kompostownik

1. Data: 2002-09-20 16:21:31

Temat: kompostownik
Od: Jacek Adamiak <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chcę zbudować kompostownik - nic wielkiego. Zgoda, pod warunkiem, że w
literaturze jest to jednoznacznie i jasno opisane. Ja natomiast znalazłem
sprzeczne informacje. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Czy np. ścianki
powinny być pełne, czy lepiej ażurowe; czy dobrze jest przerzucać na wiosnę
(a może na jesień) czy to nie ma znaczenia dla jakości i szybkości
przerobienia. No i co wyjdzie z takiego kompostu jeśli 3/4 masy to skoszona
trawa? Nie mówiąc o warstwach (chyba trzeba wcześniej przygotować osobno
kupki tych "różności". :))) No bo skąd wziąć np. tyle resztek z kuchni kiedy
koszę dużo trawy?
Proszę o komentarze.

--
Pozdrawiam, Jacek Adamiak

2. Data: 2002-09-20 16:58:57

Temat: Re: kompostownik
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Chcę zbudować kompostownik - nic wielkiego. Zgoda, pod warunkiem, że w
> literaturze jest to jednoznacznie i jasno opisane. <

obawiam sie, ze sprzeczne wiadomosci mozna znalezc na kazdy, dowolny temat, tak,
ze traktuj moje uwagi jako jedna z alternatyw. Wiec:
scianki lepiej azurowe,
przerzucac mozesz na wiosne i na jesieni, a w ogole to co dwa tygodnie, ale nie
musisz tez wcale, tylko wtedy dluzej potrwa zanim uzyskasz kompost,
podstawowe proporcje w zasadzie powinny 1:1, tzn, zielone do niezielonego, ale
zanjdziesz tez inne.
Najwazniejsze jest to zeby utrzymac odpowiednio wysoka temperature i wilgotnosc
- nie sucho, ale tez nie za mokro.
katarzyna

3. Data: 2002-09-20 20:32:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
ale
> zanjdziesz tez inne.
> Najwazniejsze jest to zeby utrzymac odpowiednio wysoka temperature i

Z ostatnią uwagą się zgodzę:-)
Kasiu, czy przerzucasz swój kompost co dwa tygodnie? Jeśli tak, to
arbitralnie mianuję Cię najpracowitszą osobą na grupie:-)))))
Nawiasem mówiąc, tak częste przerzucanie nie ma żadnego sensu. Raz na 2
miesiące albo lepiej dwa razy w sezonie zupełnie wystarcza, jak zresztą sama
zauważyłaś.

Sporo cennych uwag o kompostownikach można znaleźć na stronie
K.Marusińskiego http://ogrod.to.jest.to
Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-09-20 21:18:30

Temat: Oczyszczalnia
Od: S...@P...Fm (Smutas) szukaj wiadomości tego autora

czy macie jakieś info linki lub coś dotyczące budowy oczyszczalni
ekologicznej czyli opartej o rośliny ??

--
Adam Grzesiczak <s...@p...fm><www.bullock.hg.pl>
Smutas Corporation | I'm Real | <GG-2010081>

Poluj na single! Tylko teraz gratis! >>> http://link.interia.pl/f1657

5. Data: 2002-09-20 23:26:15

Od: "katarzyna" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Kasiu, czy przerzucasz swój kompost co dwa tygodnie? <

nie mam od pewnego czasu ogrodu, wiec nie mam tez i kompostu, ale nigdy nie
przerzucalam go co 2 tygodnie, choc spotkalam sie i z takim zaleceniem.
katarzyna

6. Data: 2002-09-22 07:54:20

Temat: 2 Pytania
Od: S...@P...Fm (Smutas) szukaj wiadomości tego autora

Już raz je zadawałem ale jakoś nikt nie odpowiedział ale to nie NTG więc pytam raz
jeszcze
chyba że to NTG więc może znacie jakieś inne Grupy...

1- Posiadam Cytrynę która ma 3 metry wysokości i nie mam co z nią zrobić
czytałem że one rosną do 5metrów ale nie wiem... macie jakiś pomysł co znią zrobić
narazie mam ją w szklarni ale jej wysokośc już sie kończy więc nie wiem...

2- Chciałbym uzyskać jakieś konkretne info o oczyszczalni domowej roślinnej
naturalnej...

--

Kupujesz plyte, dostajesz singla gratis! http://link.interia.pl/f1658

7. Data: 2002-09-22 09:26:54

Temat: Re: 2 Pytania
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smutas" <S...@P...Fm> napisał w wiadomości
> Już raz je zadawałem ale jakoś nikt nie odpowiedział ale to nie NTG więc
pytam raz jeszcze
> chyba że to NTG więc może znacie jakieś inne Grupy...

Znamy,znamy ;-))

> [...]
znią zrobić
> narazie mam ją w szklarni ale jej wysokośc już sie kończy więc nie

Są dwa wyjścia ,a w zasadzie trzy :
- oddaj cytrynę do Palmiarni
- podwyższ szklarnię
- wykop w szklarni dół i wsaw do niego cytrynę

> 2- Chciałbym uzyskać jakieś konkretne info o oczyszczalni domowej
roślinnej naturalnej...

Konkretnie to w tej chwili nie pamiętam,ale u nas były przymiarki .Sprawa w
zasadzie rozbija się o formalności i kłopoty z tym związane - po uzyskaniu
pozwolenia na wodociąg mam na kilka lat dosyć urzędników.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

8. Data: 2002-09-22 11:19:31

Temat: Re[2]: 2 Pytania
Od: S...@P...Fm (Smutas) szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedź Na List Od Too old... <j...@p...pl> :

> [...]

> - oddaj cytrynę do Palmiarni
> - podwyższ szklarnię
> - wykop w szklarni dół i wsaw do niego cytrynę

thx ale :

Do palmiarni to chyba najleprzy sposób tylko gdzie i jak ...
Szklarni raczej nie podwyższe...
A to ostatnie n cóż :)

> [...]

> zasadzie rozbija się o formalności i kłopoty z tym związane - po uzyskaniu
> pozwolenia na wodociąg mam na kilka lat dosyć urzędników.

Wodociąg to ja mam i nawet kanalizacje razem z normalną oczyszczalnią
ale chciałby,m się dowiedzieć coś o własnej oczyszczalni

--

Wykorzystaj mnie... >>> http://link.interia.pl/f1654

9. Data: 2002-09-22 11:30:16

Temat: Re: Re[2]: 2 Pytania
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> thx ale :
>
> Do palmiarni to chyba najleprzy sposób tylko gdzie i jak ...
> Szklarni raczej nie podwyższe...
> A to ostatnie n cóż :)
jest jeszcze wariant 4
przerobienie jej na opal
?

> Wodociąg to ja mam i nawet kanalizacje razem z normalną oczyszczalnią
> ale chciałby,m się dowiedzieć coś o własnej oczyszczalni

kilknij na
http://www.szukacz.pl/Szukaj/Szukaj.aspx?pc=&q=oczys
zczalnie+wierzbowe&ct=po
lska
lub
http://www.szukacz.pl/Szukaj/Szukaj.aspx?pc=polska&q
=oczyszczalnie+trzcinowe
&ct=polska
i poczytaj
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2002-09-22 13:44:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Smutas" <S...@P...Fm> wrote in message

> [...]
znią zrobić
> narazie mam ją w szklarni ale jej wysokośc już sie kończy więc nie

Jak to co? Przytnij po prostu. Cytryna nieźle reaguje na cięcie, można ją
nawet formować.
Z tym, że może lepiej byłoby przyciąć pod koniec zimy (początek marca) - nie
teraz.
A to owocująca cytryna czy siewka (to tylko z ciekawości - uprawiam cytrynę
chyba od 15 lat na parapecie i ma jakieś 50 cm wzrostu).

Pozdrawiam, Basia.

Re: Trawnik - czym spulchnic?
Re: żywopłot
podsumowując, czyli o znudzonych ...
Re: a jednak zapytam o winorosla - Grzesiowi
Kora