A psphome pamiętacie?

11. Data: 2017-09-09 08:17:03

Temat: Re: A psphome pamiętacie?
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-09-09 01:17, obywatel tren R uprzejmie donosi:
przeciwko którym protestował ktoś tam bardzo mocno. Każdy miał swój profil z krótkim
opisem. Tak było.

> Nie może być! Zawsze rządziły koguciki!

W większości są to koguciki.

Bardzo mi przykro, proszę pana, ale nie ma pan żadnego kompleksu
niższości. Jest pan po prostu gorszy. [zżycia]

12. Data: 2017-09-09 18:32:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R <t...@g...com> wrote:

> Zdarzało Ci się myśleć, co było na początku wszystkiego?

Prolog Świętej Ewangelii wg św. Jana

Na początku było Słowo,
a Słowo było u Boga,
i Bogiem było Słowo.
Ono było na początku u Boga.
Wszystko przez Nie się stało,
a bez Niego nic się nie stało,
co się stało.
W Nim było życie,
a Życie było Światłością ludzi,
a Światłość w ciemnościach świeci,
i ciemność Jej nie ogarnęła.
Pojawił się człowiek posłany przez Boga,
Jan mu było na imię.
Przyszedł on na świadectwo,
aby zaświadzyć o Światłości,
by wszyscy uwierzyli przez niego.
Nie był on Światłością,
lecz [posłanym] aby zaświadczyć o Światłości.
Była Światłość prawdziwa,
która oświeca każdego człowieka,
gdy na świat przychodzi.
Na świecie było [Słowo],
a świat stał się przez Nie,
lecz świat Go nie poznał.
Przyszło do swojej własności,
a swoi Go nie przyjęli.
Wszystkim tym jednak, którzy Je przyjęli,
dało moc, aby się stali dziećmi Bożymi,
tym, którzy wierzą w Imię Jego -
którzy ani z krwi,
ani z żądzy ciała,
ani z woli męża,
ale z Boga się narodzili.
A SŁOWO CIAŁEM SIĘ STAŁO
i zamieszkało wśród nas.
I oglądaliśmy Jego chwałę,
chwałę, jaką Jednorodzony otrzymuje od Ojca,
pełen łaski i prawdy.
Jan daje o Nim świadectwo i głośno woła w słowach: <<Ten był, o którym
powiedziałem: Ten, który po mnie idzie, przewyższył mnie godnością, gdyż
był wcześniej ode mnie>>.
Z Jego pełności wszyscyśmy otrzymali - łaskę po łasce.
Podczas gdy Prawo zostało nadane przez Mojżesza, łaska i prawda przyszły
przez Jezusa Chrystusa.
Boga nikt nigdy nie widział, Ten Jednorodzony Bóg, który jest w łonie Ojca,
[o Nim] pouczył.
(J 1, 1-18)

strona główna | mapa serwisu | ^góra strony

http://sanctus.pl/index.php?grupa=179&podgrupa=180&d
oc=2

--
XL

13. Data: 2017-09-09 20:19:13

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 9 września 2017 18:32:35 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Prolog Świętej Ewangelii wg św. Jana
>
> Na początku było Słowo,
> a Słowo było u Boga,
> i Bogiem było Słowo.

W oryginale greckim stoi Logos.
W tym kontekście powinno się raczej tłumaczyć "Na początku był Umysł"

14. Data: 2017-09-09 20:20:55

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-09 o 18:32, XL pisze:

> Prolog Świętej Ewangelii wg św. Jana
>
> Na początku było Słowo,
> a Słowo było u Boga,

Ale tren R pytał, czy zdarzyło ci się myśleć, a nie bezmyślnie
powtarzać. Cytować to każdy głupi potrafi.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

15. Data: 2017-09-09 21:03:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> W oryginale greckim stoi Logos.
> W tym kontekście powinno się raczej tłumaczyć "Na początku był (...)"

Oryginał GRECKI? To mówisz, że Św. Jan po GRECKU spisał swą Ewangelię tylko
z tego powodu, że spędził tam tylko ostatnie 3 lata życia, zapomniawszy
ojczystego języka? Ciekawe.
3-)

> Umysł

"Logos (gr. ?????) - pojęcie w starożytnej filozofii europejskiej, a także
retoryce klasycznej i teologii judeochrześcijańskiej. Pochodzi od greckiego
???? (lego, "mówię") i bywa zwykle tłumaczone na język polski jako "słowo",
choć istnieje też osobny termin leksis (?????), pochodzący od tego samego
czasownika, oznaczający "słowo" (...)
Logos jest terminem oznaczającym wewnętrzną racjonalność i uporządkowanie
czegoś: świata, duszy ludzkiej, wypowiedzi, argumentu. W filozofii
chrześcijańskiej bywa utożsamiany z wypowiedzianym przez Boga Słowem, z
którego wywodzi się świat, a czasem również z Jezusem Chrystusem."

Za Wiki. Bo tyle mi się chciało.

--
XL

16. Data: 2017-09-09 21:04:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> Ale tren R pytał, czy zdarzyło ci się myśleć, a nie bezmyślnie
> powtarzać. Cytować to każdy głupi potrafi.

To nie cytuj, głupku.

--
XL

17. Data: 2017-09-10 00:53:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R <t...@g...com> wrote:

> Sracja. Myślisz, że masz wolny wybór?

A odkąd to demokracja oznacza wolny wybór? Wolny wybór tak naprawdę ma się
tylko w anarchii - poddać się silniejszemu albo uciekać. O ile jest dokąd.
No i szybko wybierać.

--
XL

18. Data: 2017-09-11 01:38:06

Od: tren R <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Prolog Świętej Ewangelii wg św. Jana
>
> Na początku było Słowo,

A co było przed nim?

19. Data: 2017-09-11 01:41:18

Od: tren R <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 9 września 2017 20:21:08 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> Ale tren R pytał, czy zdarzyło ci się myśleć, a nie bezmyślnie
> powtarzać. Cytować to każdy głupi potrafi.

Idiotyczne jest też to, że na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi, a jednak ludzie je
wciąż zadają. A niektórzy, w tym ja, się nimi wręcz maltretują.

20. Data: 2017-09-11 01:42:45

Od: tren R <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 9 września 2017 08:17:05 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:
> Dnia 2017-09-09 01:17, obywatel tren R uprzejmie donosi:
wybrane", przeciwko którym protestował ktoś tam bardzo mocno. Każdy miał swój profil
z krótkim opisem. Tak było.

> W większości są to koguciki.

No właśnie. To jakieś wkurwiające.

Czy psychiatria ma na to jakis fachowy termin? (re: KOD walczy!)
PIS nie jest wcale taki zły!
Przestroga.
antychrzescijanska iksela
tylko