Alergia

1. Data: 2005-06-27 15:11:06

Temat: Alergia
Od: "Parasol" <p...@p...wycinasz.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi

Biore leki na alergie. Z grupy cetyryzyn. Waze 90 kg. Pytanie brzmi.......
czy moge brac wiecej jak 1 tabletke dziennie gdy czuje ze lek przestaje juz
dzialac ?? Wezme tabse rano i czuje sie dobrze przez jakies 10 godzin i
potem dostaje szału !

Prosze o odpowiedz

2. Data: 2005-06-27 15:35:28

Temat: Re: Alergia
Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wezme tabse rano i czuje sie dobrze przez jakies 10 godzin i
> potem dostaje szału !

Jeśli tabletka jest wyraźnie podzielna, (ma kreskę do podziału w środku) to
spróbuj podzielić na pół i brać połówkę co pół doby.
Niektóre leki mniej podzielne, też można czasem dzielić. Czsem ma to sens. :)
Możesz też spróbować przestawić się na leki wolno działające "całodobowe".

3. Data: 2005-06-27 19:35:34

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:
> Możesz też spróbować przestawić się na leki wolno działające "całodobowe".

Cetyryzyna (podobnie zresztą jak loratadyna) z tego co wiem właśnie
należy do takich.

Używasz tej cetyryzyny długo? Słyszałem o przypadkach ludzi, którzy po
prostu uodpornili się na leki przeciwhistaminowe, co prawda mówili
głównie o Telfaście, a to inna substancja, ale nie wykluczysz tego -
spytaj się lekarza, najwyżej zaproponuje inny lek.

Pozdrawiam.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

4. Data: 2005-06-28 12:24:12

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cetyryzyna (podobnie zresztą jak loratadyna) z tego co wiem właśnie
> należy do takich.
Doświadczając na sobie zdecydowanie nie potwierdzam.
Pewnie chodzi o zyrtek, lub allertec.
zyrtek jest podzielny. MOżna go złamać na pół i brać 2x półtabletki na dobę.
Wtedy działa lepiej.
Allertec nie ma kreseczki do dzielenia, ale przecięż można go pokruszyć,
niestety , tak jak zyrtec jest gorzki, i wtedy niszczy sie jego powłoczkę.

> Używasz tej cetyryzyny długo? Słyszałem o przypadkach ludzi, którzy po
> prostu uodpornili się na leki przeciwhistaminowe,
zgadza się, ale zmiana leku na inny, na jakiś czas pomaga, i można wrócić do
starego.
> co prawda mówili głównie o Telfaście
Telfast jest droższy i całodobowy. NIe wiem czy ze względu na substancję, czy
ze względu na budowę pastylki. Jest całodobowy i już. Działa dłużej od zyrteku.
Całodobowe działanie powoduje, że w sumie birze się dawkę większą niż potrzeba.
Gdy alergen przestaje działać, mogę nie wziąć połówki zyreku/allertecu, a
telfast już wzięłam i jest po sprawie.

5. Data: 2005-06-28 17:54:50

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:

> [...]
> niestety , tak jak zyrtec jest gorzki, i wtedy niszczy sie jego powłoczkę.

Kreseczka nie kreseczka, zyrtec, allertec, cetalergin, virlix - nie ma
znaczenia, ta sama substancja czynna (cetyryzyna). Z kolei nośnik (np.
tabletka powlekana) ma tu znaczenie, gdy trzeba dzielić. Z tego co
widziałem to wszystko zwykłe tabletki więc nie ma kompletnego znaczenia.
Chodziło mi o to, że większość leków przeciwhistaminowych nowej
generacji (drugiej ZTCP) to z natury leki "całodobowe", choć
niekoniecznie "wolno działające" (raczej: wolno rozkładające się).

Pozdr.

6. Data: 2005-06-28 20:37:31

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> zwrócił
błąd:

> Kreseczka nie kreseczka, zyrtec, allertec, cetalergin, virlix - nie ma
> znaczenia, ta sama substancja czynna (cetyryzyna).

Substancja ta sama, ale różnice są. Te leki się starzeją a ponieważ
cetyryzyna ma długi termin przydatności (kilka lat) to różnica może być
nawet w tym samym brandzie. U mnie nastąpiło po kilku latach
uodpornienie na Zyrtec i musiałem brać coś innego. Kiedy powiedziałem o
tym swojej doktorce (specjalizującej się w alergiach) przyznała że takie
coś może mieć miejsce, i żebym spróbował innych firm, na szczęście u nas
tego pełno. Uodpornienie objawiało się co prawda niewiele zmniejszonym
działaniem (choć wyraźnie krótszym) ale za to objaw uboczny - senność -
był bardzo nasilony.

Poza tego mimo teoretycznie całodobowego działania u niektórych
przestaje praktycznie działać rano, kiedy wezmą na wieczór poprzedniego
dnia. Kiedy wezmą rano to nie działa już wieczorem. Jest to typowe u
dzieci ale niektórzy dorośli też tak mają. Jeśli nie pomoże rozbicie na
dwie dawki to niestety zwykle zwiększenie dawki też nie pomoże. Można
próbować Zyrtec-D lub odpowiednik (z pseudoefedryną ale to nie ma
znaczenia dla przyswajania/dostepności cetyryzyny) przy którym zresztą
dzienna dawka to dwie tabletki 5mg przyjmowane co 12 godzin, ten lek z
założenia ma dłużej się uwalniać (maks. stężenie w osoczu jest ponad dwa
razy później niż przy zwykłym zyrteku). Bez konsultacji lekarza lepiej
jednak nie brać, zwłaszcza gdy ma się problemy z sercem lub ciśnieniem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

7. Data: 2005-06-28 21:33:37

Od: "piorek" <s...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Dziendziel" <w...@g...o2.gwiazdka.pl> napisał w
wiadomości news:d9s36j$16n$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Kreseczka nie kreseczka, zyrtec, allertec, cetalergin, virlix - nie ma
> znaczenia, ta sama substancja czynna (cetyryzyna).

alertec to loratydyna

ciekawym lekiem jest astemizol, kumuluje sie w organizmie i dziala kilka
tygodni

8. Data: 2005-06-29 08:34:20

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> alertec to loratydyna
Na pewno (z ulotki leku): allertec = cetirizini dihydrochloridum

Czy to znaczy, że loratydyna = cetirizini dihydrochloridum ?

stokrotka

9. Data: 2005-06-29 11:57:58

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

6...@n...onet.pl,
stokrotka <p...@o...pl>:
> Na pewno (z ulotki leku): allertec = cetirizini dihydrochloridum
>
> Czy to znaczy, że loratydyna = cetirizini dihydrochloridum ?

Nie.

--
Robert

10. Data: 2005-06-30 11:20:44

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:

> Na pewno (z ulotki leku): allertec = cetirizini dihydrochloridum
>
> Czy to znaczy, że loratydyna = cetirizini dihydrochloridum ?

Nie, kolega się pomylił. Allertec to cetyryzyna, Aleric to loratadyna.

Pozdrawiam.

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)
http://squadd.sourceforge.net/

rezonans czy tomograf?
nowotwory skóry
przspieszony okres?