Alergia+ strach

1. Data: 2002-02-04 15:42:01

Temat: Alergia+ strach
Od: "Kasia" <a...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sobotę dowiedziałam się od alergologa że jestem "przypadkiem
skomplikowanym". Tak też się czuję- wszystko mnie swędzi ( to podobno
uczulenie na chrom i nikiel- czekam na szczegółowe badania) z powodu
noszenia bielizny; jak nie noszę to też swędzi- wczoraj zaczęłam stosować
Metypred i dalej swędzi.Teraz to pół biedy, ale jak chodzić bez bielizny w
lecie- nie śmiejcie się, bo ja już płaczę. Jestem także uczulona na
orzeszki, detergenty. Czy ta alergia to wyrok na całe życie?
Czy już zawsze będę musiała nosić ze sobą adrenalinę? Proszę wytłumaczcie mi
jak z tym żyć i postępować. Pozdrawiam. Kasia

a...@a...pl

2. Data: 2002-02-04 16:58:58

Temat: Re: Alergia+ strach
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Feb 2002, Kasia wrote:

> [...]
> uczulenie na chrom i nikiel- czekam na szczegółowe badania) z powodu
> noszenia bielizny; jak nie noszę to też swędzi- wczoraj zaczęłam stosować

odpowiem na priva

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-02-04 18:47:26

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisał(a):

> W sobotę dowiedziałam się od alergologa że jestem "przypadkiem
> skomplikowanym". Tak też się czuję- wszystko mnie swędzi ( to podobno
> uczulenie na chrom i nikiel

Zainteresuj się z czego jest zrobiona koperta Twojego zegarka.

> [...]
> Metypred i dalej swędzi.Teraz to pół biedy, ale jak chodzić bez bielizny w
> lecie- nie śmiejcie się, bo ja już płaczę. Jestem także uczulona na

Ja używam do prania tylko proszek Jelp. Pięknie pierze i jest antyalergiczny.
Orzeszków po prostu nie jedz i już.

Kaja

4. Data: 2002-02-04 19:20:29

Od: "iwona" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
On Mon, 4 Feb 2002, Kasia wrote:

> W sobotę dowiedziałam się od alergologa że jestem "przypadkiem
> skomplikowanym". Tak też się czuję- wszystko mnie swędzi ( to podobno
[...]
odpowiem na priva
P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>

A czy mogę prosić kopię odpowiedzi? Jestem więcej niż bardzo zainteresowana
tematem...

Iwona

5. Data: 2002-02-04 20:30:52

Od: "Argon" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> A czy mogę prosić kopię odpowiedzi? Jestem więcej niż bardzo
zainteresowana
> tematem...

Tez nie wiesz jak chodzic w lecie bez bielizny ????:P

6. Data: 2002-02-05 07:27:18

Od: "Kasia" <a...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym problem że znam przypadki uczulenia na Jelp, ale spróbuję, bo jakoś
muszę wytropić przyczynę. Co do orzechów to sprawa jest na tyle
skomplikowana, że teraz do wielu pokarmów dodaje się pastę orzechową np.do
muesli itd. Proszę poradźcie czym się można bezpiecznie myć. Jeśli chodzi o
odpowiedź od P. Kasztelanowicza, to propozycja podania namiarów na dobrego
fachowca. Piszcie na priva jak wy się ratujecie i jakie macie rezultaty.
Pozdrawiam
Kasia

a...@a...pl

7. Data: 2002-02-05 07:31:45

Od: "iwona" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <a...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> fachowca. Piszcie na priva jak wy się ratujecie i jakie macie rezultaty.

Jeśli chodzi o kosmetyki dla alergików (również do mycia) - zajrzyj na
www.alergia.z.pl (skóra atopowa/środki pielęgnacyjne). Nie ma uniwersalnego
środka - musisz przetestować indywidualnie. U nas dobrze przeciwświądowo
działa np. Balneum Hermal Plus.

pozdrowienia
Iwona

8. Data: 2002-02-05 08:40:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Feb 2002, iwona wrote:

> [...]
> środka - musisz przetestować indywidualnie. U nas dobrze przeciwświądowo

unikanie niklu - czyli odpowiednie zegarki - sluszna uwaga, co do
kosmetykow tez, ale wnosze, ze jest to troche inny typ alergii, bo
na metale - czyli jest to rodzaj alergii z odpowiedzia typu
komorkowego i rzeczywiscie postepowanie jest tutaj troche
inne (choc do konca nie wiem jakie, bo nie jestem fachowcem
w tej dziedzinie)

P.
----

9. Data: 2002-02-05 09:32:17

Od: "iwona" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
On Tue, 5 Feb 2002, iwona wrote:

> [...]

komorkowego i rzeczywiscie postepowanie jest tutaj troche
inne (choc do konca nie wiem jakie, bo nie jestem fachowcem

Z tego, co pisze Kasia (na pl.soc.dzieci) - ma też uczulenie na pokarmy i
detegrenty. Moje dziecko obok pokarmów też reaguje na nikiel i detergenty
oraz "niewiadomoco" (to ostatnie jak łatwo sie domyślić stwarza najwięcej
problemów). Mam pytanie - co kryje się pod pojęciem alergii z odpowiedzią
typu komórkowego (nie jestem fachowcem)?

Iwona

10. Data: 2002-02-05 20:16:20

Od: "Kudlata" <i...@m...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tym problem że znam przypadki uczulenia na Jelp.

Potwierdzam, też znam takie przypadki i to naprawdę ostre. Ja używam
"Loveli" - czy ktoś słyszał o reakcji na ten proszek i obedrze mnie ze
złudzeń?
Kudłata

Prywatne szpitale
Zwezenie cewki moczowej.