Alocasia Polly

1. Data: 2007-02-01 23:02:47

Temat: Alocasia Polly
Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
urzekła mnie ta roślinka,
no i teraz mam zagwozdkę, jak z tą ślicznotką postępować?
Proszę doświadczonych o jakieś wskazówki bo nic nie wygooglowałam.

pzdr, Ania

2. Data: 2007-02-01 23:40:04

Temat: Re: Alocasia Polly
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Judycka Fajok" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:5fdad$45c270ba$57ce8acf$17397@news.chello.pl...
> Witam,
> urzekła mnie ta roślinka,
> no i teraz mam zagwozdkę, jak z tą ślicznotką postępować?
> Proszę doświadczonych o jakieś wskazówki bo nic nie wygooglowałam.

Kiepsko googlowałaś. Zerknij tutaj, uprawa 'Polly' będzie wyglądać tak samo
:http://www.mob-zabrze.pl/flora/alocasia.html

A z mojego doświadczenia podpowiem - uważaj na przędziorki :)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2007-02-02 21:20:42

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> Kiepsko googlowałaś. Zerknij tutaj, uprawa 'Polly' będzie wyglądać tak samo
> :http://www.mob-zabrze.pl/flora/alocasia.html

> Pozdrawiam, Basia.

Dziękuję, (rzeczywiście kiepsko, wpisywałam całą nazwę)

jeżeli mogłabym jeszcze spytać, czy dla podniesienia wilgotności można
roślinę spryskiwać (boję się wszelkich zgnilizn liści)
i czy ziemia uniwersalna wymieszana z torfem będzie wystarczająco
odpowiednia

pzdr, Ania

4. Data: 2007-02-02 22:02:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Judycka Fajok" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:740c3$45c3aa44$57ce8acf$16109@news.chello.pl...

> jeżeli mogłabym jeszcze spytać, czy dla podniesienia wilgotności można
> roślinę spryskiwać (boję się wszelkich zgnilizn liści)

Ona ma dość mocne i twarde liście, pomacaj - nic się nie stanie:) Moją co
jakiś czas daję pod prysznic w wannie, a mam ją chyba 12 lat. Nawet
kwitnie:D

> i czy ziemia uniwersalna wymieszana z torfem będzie wystarczająco
> odpowiednia

Powinna być - jeśli to ziemia uniwersalna rzeczywiście, a nie czysty torf
(przepraszam, ale zawsze w workach z ziemią uniwersalną trafiam na substraty
torfowe). Tylko daj porządny drenaż, koniecznie!

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2007-02-03 22:30:57

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> (przepraszam, ale zawsze w workach z ziemią uniwersalną trafiam na substraty
> torfowe). Tylko daj porządny drenaż, koniecznie!

Wszystkowiedząca Basiu powiedz mi jeszcze w jakich proporcjach wymieszać
tę ziemię z torfem.
Czy do zamioculcasa też mogę dać taką mieszankę? (a może istnieją gotowe
podłoża - czego powinnam szukać?)

pozdrawiam i dziękuję, Ania

6. Data: 2007-02-03 22:36:59

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Judycka Fajok napisał(a):
[...]
> Wszystkowiedząca Basiu [...]
Basia, poza tym, że wie wszystko, to nie należy jej tego uswiadamiać.
;-)

--
pozdr. Jerzy

7. Data: 2007-02-03 22:43:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Judycka Fajok" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:1f98c$45c50c27$57ce8acf$8988@news.chello.pl...
> Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> powiedz mi jeszcze w jakich proporcjach wymieszać
> tę ziemię z torfem.

A bo ja wiem? Zwykle daję moją własną przesianą ziemię kompostową i torf w
proporcji 2:1 - bardzo mniej więcej.

> Czy do zamioculcasa też mogę dać taką mieszankę? (a może istnieją gotowe
> podłoża - czego powinnam szukać?)

Do zamiokulkasa? gotowych chyba nie. Ale on zniesie uniwersalną, właściwie
zniesie wszystko poza zalaniem. Drenaż:)

Pozdrawiam, Basia.

pytanie o grill murowany
Florpak lub Dendrona
zima