Alergia - leki

1. Data: 2003-06-27 15:12:09

Temat: Alergia - leki
Od: "Anka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Studiuje poza miastem zamieszkania i przez to nie moge zglosic sie
do mojego alergologa - w zwiazku z tymzapytam tutaj ;)
Mam pokrzywke alergiczna i od 3 tygodni biore Telfast 180 raz dziennie.
Ostatnio jednak momentami swiad narasta (zwlaszcza popoludniem) i lekarka
kazala mi wtedy brac albo Singulair 1x1 albo zwiekszyc Telfast do 2x1.
Niestety nie sprecyzowala czy wtedy dawka Telfastu bedzie sie kumulowac
i utrzymywac sie do tej 16-17, czy jedynie noc bede miala spokojna.
Czy ktos ma jakies doswiadczenie w stosowaniu tych lekow?
I jeszcze jedno pytanie - ile kosztuje wykonanie testow alergicznych
z krwi i jak jest z dostepnoscia tego badania?
Z gory dzieki za odpowiedz ;)
Anka

2. Data: 2003-06-27 16:40:57

Temat: Re: Alergia - leki
Od: "slawek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
.
> Czy ktos ma jakies doswiadczenie w stosowaniu tych lekow?

Z czasem coraz mniej dzialaja i trzeba zwiekszac dawke a potem zmienić lek
:((

> I jeszcze jedno pytanie - ile kosztuje wykonanie testow alergicznych
> z krwi i jak jest z dostepnoscia tego badania?

około 100 zł ale to tak 3 lata temu ostatnio robiłem
Slawek

3. Data: 2003-06-27 17:22:17

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z krwi i jak jest z dostepnoscia tego badania?

> Przeciwhistaminowe działanie feksofenadyny (telfast)rozpoczyna się 1 h po
podaniu, osiąga swoje maksimum po 2-3 h i utrzymuje się przez ok. 12 h. wiec
po 2 tabletkach stezenie leku we krwi bedzie wieksze , ale okres działania
sie nie wydłuzy...
Montelukast (Singulair )po podaniu p.o.(doustnie) wchłania się szybko i
niemal całkowicie z przewodu pokarmowego, osiągając maksymalne stężenie w
osoczu po ok. 2-3 h. Efekt leczniczy występuje już po podaniu pierwszej
dawki i utrzymuje się przez pełne 24 h.
pozdrawiam , monika

Pocket PC dla lekarza?
Antygen Hbs prosze o porade