ACL

następny post »
From: "IP" <p...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: ACL
Date: Thu, 3 Mar 2011 13:02:58 +0100

Witam

Wypadek na nartach - uderzenie w tył mojej lewej nogi przez gówniarę, która
słabo jeżdżąc rozpędziła się ile się dało...

RTG - OK
MR - zerwane więzadło krzyżowe przednie kolana z prawdopodobną zachowaną
resztkowo ilością włókien (czy jakoś tak...)...

Póki co rehabilitacja i oczekiwanie na decyzję - ogólnie lekarze nie spieszą
się z rekonstrukcją, mówiąc, że zobaczymy co będzie dalej z tą nogą....

Moje pytania:

1. czy można normalnie żyć, biegać, JEŹDZIĆ NA NARTACH bez ACL ?
2. czy zmiany zwyrodnieniowe kolana będą postępowały bardzo szybko jeśli
mięśnie nogi (czworogłowy itd) będą dobrze wyćwiczone ?
3. od jednego z rehabilitantów usłyszałem, że resztkowo zachowane włókna
więzadła z czasem się wzmocnią, obrosną i przejmą częściowo funkcję
uszkodzonego więzadła (proszę pamiętać, że to "resztkowo" czyli pewnie
niewiele się zachowało....)...
(żaden lekarz o tym nie mówił, a ja nie pytałem, dodam, że byłem u kilku
najlepszych lekarzy w moim województwie)...
4. czy można sobie diagnozę potwierdzić (tak dla pewności :) np na USG ? i
jesli tak, to gdzie mi to dobrze sprawdzą w woj. śląskim ?)

PW