21. Data: 2018-11-28 13:30:14

Temat: Re: Antychryst wsród nas czyli o aktualności Paruz ji wg Badeniego i nie tylko
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Cytowałem specjalnie Waszego ulubieńca - posła Jarosława Kaczyńskiego,
> żeby do Wolaków dotarło ;)

Waszego-czyjego?

--
XL

22. Data: 2018-11-28 13:34:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> U mnie braminizm jest również generalnie na dolnej półce, co nie znaczy,
> że nie było tam wybitnych mężów duchowych, takich jak Mahatma Gandhi czy też
> wspomniany Yogananda. Tak się jakoś złożyło, że pozostając we własnej kulturze
> mieli oni akurat wysoki szacunek dla chrtześcijaństwa i jego prawdziwych
> mistyków.
>
> A na temat Theresy Neumann, to raczej spodziewałbym się od Ciebie, jako od
> praktykującej katoliczki - stosunkowo większej wiedzy niż ode mnie.

Żywotów Świetych takoż nie studiuję. Obowiązku takiego konkordat nie
nakłada. A Ty, póki mierzysz swe oczekiwania podług swych wyobrażeń, póty
nie wejdziesz na drogę Prawdy ?

To MOJE - nie żadnego świętego.
?

--
XL

23. Data: 2018-11-28 13:54:25

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 28 listopada 2018 13:30:19 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> Waszego-czyjego?

Bardziej konserwatywnej części Polaków - w porywach nawet do 1/3 elektoratu.

24. Data: 2018-11-28 14:49:55

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-28 o 13:34, XL pisze:

> A Ty, póki mierzysz swe oczekiwania podług swych wyobrażeń, póty
> nie wejdziesz na drogę Prawdy ?

To tak jak u ciebie.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

25. Data: 2018-11-28 16:12:07

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki napisał:
> [...]
Joachim Badeni usłyszał głos od Boga.

> No wiesz, zawsze ceniłem u katolików duchowość cysterską.
> Mniej pchająca się na afisz od jezuickiej i dominikańskiej i mocniej stojąca
> na ziemi. Podczas gdy nowsze zakony wdawały się w awantury misyjne
> w egzotycznych kraach, cystersi dbali o zdrowie i dobrobyt owieczek na miejscu.
> Piwo trapistów, ser trapistów, młyny, ulepszenia w uprawie roli...

No i gdzie masz tych Strapieńców czy Czyścioszków?
Podczas gdy Pańskie Psy i Towarzysze mają się świetnie ;)

> Ty sobie nie myśl, że jestem jakimś radykalnym antyklerykałem, po prostu
> nie lubię, jak klerem zaczynają rządzić szaleńcy i energumeni (po polsku:
> nawiedzeni przez duchy) ;)

Ojciec sw Francuzika z Asyżu zapewne by ci przyklasnął, tyle że historia przyznaje
rację Przez Ducha Bożego Pomazanym Szaleńcom ;)

26. Data: 2018-11-29 03:13:54

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzewicki napisał:

Joachim Badeni usłyszał głos od Boga.

> No i gdzie masz tych Strapieńców czy Czyścioszków?
> Podczas gdy Pańskie Psy i Towarzysze mają się świetnie ;)

Jeżeli chodzi o cystersów regularnej obserwy, najbliżej Wrocławia to ZTCW
w Henrykowie są. Tam gdzie w księdze klasztornej zanotowano pierwsze słowa
napisane po polsku albo po śląsku (wtedy to był jeden dialekt) alfabetem
łacińskim: Daj ja pobrusza a ty pocziwaj.

Co do cystersów ścisłej obserwancji, czyli trapistów, to z Wrocławia z tego
co czytałem, najbliżej do Czech (Klášter Nový Dvůr). Praca fizyczna, modły,
medytacje, czytanie literatury kościelnej i milczenie - to elementy ich reguły.

> Ojciec sw Francuzika z Asyżu zapewne by ci przyklasnął, tyle że historia
> przyznaje rację Przez Ducha Bożego Pomazanym Szaleńcom ;)

No pewnie, takim jak Xiądz Marek Jandołowicz, który wywołaniem Konfederacji
Barskiej ("Nigdy z królami nie będziem w aliansach") doprowadził w konsekwencji
do rozbioru Polski. "Uchowaj Panie Boże takiej pobożności".

27. Data: 2018-11-29 08:13:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki:

> Daj ja pobrusza a ty pocziwaj.

Day, ut ia pobrusa, a ti poziwai.
--
XL

28. Data: 2018-11-29 20:44:13

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 29 listopada 2018 08:13:39 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> Jakub A. Krzewicki:

> Day, ut ia pobrusa, a ti poziwai.
> --
> XL

Oczywiście masz rację co do pisowni oryginalnej. Ja zapisałem fonetycznie.

29. Data: 2018-11-30 23:09:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Oczywiście masz rację co do pisowni oryginalnej. Ja zapisałem fonetycznie.

Mniej więcej.

--
XL

To oni są najbardziej prześladowani!
My, Polacy - na Marszu i w życiu.
Kosztowne to będą urodzinki.
,,Relacje polsko-ukraińskie nigdy nie były tak dobre jak teraz"???