Agapant

1. Data: 2002-09-27 09:44:48

Temat: Agapant
Od: Anna Krysiak <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Jakie warunki trzeba spełnić, aby agapant zakwitł?
Dodam, że był zimowany według zaleceń(temp.10-15 st. widno, ograniczone
podlewanie), zaś latem regularnie nawożony.
Może ktoś posiada doświadczenie w hodowli tej pięknej rośliny?
Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki.
Pozdrawiam
Anka

2. Data: 2002-10-02 18:07:03

Temat: Re: Agapant
Od: Anna Krysiak <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Krzysztof_Marusi=F1ski?= napisał(a):

> Użytkownik "Anna Krysiak" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Ja zimuję w temperaturze niższej. Niektóre egzemplarze całkowicie bez
> światła. Kwitną dobrze.
> Może twoja roślina jest zbyt młoda?
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Być może to rzeczywiście kwestia wieku - obydwa egzemplarze mają po 2
lata.
Do ilu stopni należaloby ewentualnie zmniejszyć temperaturę, aby nie
zaszkodzić?
Czy egzemplarzom zimowanym bez światła zasychają liście?
Kiedy roślinę trzeba "uaktywnić"(zacząć podlewać, przenieść w cieplejsze
i widne miejsce)?
Dzięki za podpowiedż.
Anka

3. Data: 2002-10-02 19:53:41

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2002-10-03 13:38:59

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Krysiak" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Być może to rzeczywiście kwestia wieku - obydwa egzemplarze mają po 2
> lata.

Jeżeli obecny rok jest drugim od posadzenia małego korzonka jakie na sucho
sprzedaje się w sklepach ogrodniczych to myślę, że w przyszłym roku powinien
zakwitnąć.

> Do ilu stopni należaloby ewentualnie zmniejszyć temperaturę, aby nie
> zaszkodzić?
> Czy egzemplarzom zimowanym bez światła zasychają liście?

Największą moją roślinę zimuję w piwniczce pod tarasem gdzie temperatura
może spadać do kilku stopni powyżej zera. Jeżeli temperatura jest wyższa to
pędy rosną i mają wybielone nasady.
Na liściach zasychają końcówki. Może to być spowodowane brakiem wilgoci w
podłożu bo podlewam kilka razy w zimie.
Z tej piwniczki wydostaję roślinę gdy w nocy, w zasadzie nie występują
przymrozki. Przed sporadycznymi przymrozkami chowam roślinę do mieszkania.
Młodsze rośliny zimuję w szklarence widnej w temp. 5-10 stopni.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Re: baby - krasnale
Re: Pnacza na budynkach
Re: Pnacza na budynkach
azalia doniczkowa
Czy ktoś zna powojniki z grupy Viticella