Angielski w ESKK - czy warto?

1. Data: 2001-09-03 16:39:48

Temat: Angielski w ESKK - czy warto?
Od: "tomas" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy dobrze trafilem ale... chcialbym sie
dowiedziec czy warto zakupic kurs angielskiego
dla poczatkujacych z ESKK, poniewaz mam
wlasnie taka okazje po nizszej cenie ale
za kurs wydany w 1991 roku.
Moze ktorys z grupowiczow przerabial taki i moglby
cos o nim powiedziec.
Wiem ze istnieja tez inne, szybsze sposoby na
opanowanie jezyka np.SITA co lepsze ?
albo co 'trwalsze'?

Za pomoc dziekuje
Pzdr.
tomi

1. Data: 2001-09-03 18:55:38

Temat: Re: Angielski w ESKK - czy warto?
Od: "leon" <l...@N...CO.TY.operamail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomas"

> dla poczatkujacych z ESKK, poniewaz mam
> wlasnie taka okazje po nizszej cenie ale

Jezyka nie uczy się wydajac pieniadze na zakup materiałów - _samodzielne_
opanowanie języka wymaga niebywałej systematyczości, wytrwałości i przede
wszystkim silnego umotywowania i jasno określonego celu - wydane pieniądze
nie grają tu decydującego znaczenia... i dlatego dobre wyniki ma wiele osob
o cieniutkich portfelach.

> Wiem ze istnieja tez inne, szybsze sposoby na
> opanowanie jezyka np. SITA

SITA szybciej drąży kieszeń.

Wiecej informacji na ten wciąż powracający temat w starych wypowiedziach na
grupie dyskusyjnej pl.hum.tlumaczenia

--
leon

1. Data: 2001-09-04 08:20:53

Od: "Mecánico" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomas" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Moze ktorys z grupowiczow przerabial taki i moglby
> cos o nim powiedziec.
> Wiem ze istnieja tez inne, szybsze sposoby na

Witaj,

Moge cos na ten temat powiedziec, poniewaz przerabialem kursy angielskiego
dla poczatkujacych, potem dla srednio zaawansowanych. Moje spostrzezenia sa
takie, ze kursy te sa dobre na poziomie poczatkujacym, czyli tak, jak dla
Ciebie spokojnie bym polecal, natomiast jesli opanujesz juz podstawy i
bedziesz chcial przejsc na kurs srednio zaawansowany, to najlepiej zapisac
sie na jakis kurs, gdzie ilosc ludzi w grupie bedzie jak najmniejsza
(obecnie chodze na taki, gdzie jest 5-6 osob na zajeciach). Samodzielne
siedzenie nad jezykiem wystarcza tylko do pewnego czasu, wada ESKK jest IMHO
to, ze mimo, ze szkola ta mowi, ze szybko uczysz sie mowic, to nie jest to
prawda, widze to po sobie, dopiero gdy zaczalem uczyc sie w grupie
przelamalem bariere psychologiczna i zaczalem rozmawiac. Nie przelamiesz
nigdy tego samodzielnie uczac sie w pokoju ze sluchawkami na uszach, chyba
ze masz jakichs znajomych, z ktorymi moglbys rozmwaiac, badz tez bedziesz
zmuszony uzywac jezyka np w pracy.
To tyle co moge powiedziec, jesli bedziesz mial jakies pytania pisz smialo.

1. Data: 2001-09-15 20:48:44

Od: "Stanley" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bzdura
Język to twór żywy. Nie można się go nauczyć korespondencyjnie. Przepraszam,
ale to tak samo jak uprawianie "miłości" przez telefon.
Pozdrawiam
Stan

Użytkownik tomas <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9n0c26$nid$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-09-16 20:59:30

Od: "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bzdura
> Język to twór żywy. Nie można się go nauczyć korespondencyjnie.
Przepraszam,
> ale to tak samo jak uprawianie "miłości" przez telefon.

Przepraszam, ale twierdzisz tak z własnego doświadczenia, czy z opowieści?

RomanS

1. Data: 2001-09-17 08:40:00

Od: "leon" <l...@N...CO.MI.TO.TO.operamail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanley"

Czy mozna nauczyc sie jezyka obcego korespondencyjnie...

> Bzdura

Jak na fachowca od nauczania jezyka obcego dosc jednostronna opinia...
To zalezy jekiej umiejetnosci jezykowej uczen potrzebuje. A uczniowie sa
przerozni - toi nie tylko dzieci - z podstawowki czy gimnazjum. Nie mozemy z
gory zakladac, ze kazdy uczen chce opanowac wszystkie cztery... Jesli
chodzilo o umiejetnosc mowienia (po angielsku), to byc moze poparlbym
powyzsza stanowcza opinie...

> Język to twór żywy. Nie można się go nauczyć korespondencyjnie.

... ale jesli chodzi o umiejetnosc czytania w obcym jezyku, potrzebna np. do
zrozumienia tekstow z przewodnika turystycznego, albo tekstow z podrecznika
np. elektroniki czy anatomii itp. to kurs korespondencyjny moze byc
skuteczna metoda nauki. Na pewno otrzymanie kolejnej przesylki z kolejna
lekcja dziala mobilizujaco, chociaz czy na kazdego? Nie wiem.

leon

1. Data: 2001-09-25 06:41:48

Od: "Justyna Rusznica" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

wwal się na ryj
tomas napisał(a) w wiadomości: <9n0c26$nid$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>Moze ktorys z grupowiczow przerabial taki i moglby
>cos o nim powiedziec.
>Wiem ze istnieja tez inne, szybsze sposoby na

edu.com.pl
*** PISANIE PRAC DYPLOMOWYCH ***
czy ktoś uczy się na www.englishtown?
STRONA LUZAKA