Antybiotyki a skutki uboczne

1. Data: 2003-11-05 14:21:37

Temat: Antybiotyki a skutki uboczne
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

przyjmuję od tygodnia antybiotyk o nazwie Klacid, będę go brać jeszcze
przez tydzień, następnie czekają mnie cztery dni kuracji Sumamedem (infekcja
chlamydiami).
Skutki uboczne brania, opisane w ulotce, a więc prawdopodobnie zdarzające
się najczęściej bardzo mi utrudniają życie - senność, rozkojarzenie, lekkie
bóle i zawroty głowy, zmiana smaku - uczucie "gorzkości w ustach", co mi
odbiera apetyt.
Nie chcę iść na 2-tygodniowe zwolnienie, stąd pytanie, czy może ktoś z Was
wie, czy jest jakakolwiek metoda na radzenie sobie z tymi skutkami? Tzn.
może taki przyklad: jeśli boli po antybiotyku głowa - brać tabletkę? Nie
pogorszy to dzialania?
Nigdy wcześnej nie przyjmowalam antybiotyku tak długo stąd pewnie to
przewrażliwienie na temat własnej osoby, a praca - jak to kazda -
koncentracji niestety wymaga.

--
KingAM

[muchoza bakterioza]

2. Data: 2003-11-05 15:13:00

Temat: Re: Antybiotyki a skutki uboczne
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nigdy wcześnej nie przyjmowalam antybiotyku tak długo stąd pewnie to
> przewrażliwienie na temat własnej osoby, a praca - jak to kazda -

nie wiem jak Sumamed ale Klacid jest silnym atybiotykiem, jeżeli twój
oganizm tak na niego reaguje powinnaś pójść do lek i poprosić o zmiane leku.
Podczas brania atybiotyku trzeba osłaniać flore bakteryją , nie pamiętam czy
przy tym leku trzeba brać lakcid lub enterol ale kefir na pewno trzeba pić i
to dużo.Też brałam to kiedyś i też żle go znosiłam i lek zamienił mi na
Augmentin. Przyjmowanie antybiotyków najbardziej odbija się na żołądku ,
jelitach.

życze powrotu (szybkiego)do zdrowia
pozdr Magda

3. Data: 2003-11-05 15:28:33

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co mi mówił lekarz, ten antybiotyk jest metabolizowany przez wątrobę,
więc nie niszczy aż tak flory bakteryjnej jelit i i żołądka.
Problem polega na tym, że recepty były wystawione w czwartek przed badaniem
i to w innym mieście, wyniki były wczoraj więc dziś muszę wykupić kolejne
recepty żeby kontynuowac branie leku, a niestety nie mam jak odwiedzić
lekarza :(

--
KingAM

[muchoza bakterioza]

4. Data: 2003-11-05 16:01:04

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i to w innym mieście, wyniki były wczoraj więc dziś muszę wykupić kolejne
> recepty żeby kontynuowac branie leku, a niestety nie mam jak odwiedzić

to w takim razie nie wiele moge pomóc , wiem tylko że to paskudny
lek -chodzi mi o te działania niepożądane.
A możesz powiedzieć\napisać na co chorujesz?

pozdr Magda

5. Data: 2003-11-05 16:03:51

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to w takim razie nie wiele moge pomóc , wiem tylko że to paskudny
> lek -chodzi mi o te działania niepożądane.
> A możesz powiedzieć\napisać na co chorujesz?

Jasne - infekcja chlamydiami (chlamydiae pneumoniae), już na grupie
wrzucalam link o tym, sprawdzałam też i Augmentin nie jest wymieniony jako
lekarstwo na tę infekcję:

http://www.borgis.pl/czytelnia/nm_reumatologia/05.ph

KingAM

[muchoza bakterioza]

6. Data: 2003-11-05 16:12:13

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bob11b$mnv$...@o...futuro.pl,
Kinga Macyszyn <k...@b...gazeta.pl>:
> [...]
> Nigdy wcześnej nie przyjmowalam antybiotyku tak długo stąd pewnie to
> przewrażliwienie na temat własnej osoby, a praca - jak to kazda -

Wytrzymaj. Na bol glowy mozesz wziac lek przeciwbolowy (np. Apap)
Pociesze Cie, ze Sumamed nalezy do najlagodniejszych antybiotykow jesli
chodzi o czestosc dzialan ubocznych.

--
Robert

7. Data: 2003-11-05 17:09:22

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Kinga Macyszyn" napisał:
>
> Z tego co mi mówił lekarz, ten antybiotyk jest metabolizowany przez
wątrobę,
> więc nie niszczy aż tak flory bakteryjnej jelit i i żołądka.

To, jak bardzo dany antybiotyk niszczy fizjologiczną florę bakteryjną zależy
od dawki, czasu trwania terapii oraz od tego, w jaki sposób ulega on
wchłonięciu z przewodu pokarmowego. 18 dni zażywania antybiotyków to moim
zdaniem dość długo.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

8. Data: 2003-11-06 07:22:44

Od: "AnJa" <U...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pociesze Cie, ze Sumamed nalezy do najlagodniejszych antybiotykow jesli
> chodzi o czestosc dzialan ubocznych.
?!?!?!?! w takiej dawce jak sie na chlamydie bierze???
zdecydowanie sie z tym nie zgodze...
u mnie wystapily ogromne skutki uboczne po nim:(
jesli tylko jest taka mozliwosc, to polecam brac go na noc, aby choc
czesciowo "przespac" ewentualne zaburzenia (ktore wcale nie musza sie
oczywiscie pojawic...).
i oczywiscie konieczenie duzo "bakterii" ;) - np: jogurty, trilac,
nutriplant, lakcid itp (co kto lubi ;))

a mnie osobiscie 2 tabletki sumamedu wziete rano zwalily z nog na caly
dzien... - potworny bol brzucha i wszelkie mozliwe sensacje ze strony
przewodu pokarmowego...

Pozdrawiam
AnJa

9. Data: 2003-11-06 08:13:16

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

I Klacidu (dziś 8 z 14 dni brania) biorę a Sumamedu będę brać po jednej
tabletce (500 mg). Na wieczór, żeby ew. najgorsze skutki uboczne się
"odespały".
Dziękuję za wsparcie, staram się radzić sobie domowymi sposobami (jogurty,
kefiry, jogurty, kefiry, dużo snu i odpoczynku w miarę możliwości).
Martwi mnie tylko to, że po skonczonej kuracji i tak będę musiala sobie
powtórzyć badanie, farmaceuta w aptece stwierdził że chlamydie to oporne
bestie i znal osobę, ktora leczyla się na to jakieś trzy miesiące :/

--
KingAM

[muchoza bakterioza]

10. Data: 2003-11-06 08:29:05

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bocsp2$s2q$...@a...news.tpi.pl,
AnJa <U...@i...pl>:
> ?!?!?!?! w takiej dawce jak sie na chlamydie bierze???
> zdecydowanie sie z tym nie zgodze...
> u mnie wystapily ogromne skutki uboczne po nim:(

wspolczuje, ale na podstawie jednego przypadku nie mozesz wnioskowac na
temat czestosci dzialan ubocznych

--
Robert

badanie na borelioze - wynik
Marskość wątroby
Test SULKOWICZA z moczu RAZ JESZCZE czyli zadręczycielka
Witaminy syntetyczne
Dziwne dolegliwosci !!!