Aerator-czy warto kupic?

1. Data: 2000-09-24 12:54:32

Temat: Aerator-czy warto kupic?
Od: "SOR" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem taki Gardeny. Kosztował sporo bo ok.200zl za grabie z kolkami po
bokach?
Moze sa tansi producenci?
Jezeli warto miec to jak czesto uzywac?
Dzieki za info.

2. Data: 2000-10-02 20:49:01

Temat: Re: Aerator-czy warto kupic?
Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik SOR <s...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
pisał:8qtq84$a8o$...@n...tpi.pl...
> Widziałem taki Gardeny. Kosztował sporo bo ok.200zl za grabie z kolkami po
> bokach?
wertykulator, i b. dużo;
> Moze sa tansi producenci?
są;
> Jezeli warto miec to jak czesto uzywac?
po kazdym koszeniu.
pozdr Jerzy

3. Data: 2000-10-03 07:55:37

Od: "SOR" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Założę się o piwo, że grabiami na kółkach raczej otworów w darni nie
> powycinasz. :0
> Pozdrawiam Jerzy :-)))
Powstało małe zamieszanie nie wiedziałem, ze sa 2 urządzenia: aerator i wert
ykulator.
DZięki za minidyskusję SOR

4. Data: 2000-10-04 05:30:20

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2000-10-04 16:08:31

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8reg0k$fc1$1...@n...tpi.pl...

6. Data: 2000-10-04 18:23:11

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik SOR <s...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8rfri9$3te$...@n...tpi.pl...
> Powstało małe zamieszanie nie wiedziałem, ze sa 2 urządzenia: aerator i
wert
> ykulator.
Nie przejmuj się, ja też niedawno je myliłem, ale tutaj są życzliwi
- dla "nowych bezimiennych" - miłośnicy ogrodów, którzy zawsze ci
podpowiedzą albo delikatnie naprowadzą na właściwy ślad. ;-)))
pozdr Jerzy

7. Data: 2000-10-05 06:17:49

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@m...pl> napisał w wiadomości news:8rfkjb$3n4
> Założę się o piwo, że grabiami na kółkach raczej otworów w darni nie
> powycinasz. :0

I tu Was mam :-). Wy piszecie o wertykulacji (brak mi odpowiednika
polskiego) a
nie o napowietrzaniu.
Wertykulacja polega na rozcinaniu kępek darni. Jednocześnie niszczy się
system korzeniowy. Ja robię to tylko raz na wiosnę.

--
:-) http://ogrod.to.jest.to
P.S. Po przecztaniu dwóch kolejnych Waszych wypowiedzi chciałem zmienić

8. Data: 2000-10-05 08:29:36

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8rhc3a$t60$1...@n...tpi.pl...
[...]
> Wertykulacja polega na rozcinaniu kępek darni. Jednocześnie niszczy się
> system korzeniowy. Ja robię to tylko raz na wiosnę.
[...]
Krzysztofie, jesteś pewien powyższego? Przeczytaj co napisał pewien mądry
człowiek:
cyt. "Moje wypowiedzi właśnie do tego zmierzają. Walczę w ten sposób z
wypowiedziami uniwersalnymi które nie uwzględniają wielu spraw a które mogą
wywołać szkodę u nie wtajemniczonych czytelników."
A dalej trawestując co nieco:
Np. jeżeli ktoś pisze że rozcinanie kępek darni niszczy system korzeniowy to
jest to
nieprawda. Prawdą będzie to wtedy jeżeli ktoś napisze że nieumiejętne i zbyt
częste rozcinanie kępek darni niszczy system korzeniowy.
Uważam, że słowo "wertykulacja jest dobrym słowem do określenia tego co
oznacza" i nie może
wywołać określonych szkód. Można ryzykować jeżeli jest się świadomym ryzyka.

Zaryzykowałem. Dla dobra sprawy. :-)))
Pozdrawiam Jerzy.

9. Data: 2000-10-06 05:36:00

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zbyt
> częste rozcinanie kępek darni niszczy system korzeniowy.

Mógłbym dowodzić że: rozcinanie kępek darni, jednak, niszczy system
korzeniowy ale nie niszczy rośliny.
Roślinę niszczy częste rozcinanie darni.

> Uważam, że słowo "wertykulacja jest dobrym słowem do określenia tego co
> oznacza"

Może jest dobrym ale niezrozumiałym. Nie przekazuje istoty rzeczy. Zauważ,
że tym samym narzędziem można ciąć darń a można też tylko usuwać filc z
trawnika. Czym więc jest wertykulacja? Cięciem czy odfilcowywaniem?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2000-10-07 11:02:45

Od: "SOR" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co zrozumiałem, to grabie na kolkach to wertykulator,
czymze jest więc tajemniczy aerator, tylko proszę nie mówcie, ze napowietr
zaczem.

Miękka woda do podlewania
proba
PROPOZYCJA: pl.rec.dom