3 zmywarki w finale - którą kupić ?

1. Data: 2003-03-14 10:42:13

Temat: 3 zmywarki w finale - którą kupić ?
Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Dzieki Waszym radom udało mi sie zrobić selekcję lokalnego rynku
zmywarek i wybrać 3 modele, które ze względów cenowych mi odpowiadają.
Oczywiście znalazłem całe mnóstwo zmywarek, znacznie ciekawszych, ale
niestety z ceną przekraczająca moje możliwości.
Odrzuciłem wiele prostych modeli, w tym także model HEIER, gdyż
doczytałem w archiwum grupy, ze to sprzęt chiński. Z całą sympatią do
Chińczyków - to od nich mogę kupować najwyżej ping-pongi. Chociaż bestie
zrobiły urzadzonko za 1150 zł (60 cm szerokosci, duża) z ładnymi opcjami
i wiem, ze wiele osób już zakupilo taki sprzęt. Najlepsze jest to, ze
dwie niezależne panie sprzedawczynie w jednym sklepie twierdziły, ze to
sprzet niemiecki, a druga że angielski, tylko firma mało znana bo od 4
miesiecy dopiero w Polsce. Nie omieszkałem zabłysnąc wiedzą zdobytą na
pl.rec.dom i uświadomić je :-) Ale to wszystko dygresja...

Szukam zmywarki 60 cm, białej, ze zdejmowanym panelem (wys. pod blatem
82 cm), w cenie do 2000 zł, chętnie z przepływowym ogrzewaczem wody i
opóźnieniem startu, w klasach jak najwyższych (raczej już nie C),
solidnej i trwałej.

Wracając do meritum sprawy : Do finału doszły (tadaaaaaam) :
1. Zanussi DE 6744 za ...1670 zł ( w internecie w wielu sklepach ten
model kosztuje ok. 2050 zł). Klasy AAC, 4 programy , 4 temperatury,
opóźnienie czasowe właczenia, sterowanie elektroniczne, przepływowy
ogrzwacz wody, regulacja ustawienia koszy, 52 dB, ładna, zaokraglona,
lekko wypukła forma urzdzenia. Ma tylko jedną wadę : wg katalogu z
internetu jej głebokośc wynosi 64 cm. A w mojej kuchni blat kończy się
na 60 cm. Zmywarka po zdjęciu blatu ma być pod niego wsunięta. No i o
ile to prawda to będzie wystawała. I klops. Model w sklepie jest
zapakowany i przyłozony kilkoma urządzeniami na górze, pewnie nie będą
chcieli go wyłuskać z opakowania, bo potem "kłopoty panie z transportem,
a jak pan nie kupi, to musze wsadzać go z powrotem". Może ktoś z
Grupowiczów ma ten model i mógłby zmierzyć jego głębokośc potraktowaną
jako zapotrzebowanie na miejsce ?
Tak z innej beczki, jeżeli producent podaje głebokosc 60 cm, to liczy
już węze z tyłu, wsporniki itp. ? A może każda, zmywarka co ma "60 cm"
de fakto nie da sie wsunąć w taką dziurę, bo parę cm trzeba na "tylne
bebechy"?
2. Bosch SGS 53A32EU, 1790 zł, 10 rat nieoprocentowanych po 179 zł (!!),
klasy BAB, programów 5, 4 temperatury, ogrzewacz przepływowy wody,
sterowanie pokrętłem, elektroniczne, 54 dB, klasyczny, prosty, czysty
wygląd.

3. AEG Favorit (niestety, nie pamiętam szczegółów,bo mi wcięło kartkę z
notatkami :-) ), cena 2099 zł, ogrzewacz przepływowy, 5 programów, 4
temperatury, opóznienie staru 3,6,9 godzin, 52 dB, guzikowe, bardzo
proste wybieranie programów, piękna, czysta forma urządzenia. Wg
sprzedawcy model nie do zdarcia, w średniej klasie cenowej, w cenie
mocno promocyjnej, w katalogu 2800 zł (?).

Co byście doradzili, ma ktoś z Was jeden z tych modeli, co wybrac,
rózniece cenowe są 16901790/2099.

_/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/
_/_/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ a...@w...pl

1. Data: 2003-03-14 11:54:11

Temat: Re: 3 zmywarki w finale - którą kupić ?
Od: "Zaber" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od miesiąca jestem w posiadaniu tej ostatniej
AEG Faworit Triathlon - 5 temperatur/programów
bez problemów jak na razie / dałem 1900 zł z rachunkiem i dowozem do
chaty!!!!
woj. śląskie
Polecam !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zaber

1. Data: 2003-03-14 12:02:55

Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b4sbnh$n0t$1@atlantis.news.tpi.pl>, Arjano wrote:

> Odrzuciłem wiele prostych modeli, w tym także model HEIER, gdyż
> doczytałem w archiwum grupy, ze to sprzęt chiński. Z całą sympatią do
> Chińczyków - to od nich mogę kupować najwyżej ping-pongi.

No popatrz, a kupujesz od nich ubrania, komputery, radia, telewizory,
rowery, kuchenki mikrofalowe, żarówki, gwoździe, śrubki, sznurek, możesz też
kupić rakietę kosmiczną albo satelitę telekomunikacyjnego. Dlaczego akurat
nie zmywarkę? Tym bardziej, że jak kupisz inną, to też będzie wyprodukowana
w Chinach, albo złożona w Rumunii czy w innym biednym kraju (np. w Polsce) z
części wyprodukowanych w Chinach (albo w innym biednym kraju).

Paweł

1. Data: 2003-03-14 12:45:50

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzedawcy model nie do zdarcia, w średniej klasie cenowej, w cenie
> mocno promocyjnej, w katalogu 2800 zł (?).

Errata, tak, to model Triathlon, wg ceny z internetu (jakiś tam cennik
znalazłem) 1999 zł, w sklepie 2099 zł, Sprzedawca oczywiście pomylił ją
z jakimś droższym modelem (80800) i próbował wmówić, ze cena jej to ok.
2800,- a ja moge ją miec o 700 zł taniej. A kuku ! Odnoszę wrażenie, że
w sklepach sprzedaje sama kolorowa młodzież bez jakiegokolwiek
przygotowania. 3 dni studiowania katalogów, prospektów i stron www
producentów daje mi wiedze, o jakiej oni nie śmią marzyć ... :-)

90 % moich preferencji dla AEG, ale może Bosch SGS53A32EU ? Zanussi
został w sklepie (oczywiście takim, który nie prowadzi wyrobów tj
firmy)oceniony na : "Panie, tylko nie Zanussi"... Ręce opadają.:-)

_/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/
_/_/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ a...@w...pl

1. Data: 2003-03-14 13:17:03

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja radze Boscha chociarz sam mam siemensa ale wydaje mi sie ze kupując
boscha mozna kupić go w ciemno z przeświadczeniem ze bedzie dobry jak na
produkt z tej półki cenowej.
Natomiast nie wiem dlaczego nie ma w czołówce Whirlpoola. Właśnie ta firma w
tych cenach ma dobre zmywarki.
k.

1. Data: 2003-03-14 13:30:27

Od: "Arjano" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:b4skr9$h55$1@news.lublin.pl,
niejaki krzysiek z adresu <k...@p...onet.pl> napisał:

> Ja radze Boscha (...) mozna kupić go w ciemno z przeświadczeniem ze
bedzie dobry jak na
> produkt z tej półki cenowej.

Ten model jest chyba bardzo popularny, stoi w każdym sklepie, pewnie ew.
częsci będą łatwo dostępne i nie drogie. Wszystkie inne urzadzenia
(pralka, itp) też mam Boscha. Pracują w trybie codziennym i nie
odnotowałem przez lata żadnych awarii.

> Natomiast nie wiem dlaczego nie ma w czołówce Whirlpoola. Właśnie ta
> firma w tych cenach ma dobre zmywarki.

Proste, szukałem informacji tylko o modelach dostepnych od ręki w
sklepie, które można pomacać i pomierzyć. W moim mieście spotkałem tylko
3 modele tej firmy w cenach dużo powyżej 2000 zł. Moja mama miała
kłopoty z pralką tej firmy, może podświadomie ją odrzucam :-) Ale pewne
firmy zauważam, pewnych nie (np. ariston, gorenje)

_/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/
_/_/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/_/ _/ _/
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ a...@w...pl

1. Data: 2003-03-14 13:45:29

Od: "Rav_V3k" <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Arjano pisze mniej więcej tak:

> 90 % moich preferencji dla AEG, ale może Bosch SGS53A32EU ? Zanussi
> został w sklepie (oczywiście takim, który nie prowadzi wyrobów tj
> firmy)oceniony na : "Panie, tylko nie Zanussi"... Ręce opadają.:-)

Ja z taką opinią o Zanussi spotkałem się w sklepie, który _miał_ je w swojej
ofercie...

--
::: Rav_V3k ::: ::: ::: ::: ::: ::: ::: :::
::: priv: rafal1404(małpa)kr(.)home(.)pl :::

1. Data: 2003-03-14 13:46:39

Od: "Rav_V3k" <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kłopoty z pralką tej firmy, może podświadomie ją odrzucam :-) Ale pewne
> firmy zauważam, pewnych nie (np. ariston, gorenje)

Mam właśnie Whirlpoola, innych zmywarek nie znam, ale moja sprawuje się
znakomicie.

1. Data: 2003-03-14 14:19:13

Od: "Joanna" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Arjano" <a...@w...pl> wrote in message
> opóźnieniem startu,

Tak przy okazji sie zapytam. Czy ktos moze mi powiedziec do czego w
zmywarkach wykorzystuje sie opozniony start? W pralkach jak najbardziej
rozumiem. Wole wyjac i powiesic pranie zaraz po skonczeniu prania coby nie
kislo zamkniete. Ale w zmywarce? Moja zmywarka ma ten guzik. Jak dotad
uzylam go jedynie raz coby sprawdzic czy dziala.
Aha i jeszcze jedna sprawa. Ktos tu nie dawno mowil o listwach, ktore sie
przylepia pod blat nad zmywarka, ktora to listwa zabezpiecza owy blat. Czy
moze to byc listwa metalowa progowa, czyli taka, ktora sie badz nalepia,
badz przykreca w drzwiach, znaczy w przejsciu? Czy tez jest to jakas
specjalna listwa?
Itak zupelnie z czystej ciekawosci zapytam co to jest panel zdejmowany?
Spotkalam sie z panelem widocznym badz ukrytym. Ale to chyba nie o to
chodzi?

Joanna

1. Data: 2003-03-14 15:14:54

Temat: Re: Re: 3 zmywarki w finale - którą kupić ?
Od: w...@w...pl (Slawomir Dabrowski) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Mar 2003 15:19:13 +0100, "Joanna" <d...@g...pl>
wrote:

> [...]
>kislo zamkniete. Ale w zmywarce? Moja zmywarka ma ten guzik. Jak dotad
>uzylam go jedynie raz coby sprawdzic czy dziala.

Wykorzystuje się mniej więcej tego samego: zaraz po zakończeniu
zmywania otwierasz maszyne i jeszcze gorące naczynia same schną,
jeżeli zostawisz zmywarkę zamkniętą do wystudzenia naczynia pozostaną
mokre.
--

Sławomir Dąbrowski

Pralka Electroluź EWT 1255