90 dni...

1. Data: 2003-09-29 16:58:44

Temat: 90 dni...
Od: "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chinskie przeklenstwo mowi "Obys zyl w ciekawych czasach". A co kiedy
przyjdzie umierac?

http://www.mp.pl/kurier/show.php?aid=15307&l=458
"Narodowy Fundusz Zdrowia planuje ograniczyć do 3 miesięcy maksymalny czas
opieki nad pacjentami w hospicjach stacjonarnych i oddziałach medycyny
paliatywnej. Decyzja Funduszu dotyczy między innymi chorych w ostatnim
stadium choroby nowotworowej i oznacza w rzeczywistości to, że jeśli pacjent
w tym czasie nie umrze, to Fundusz nie zapłaci za dalszą nad nim opiekę."

T.

2. Data: 2003-09-29 19:11:38

Temat: Re: 90 dni...
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bandurski <b...@d...this.wp.pl> napisał(a):

> [...]
> w tym czasie nie umrze, to Fundusz nie zapłaci za dalszą nad nim opiekę."

W naszym przypadku (hospicjum domowe - onkologiczne) najdłużej żył pacjent
prawie dwa lata. Dwóch w ogóle wyzdrowiało (ciekawe czy w takich przypadkach
będą rządać zwrotu pieniędzy). Nie mam przy sobie naszych statystyk, ale
bardzo wielu pacjentów nie mieści się w takich 3 miesiącach. Tym bardziej jak
mają dobrą opiekę.
Ale my a akurat "nie musimy" się tym przejmować, bo z nami nie przedłużyli
kontraktu. Ale się dalej staramy :) naiwniacy jesteśmy ;)

Pozdrawiam, Madzia

3. Data: 2003-09-29 19:30:49

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> napisał w wiadomości

Ech, przypomina mi się ten numer ze wstrzymaniem refundacji za insulinę (a
może to było tylko zmniejszenie refundacji?), bo zdaniem naszych "specy u
władzy": "insulina nie jest lekiem niezbędnym do życia"...

Rukasu

4. Data: 2003-09-30 07:28:13

Od: "om" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A miało być lepiej... Smutne. Chyba nikt z decydentów nie wie co to opieka
nad chorym i jaka funkcję wykonują hospicja. Może w jakiś sposób możemy temu
się sprzeciwić?
pozdrawiam,
Małgorzata

prośba