Alkohole na neurony człowieka

11. Data: 2002-06-16 14:31:23

Temat: Re: Alkohole na neurony człowieka
Od: "Robert" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o to, czy da się upić (ew. dostać humora) czymś innym z OH,
oprócz
> C2H5OH.
Oj to nie wiem czy ci życia starczy, aby wypróbować wszystkie substancje z
tą tak popularną grupa funkcyjną. Musisz zajrzeć do toksykologii, tam
znajdziesz coś odpowiedniego
Np. gliceryną
czy propanolem.
Oj to nie da chyba najlepszego efektu, po glicerynie moż bardziej polubisz
wycieczki do kibla.
Bo chyba NaOH nie da najlepszego
> rezultatu ;)
Mówie spróbój, wrażenie pozostanie Ci do końca życia.:)

> O glikol etylowy nie pytam :) Choć... do czego to cuś się rozkłada?
Przez niektórych drinkerów często wybierany, podobno jest ekonomiczniejszy

Pzdr
Robert

12. Data: 2002-06-16 20:37:54

Od: "Boratynski" <(no spam)p_borat@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, że metanolu pić się nie powinno, bo jakkolwiek sam nie jest trujący
> (tak jak zresztą KCN ;), to produktów jego utleniania nie poleciłby
okulista

Abstrachujac od wszystkich innych watkow, to sie Tobie cos pomylilo: fakt
dopiero wzglednie wolno tworzace sie metabolity alkoholu metylowego wykazuja
duze dzialanie toksyczne.
Natomiast KCN dziala bezposrednio, gdyz wlasnie jony CN- sa inhibitorami
licznych bialek uczestniczacych w procesie oddychania.

13. Data: 2002-06-16 22:13:28

Od: "Lampart" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr "StarEd" Migdał <s...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aeckfg$mtr$...@n...tpi.pl...
> Czy oprócz etanolu inne alkohole też wpływają na neurony człowieka?

na pewno, ale nie w takim stopniu.
eter etylowy natomiast dziala moze krócej, ale efekt jest bardzo szybki.
niewolno przesadzić z ilością chyba, że chce ktoś być nieprzytomny.

pozdrawiam
Lampart

14. Data: 2002-06-17 17:59:59

Od: "Piotr \"StarEd\" Migdał" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast KCN dziala bezposrednio, gdyz wlasnie jony CN- sa inhibitorami
> licznych bialek uczestniczacych w procesie oddychania.

{}Z tego co słyszałem, dopiero HCN jest trujące, czyli produkt hydrolizy
KCN. Ale dobra - nie znam się na toksynologi, więc przyznaję się, że moge
się mylić (i pewnie zresztą się mylę;).

W każdym razie - lepiej uznać za trucizny wszystko to, co w efekcie tworzy
związki trujące, niż rozbijać się na to czy coś jest trujące, czy dopiero
szkodzą produkty jego przemiany. (odkrywcze, nie?)

PS: Czy Na2S jest trujące, zakładając przyjmowanie doustne?

--
Pozdrawiam!
Piotr "StarEd" Migdał

15. Data: 2002-06-17 18:07:15

Od: "Piotr \"StarEd\" Migdał" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj to nie wiem czy ci życia starczy, aby wypróbować wszystkie substancje
> tą tak popularną grupa funkcyjną. Musisz zajrzeć do toksykologii, tam
> znajdziesz coś odpowiedniego

{}Masz pomysł pod jakim hasłem szukać?
"Związki libacyjne"? ;)

> Np. gliceryną
> czy propanolem.
> Oj to nie da chyba najlepszego efektu, po glicerynie moż bardziej polubisz
> wycieczki do kibla.

{}Zaraz - czy z gileryną nie można spróbować, bo chyba nie jest szkodliwa.
Ale czy będzie po niej jakiś efekt, skoro na codzień powstaje w organiźmie z
hydrolizy tłuszczy. Nigdy się (jeszcze) nie upiłem tłustym mięsem czy olejem
roslinnym :P

> Mówie spróbój, wrażenie pozostanie Ci do końca życia.:)

{}Eee tak, pewnie i tak nie przebiję gościa z grupy, który ostatnio "badał
smak substancji o zapachu gorzkich migdałów" ;)

Tak swoją drogą - HCl(aq) jest bardziej słony czy kwaśny?

> Przez niektórych drinkerów często wybierany, podobno jest ekonomiczniejszy

{}Co dwie grupy OH ta nie jedna ;)
Zresztą - czy nie jest przypadkiem trujący?

--
Pozdrawiam!
Piotr "StarEd" Migdał

16. Data: 2002-06-18 12:44:13

Od: "Kreték" <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zerknijmy jak Lampart <l...@p...fm> stuka:

> eter etylowy natomiast dziala moze krócej, ale efekt jest bardzo
> szybki. niewolno przesadzić z ilością chyba, że chce ktoś być
> nieprzytomny.

No dobra, ale nie wiem jak można byłoby się tym upajać, bo zapach to ma
co najmniej nieciekawy - w porównaniu to tego etanol jest prawie
aromatyczny ;-)
A my tym na genetyce populacji traktowaliśmy Drosophila - biedne
te muchy ;-)

--
Pozdrówka .., ...
Kreték z Olsztyna_____________ ,-"-"-. \@/

17. Data: 2002-06-18 19:37:21

Od: "jester" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS: Czy Na2S jest trujące, zakładając przyjmowanie doustne?

Jest trujące jak cholera niechcący zjadłem tego jakieś 2 gramy i umarłem po
0,5 godzinie. A teraz poważnie nawet czyste Na2S rozkłąda się wydzielając
Siarkowodór, a co dopiero w połączeniu s HCl ' em z żołądka, efekt muroway.
Wiem coś o H2S przez ostatnie 4 miesiące tylko tym się zajmowałem, bardzo
śmierdząca sprawa.

Pozdrawiam Jester

18. Data: 2002-06-18 19:40:58

Od: "jester" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lampart" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> eter etylowy natomiast dziala moze krócej, ale efekt jest bardzo szybki.
> niewolno przesadzić z ilością chyba, że chce ktoś być nieprzytomny.

A jaka jest fizjologiczn różnica pomiędzy zarzyciemeteru a etanolu, nie
licząc straszliwego smrodu eteru od Ciebie. (wiem bo na laborce z organów
się kiedyś niechcący tym zatrułem bo ktoś odpędzał ete z aniliny i mu
sięchłodnica odłączyła i opary prosto na mnie poleciały).

19. Data: 2002-06-18 20:42:24

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> eter etylowy natomiast dziala moze krócej, ale efekt jest bardzo szybki.
> niewolno przesadzić z ilością chyba, że chce ktoś być nieprzytomny.

Przepraszam czy mówimy o piciu eteru etylowego ?
Super ! Życzę smacznego i jednocześnie podziwiam za odporność :-)))))

pzdr
LN

20. Data: 2002-06-19 19:16:14

Od: "Boratynski" <(no spam)p_borat@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...) Nigdy się (jeszcze) nie upiłem tłustym mięsem (...)

widac wybrales zly rocznik. Roczniki do 1987 powinny pozwolic Tobie na
doswiadczenie tego typu przezyc.

Nieprzyjemny zapach z ust
łokieć tenisisty
Jak pozbyć się bólu karku?