. Zeby chciala trawic coraz wykwintniejsze jadlo. Istota
miedzy swinia a super - swinia lezy w gatunkach konsumowanych potraw i
otoczce gastronomicznej - swinie (super) pozywiaja sie przy kandelabrach, w
przeciwienstwie do swin (zwyklych) konsumujacych przy korytach.

Wiele dążeń wspólczesnej kultury wpaja czlowiekowi, ze jest super - swinia,
której sensem zycia jest konsumpcja, coraz lepszych, bardziej wykwintnych,
rzekomo zbawiennych i koniecznych do szczescia rzeczy. Prosta jednak
obserwacja wystarcza do stwierdzenia, ze do zachowania zycia i zdrowia,
potrzeba niewielu skladników i nawet w nie najwiekszej ilosci.

Jezeli uwierzysz, ze sensem zycia jest jadlo i konsumowanie, pozbedziesz sie
jakichkolwiek wyzszych aspiracji. Czlowiek z wielkimi aspiracjami jest
trudnym klientem i kiepskim konsumentem. Potrafi myslec, czuc inaczej niz
sredniak reklamowy i miec oryginalne wyobrazenia. Potrafi w wolny sposób
rozwijac swoje czlowieczenstwo do granic nieskonczonosci. I wtedy staje sie
niebezpieczny, bo wolny i otwarty na nieskonczonosc.

To wlasnie "zgubilo" Jezusa. Odwazyl sie równac swoje czlowieczenstwo do
boskiego wymiaru: "bo nie tylko nie zachowywal szabatu, ale nadto Boga
nazywal swoim ojcem, czyniac sie równym Bogu". I za to Go przede wszystkim
zabito (por. J 5, 18).

Jedyną skuteczną obroną godnosci czlowieka jest przypominanie o jego wolnej
i bliskiej Bogu samemu naturze. Albo bedzie swinią (super).

x. M. Puzewicz

Czy ma sie prawo tepic instynkty ludzkosci?
Jezeli ich cel nie jest zrozumialy, czy nie nalezaloby poprzestac na
zaufaniu? Przypuscmy taka rzecz: jest pewna gasienica (owada zwanego
"jelonek"), która zyje pod kora debu; zlobi ona krete drózki. Ale w ostatnim
roku, kiedy juz ma sie przepoczwarczyc, zmienia ona kierunek tych drózek.
Podchodzi do samej kory i juz zlobi dluga droge prosta.
Jest to zrozumiale dla nas: bo ona sie rozwinie w duzego, twardego owada;
gdyby on sie z poczwarki rozwinal gdzies w glebi drzewa, odciety od kory
labiryntem kretych drózek, nigdy by sie na wierzch nie wydobyl. Ale teraz on
prosta droga podejdzie do kory, przegryzie ja i wyzwoli sie na nowy swiat.
Cóz gasienicy kaze tak sie zachowac? Jej rozum? Ona nie ma dyskursywnego
rozumu. Tylko jej instynkt, który jest slepym i gluchym, ale pewnym wyrazem
innego rozumu, czynnego, który rozwojem tego zwierzatka kieruje. Gdyby ta
gasienica miala dyskursywny intelekt i byla z usposobienia sceptyczna -
zakwestionowalaby te niezrozumiala dla siebie chec zaprzestania dróg kretych
i zaczecia pracy nad droga prosta - i nie wyszlaby na tym dobrze: zamarlszy
w swym grobowcu tragicznym, nie dowiedzialaby sie, ze istnieje inny
wspanialy swiat dla jelonków przeznaczony. Instynkty zasluguja na zaufanie.
A jest instynkt modlitwy.

Karol Ludwik Koninski, Ex labyrintho

--
K.RUDZINSK.

1. Data: 2002-04-09 08:23:09

Temat: Re: 2 PRZYPOWIASTKI - DO EFLEKSJI
Od: "olo" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia Rudzinska" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

> KRÓTKI KURS TUCZU SWIN
[...]
> Jedyną skuteczną obroną godnosci czlowieka jest przypominanie o jego
wolnej
> i bliskiej Bogu samemu naturze. Albo bedzie swinią (super).
Pomijając zupełny brak tolerancji FUT pl.soc.religia

> Czy ma sie prawo tepic instynkty ludzkosci?
[...]
> A jest instynkt modlitwy.
Pomijając Twoją fragmentaryczną wiedzę na temat instynktów FUT tjw.
BTW jesteś szkolną katechetką ?

pozdrawiam

olo

1. Data: 2002-04-09 09:02:24

Od: baldhorse <b...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

<cut>
[duzo blablania]
</cut>

jakie z tego wnioski?

najwazniejsze to NTG!!!!!

ad1. zostanmy zwyklymi swiniami, modlmy sie a pan "pusci" na nas
odzywczy promien ktory zaspokoi nasze podstawowe potrzeby ?

(moze to jakas reklama nowego olejku ktory w skorze czlowieka "wlacza"
procesy fotosyntezy? )

ad2. zaufajmy instynktom , czy nie zastanowilo cie cos w tym tekscie?
instynkt modlitwy? a coz to za dziwolag?
w zdezeniu z "twierdzeniem" pierwszym cos mi tu nie pasuje
albo mamy instynkty albo nie jak to jest, jesli by byla taka realna
potrzeba to tak by sie dzialo a skoro wiekszosc ludzi tak nie reaguje to
znaczy ze takiej potrzeby nie ma
modlitwa - o ile sie nie myle to monolog do boga, nazwanie tego rozmowa
bylo by nadinterpretacja bo co to za rozmowa w ktorej jedna strona mowi
a drugiej nie ma :)

podsumowujac, ludzie odrobine roznia sie od swin a takze (serio!!) od
owadow to co ich dotyczy nie zawsze ma odniesienie to rasy ludzkiej,
jaka by ona nie byla doskonala nie jest, a nazywanie jej ze zostala
stworzona na obraz i podobienstwo boga (podobno istoty doskonalej) jest
klamstwem
bardziej do mnie przemawia to ze jakcys kosmici zamieszkujacy np alfe
centauri byli tu na pikniku, zostawili po sobie smieci ktore wywolaly
reakcje mutacyjna z istatomi juz zamieszkujacymi nasza planete i stad
powstali ludzie :)

kto mi udowodni ze tam nie bylo ?

na drugi raz niech pani z takimi wypowiedziami ktore wlasniwie nic nie
wnosza a i nie specjalnie kogos interesuja przeniesie sie na odpowiednia
do tego celu gupe
polecam:
pl.misc.paranauki
pl.rec.fantastyka.x-files
pl.soc.religia

i chyba najbardziej odpowiednia:

pl.soc.uzaleznienia

1. Data: 2002-04-19 01:09:55

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia Rudzinska" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

> KRÓTKI KURS TUCZU SWIN

jako weganin protestuję......

tomek

1. Data: 2002-04-19 07:21:20

Od: "Roman Stachowiak" <r...@p...jik.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jako weganin protestuję......

Tomek z Wegi? To brzmi prawie jak Alf z Melmak

RomanS

> tomek

Nowa edukacja w Gazeta.pl
Pocztowy.NET - dobre konto dla edukacji
SZUKAM PRACY
Jezeli jestes mloda osoba...
Nowy wyglad strony - Dzieci z III Grupy Domu Dziecka nr 2 w Gostyninie