Alarm

1. Data: 2007-07-03 06:58:35

Temat: Alarm
Od: "TO|\\/|EK" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Właśnie niedawno założyłem w domu alarm. I tak się właśnie zastanawiam, czy
ktoś z was miał taką sytucje, że włamano mu sie do domu chociaż miał
zainstalowany alarm?
Czy złodziej widząc sygnalizator od alarmu daje sobie spokój i szuka
łatwiejszego celu, bez alarmu?
Jakie macie doświadzenia.

Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2007-07-03 07:24:15

Temat: Re: Alarm
Od: Marras <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

TO|\/|EK wrote:
> [...]
> zainstalowany alarm?
> Czy złodziej widząc sygnalizator od alarmu daje sobie spokój i szuka

Oczywiscie ze wlamano sie mimo alarmu. Mi akurat opedzlowali
pomieszczenie gospodarcze czyli rowery, skuter, kosiarka :(

3. Data: 2007-07-03 07:41:48

Od: "TO|\\/|EK" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Oczywiscie ze wlamano sie mimo alarmu. Mi akurat opedzlowali
> pomieszczenie gospodarcze czyli rowery, skuter, kosiarka :(

Ale alarm zadziałał, czy go jakoś 'zdeaktywowali' ?

4. Data: 2007-07-03 08:24:03

Od: "Marcin" <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie niedawno założyłem w domu alarm. I tak się właśnie zastanawiam,
> czy ktoś z was miał taką sytucje, że włamano mu sie do domu chociaż miał
> zainstalowany alarm?

Alarm w bloku. Akurat trwały prace remontowe: wymiana rur gazowych na
klatkach i opaska budynku - więc wszędzie pełno ludzi.Weszli przez okno.
Byłem w domu po max 15 min od ich wejścia, po następnych kilkunastu minutach
policja z psem. Trop prowadził do parkingu za rogiem, skad prawdopodobnie
odjechali lub ukryli się w jakimś garażu... Wg zapisów w centralce akcja nie
trwała nawet 3 min. Zdążyli zabrać drobiazgi typu komputer, monitor,
cyfrówke. Ekipy budowlane jak zwykle nic nie widziały i słyszały - ponieważ
parking pod blokiem to myśleli że to wyje alarm w jakimś samochodzie.

Ochorona nic by nie pomogła. Widziałem jak raz włączył się alarm u znajomych
a ochorona przyjechała dokładnie po 16 min pytając się gdzie znajdą adres
... bo alarm przestał wyć i nie mogli trafić...

Osobiście w przypadku domu planuję postawić na wcześniejsze wykrycie intruza
(jak tylko przekroczy ogrodzenie...).

Pozdrawiam,
M.

5. Data: 2007-07-03 08:57:03

Od: "SJS" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zainstalowany alarm?
> Czy złodziej widząc sygnalizator od alarmu daje sobie spokój i szuka

A jaki złodziej?
Taki co szuka okazji i niewiele umie /X/ to omija domy z alarmem a jeśli nie
zauwazy to po włączeniu sie alarmu najcześciej ucieka czasami coś pod drodze
złapie.
Ten co uczy się przełamywać czyli Y może do tego samego domu podchodzic
kilka razy aż mu sie uda, próbuje zniszczyć system lub go zneutralizować lun
sprawdza cza dojazdu, często działa w grupie.
Taki co planuje z dużym wyprzedzeniem /Z/ a ma wiedzę np o montażu alarmu
lub o zamkach czy drzwiach może ogołocić dość dokładnie i to przy źle
zamontowanych alarmach nawet nie zawyje syrena.
Taki co wie prawie wszystko o zabezpieczeniach /Q/ to do ciebie nie
przyjdzie a jeśłi już to nawet nie bedziesz wiedział, że był
SJS

6. Data: 2007-07-03 09:47:19

Od: "Krzysiek" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osobiście w przypadku domu planuję postawić na wcześniejsze wykrycie
> intruza (jak tylko przekroczy ogrodzenie...).

Piękny pomysł, ale raczej kosztowny. Wymaga połączenia dobrych zabezpieczeń
mechanicznych z systemem sygnalizacji zagrożenia. Dodatkowo współpraca z
dobrą agencją ochrony będzie nieunikniona.
Nie wiem jakie zaplanowałeś zabezpieczenia, ale trudno będzie ci uniknąć
całkowicie alarmów fałszywych generowanych przez system zabezpieczenia
zewnętrznego.
Pozdrawiam
Krzysiek

7. Data: 2007-07-03 10:37:25

Od: "Łukasz G." <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> [...]
> Nie wiem jakie zaplanowałeś zabezpieczenia, ale trudno będzie ci uniknąć
> całkowicie alarmów fałszywych generowanych przez system zabezpieczenia

Można wybrać mniej kosztowne sposoby, ale NIE na całkowite (bo takich
zapewne
w ogóle nie ma), tylko na częściowe zmniejszenie szansy włamania.

Na początku coś co może zniechęcić:

- właśnie alarm - sama syrena znaczną część złodziei odsieje z pewnością
(po
cholere włamywać się do domu w którym jest alarm, skoro obok 3 inne nie
mają)

- symulacja obecności domowników - jak jesteś jeszcze na etapie instalacji
elektr. dorzuć
kable sygnałowe do każdej puszki włączników oświetlenia. Przed zamontowaniem
przełączników dodatkowo przekaźniki + sterownik (samemu jakiś mikrokontroler
bądź zlecić komuś do wykonania, albo coś gotowego).
Są też przełączniki światła z taką opcją - ale niesterowane centralnie -
wydaje się, że
działają trochę sztucznie... tj. słabo symulują.

- halogeny z czujnikiem ruchu na zewn. - to na amatorów lubiących wchodzić
po
ciemku do domków - i jak masz kilka domków blisko - część pewnie
zrezygnuje...

- atrapy kamer lub kamery - to też może zniechęcić

Łukasz Gryka

8. Data: 2007-07-03 10:57:21

Od: "Krzysiek" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można wybrać mniej kosztowne sposoby, ale NIE na całkowite (bo takich
> zapewne
Ale koledze Marcinowi nie o to chodziło. On chce wykrywać wcześniej, a nie
odstraszać wcześniej. Zaawansowane systemy zewnętrzne to koszt
kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Pozdr.
Krzysiek

9. Data: 2007-07-03 11:19:30

Od: "Łukasz G." <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Ale koledze Marcinowi nie o to chodziło. On chce wykrywać wcześniej, a nie
> odstraszać wcześniej. Zaawansowane systemy zewnętrzne to koszt
> kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Ok - oczywiście - chciałem pójść trochę dalej...

Tomkowi chodziło jak już są w domu, Marcinowi jak jeszcze są na posesji,
a mi żeby zmniejszyć szansę na ich zainteresowanie...

Łukasz Gryka

10. Data: 2007-07-03 11:23:12

Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz G. napisał(a):
> Tomkowi chodziło jak już są w domu, Marcinowi jak jeszcze są na posesji,
> a mi żeby zmniejszyć szansę na ich zainteresowanie...

Hehe,
przykręcić do płotu tabliczki z logo firmy ochroniarskiej ? :)

Robot kuchenny, ale porządny
Podłoga pod szafę zabudowaną
Lodówka Samsung - opinie?
Napowietrzacz...?