11. Data: 2018-11-27 15:19:11

Temat: Re: Antychryst wsród nas czyli o aktualności Paruz ji wg Badeniego i nie tylko
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 27 listopada 2018 10:30:34 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> [...]
zcie-w-koniec-swiata

> Lepsze byłyby turbosemickie lub turbomuslimskie - w Polsce?

> Publikują wg popytu.

Sugerujesz ze wkrotce wypuszczą minionki lub rowlingową? ;)

12. Data: 2018-11-27 17:59:18

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 27 listopada 2018 15:18:07 UTC+1 użytkownik m...@g...com
napisał:

Badeni usłyszał głos od Boga.

zcie-w-koniec-swiata

> To pozycja z 2010r
> Cos ci z niego zostalo?

No wiesz, zawsze ceniłem u katolików duchowość cysterską.
Mniej pchająca się na afisz od jezuickiej i dominikańskiej i mocniej stojąca
na ziemi. Podczas gdy nowsze zakony wdawały się w awantury misyjne
w egzotycznych kraach, cystersi dbali o zdrowie i dobrobyt owieczek na miejscu.
Piwo trapistów, ser trapistów, młyny, ulepszenia w uprawie roli...

Ty sobie nie myśl, że jestem jakimś radykalnym antyklerykałem, po prostu
nie lubię, jak klerem zaczynają rządzić szaleńcy i energumeni (po polsku:
nawiedzeni przez duchy) ;)

13. Data: 2018-11-27 18:45:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote:

zcie-w-koniec-swiata

> Sugerujesz ze wkrotce wypuszczą minionki lub rowlingową? ;)

Gorzej - ,,Koziołka Matołka" bez tekstu ?

--
XL

14. Data: 2018-11-27 18:45:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie lubię, jak klerem zaczynają rządzić szaleńcy i energumeni (po polsku:

ZACZYNAJĄ?
?

--
XL

15. Data: 2018-11-27 19:15:50

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 27 listopada 2018 18:45:45 UTC+1 użytkownik XL napisał:

zcie-w-koniec-swiata

> ZACZYNAJĄ?
> ?

No już od kilkunastu lat jest wysyp katolickich pseudomistyków.
Wygląda mi to wszystko bardzo podejrzanie, bo o ile taki Klimuszko czy Ojciec
Pio to postaci autentycznej duchowości, to prawdziwy mistycyzm pociągnął
za sobą cały szereg fałszerstw, plagiatów i parodii. A podobno "po owocach
ich poznacie".

16. Data: 2018-11-28 05:11:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

zcie-w-koniec-swiata

> No już od kilkunastu lat

Od kilkunastu?
Ho ho, od kilkunastu to się dopiero o nich dowiadujesz ?

> jest wysyp katolickich pseudomistyków

No i? W czym to komu przeszkadza?
Mnie w niczym.

--
XL

17. Data: 2018-11-28 06:05:20

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki napisał:

> Od kilkunastu?
> Ho ho, od kilkunastu to się dopiero o nich dowiadujesz ?

No ale wcześniej to ludzie mieli wstyd i oszuści nie mieli łatwego życia.
Sławę zyskiwali głównie autentyczni mistycy, pomimo że jej nie bardzo chcieli.

W "Autobiografii Jogina" Yoganandy Paramahansy jest cały rozdział poświęcony
jego spotkaniu ze Służebnicą Bożą Theresą Neumann.

Ergo: Od kilkunastu lat to dowiaduję się o oszustach, zaś o prawdziwych
mistykach wiem nie od dziś.

> No i? W czym to komu przeszkadza?
> Mnie w niczym.

No ale że na jednego człowieka duchowego jest tylu wariatów pokroju Rasputina,
a że jeszcze ciemny lud za tymi oszustami podąża - to wywołuje absmak.

18. Data: 2018-11-28 09:12:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> No ale wcześniej to ludzie mieli wstyd i oszuści nie mieli łatwego życia.

Ludzie nigdy nie mieli wstydu, a oszuści zawsze mieli łatwiej niż uczciwi.
Wstydu ludzie nie mieli od Adama i Ewy -dlatego wciąż są potrzebne pojęcia
takie, jak honor, moralność, sumienie. Gdyby ludzie kiedykolwiek mieli
wstyd, pojęcia te stałyby się martwe jak łacina :-))

> Sławę zyskiwali głównie autentyczni mistycy, pomimo że jej nie bardzo chcieli.

Chyba raczej chcieli - skoro chcieli być przykładem czy chocby inspiracją
dla rzesz grzeszników ?

> W "Autobiografii Jogina" Yoganandy Paramahansy jest cały rozdział poświęcony
> jego spotkaniu ze Służebnicą Bożą Theresą Neumann.

Nie śledzę żywotów joginów - delikatnie mówiąc.

> [...]
>
> No ale że na jednego człowieka duchowego jest tylu wariatów pokroju Rasputina,
> a że jeszcze ciemny lud za tymi oszustami podąża - to wywołuje

Rewolucja francuska i październikowa też na tym (podążaniu ciemnego ludu)
polegały. Nie poradzisz nic - tłum nie rządzi się racjonalnymi prawami.
Efekty tego nie są do przewidzenia, ani efekty tych efektów.

> absmak.

Ab? Ta niemiecka naleciałość też wywołuje niesmak. Polski.

--
XL

19. Data: 2018-11-28 10:04:06

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 28 listopada 2018 09:13:01 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Ab? Ta niemiecka naleciałość też wywołuje niesmak. Polski.

Cytowałem specjalnie Waszego ulubieńca - posła Jarosława Kaczyńskiego,
żeby do Wolaków dotarło ;)

20. Data: 2018-11-28 10:16:39

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 28 listopada 2018 09:13:01 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Nie śledzę żywotów joginów - delikatnie mówiąc.

U mnie braminizm jest również generalnie na dolnej półce, co nie znaczy,
że nie było tam wybitnych mężów duchowych, takich jak Mahatma Gandhi czy też
wspomniany Yogananda. Tak się jakoś złożyło, że pozostając we własnej kulturze
mieli oni akurat wysoki szacunek dla chrtześcijaństwa i jego prawdziwych
mistyków.

A na temat Theresy Neumann, to raczej spodziewałbym się od Ciebie, jako od
praktykującej katoliczki - stosunkowo większej wiedzy niż ode mnie.

To oni są najbardziej prześladowani!
My, Polacy - na Marszu i w życiu.
Kosztowne to będą urodzinki.
,,Relacje polsko-ukraińskie nigdy nie były tak dobre jak teraz"???