Antykoncepcja na liście leków refundowanych

11. Data: 2003-01-10 10:28:17

Temat: Re: Antykoncepcja na liście leków refundowanych
Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jedynym sposobem, aby uniknac wielu nieszczesc, jakie
> za soba niesie niepozadana ciaza, jest upowszechnienie skutecznej
> antykoncepcji i taka polityka cenowa,

Co do skutecznosci antykoncepcji pozwole sobie zacytowac WALDIM-a: "Jedyna
skuteczna metoda antykoncepcyjna, ktora z czystym sumieniem mozna polecic
kazdej parze jest szklanka wody...Nie przed i nie po, ale zamiast stosunku"
(za www.antykoncepcja.pl)

Przemek

12. Data: 2003-01-10 15:07:09

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dokladnie 10 lat mamy ustawe antyaborcyjna taka, jaka mamy, w parze idzie
> ulomna oswiata seksualna , jedynym glosno dotychczas lansowanym srodkiem
> antykoncepcyjnym jest kalendarzyk malzenski/metoda termiczna z pozal sie
> boze skutecznoscia.

Troszeczkę mylisz pojęcia. Nie słyszałem nigdy żeby ktoś lansował
kalendarzyk jako metodę antykoncepcji. Pewnie masz na myśli metodę
objawowo-termiczną a to są zupełnie dwie różne rzeczy. Co do skuteczności to
każdy mówi to co pasuje do jego ideologii. Poczytaj raporty WHO.

Jedynym sposobem, aby uniknac wielu nieszczesc, jakie
> za soba niesie niepozadana ciaza, jest upowszechnienie skutecznej
> antykoncepcji i taka polityka cenowa, aby jej dostepnosc byla osiagalna
> finansowo dla kazdej kobiety/dziewczyny- czy to uczennicy, czy studentki,
> czy zony niepracujacej " tzw.przy mezu", czy kobiety pracujacej i
> niezaleznej finansowo.Jestem za" upowszechnieniem antykoncepcji i to w
> dodatku jako stylu zycia.".

Antykoncepcja jest dostępna dla każdego !!! Miesięczny koszt niektórych
środków antykoncepcyjnych to równowartość biletu MPK.
Jak pokazują doświadczenia innych państw to zarówno dostępność jak i
edukacja seksualna wcale nie rozwiązują problemu niechcianych ciąż.

pozdr tolo

13. Data: 2003-01-10 20:59:24

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tolo" <t...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> objawowo-termiczną a to są zupełnie dwie różne rzeczy. Co do skuteczności
> każdy mówi to co pasuje do jego ideologii. Poczytaj raporty WHO.

eh, tolo, chcesz mnie wciagnac w dyskusje swiatopogladowa, na ktora nie mam
dzisiaj ochoty.
Najskuteczniejsza jest sterylizacja, czyli calkowite pozbawienie
plodnosci metoda zabiegu chirurgicznego. U mezczyzn polega na podwiazaniu
nasieniowodow a u kobiet na podwiazaniu jajowodow. Metoda ta prawnie nie
jest dopuszczalna w Polsce.
Nastepne w kolejnosci pod wzgledem skutecznosci (no i dostepne w
Polsce), sa hormonalne pigulki antykoncepcyjne. Maja najwiekszy wskaznik
skutecznosci. .Idealna dla kobiet prowadzacych regularne wspolzycie.
Dalej ida wkladki wewnatrzmaciczne(tzw.spirale)
Potem srodki mechaniczne:prezerwatywy dla facetow oraz dla kobiet - blony
pochwowe, kapturki, tampony, gabki.. Warunkiem skutecznosci jest przy
prezerwatywie szczelnosc- ale czasami zdarza im sie pekac, a srodki dla
kobiet sa tak uciazliwe w stosowaniu, ze sa malo popularne w Polsce.
Po nich ,tuz obok srodki chemiczne- pianki kremy, globulki dopochwowe.
Te srodki mozna nabyc w aptece bez recepty, lecz ich skutecznosc
antykoncepcyjna jest niezbyt wysoka.A jak sie pienia okropnie.. Dlatego
zaleca sie kombinacje :prezerwatywa+ np.globulki- to skutecznosc znacznie
wzrasta.
Co tam mamy na szarym koncu?A....metody naturalne.
Rozrozniamy nastepujace:
1 kalendarzyk malzenski(doucz sie tolo)- najprostsza metoda i niezbyt
skuteczna, polega na wstrzymywaniu sie od wspolzycia w okresie dni plodnych
cyklu. Cykl liczy sie od 1 dnia miesiaczki. Przecietnie trwa 26-30 dni.
Zaplodnienie jest najbardziej prawdopodobne miedzy 12 a 16 dniem cyklu a dla
pewnosci- zaklada sie dni plodne miedzy 10a 18 dniem cyklu.
2 metoda termiczna - polegajaca na mierzeniu temperatury w pochwie
+wstrzemiezliwosc w dniach plodnych.Tak w skrocie.
3 metoda Billingsow- metoda obserwacji sluzu szyjkowego
4Metoda objawowo-termiczna, gdzie oprocz temperatury wykorzystuje sie
obserwacje konsystencji sluzu szyjkowego.
Wszystkie tak pieknie wygladaja w tym rzadku, ale skutecznosci to wysokiej
one nie maja, oj nie.

> Antykoncepcja jest dostępna dla każdego !!! Miesięczny koszt niektórych
> środków antykoncepcyjnych to równowartość biletu MPK.

mowisz o jednej prezerwatywie, czy gabce?
Nowoczesne pigulki- to koszt cirka 20-30 zl do tego dorzuc wizyte u lekarza.
jesli chodzi ktos prywatnie- to juz 50 razem 80 zlotych. Drogie te bilety
MPK.
Jesli chodz ktos po recepty do poradni K- to niektore Kasy Chorych (Pomorska
miala to w ubieglym roku, nie wiem jak teraz) pobierali za taka pigulkowa
wizyte 10!zlotych.. To daje 30-40 zl. Dalej mamy drogie bilety. Patentex
Owal - powyzej 20 zl do tego prezerwatyw kilka- bo podnosimy skutecznosc
antykoncepcyjna wiazac dwie metody-oj cena leci w gore.
Wychodzi na to , ze najtaniej jest metoda naturalna. Ale te baby w Polsce sa
glupie, oj glupie- tu antykoncepcja darmowa, tak super skuteczna , a one
lataja po lekarzach, placa,potem leca do aptek, placa, lykaja I po co?
Potrzebne :dlugopis, kajecik, wlasna dlon i wprawne oko. Uwaga: nie
chorowac, nie przemeczac sie ,mierzyc o jednakowej godzinie, zanim
wstaniesz, bo jak sie zerwiesz i zapomnisz- to przepadlo. Nie zasnac z
termometrem w miejscu pomiarowym...i zbierac pieniadze na wyprawke, szkole,
studia, ortodonte. Na 100% bedzie potrzebne.

Jola L-L

14. Data: 2003-01-10 22:35:16

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wdając się w dyskusję bo nie ma ona najmnijeszego sensu i nie to było
celem mojego postu, rzeczywiście nie jesteś w temacie.
1. KTO !!! lansuje kalendarzyk jako metodę anty koncepcji ?
2. Prównywać poszczególne motody można jedynie przy zachowaniu ścisłych
kryteriów. Nikt nie podaje skuteczności antykoncepcji hormonalnej u osób
przyjmujących ją wg własnego uznania. Nieskuteczność metod naturalnych
wynika nie z tego że rzeczywiście nie są skuteczne tylko z tego że ktoś nie
przestrzega ich zasad. Nikt nie mówi że to antykoncepcja zawiodała o kobiety
która przedłużyła sobie okres bez pigułek tylko zawiódł jej rozum.
3. Ceny od 2,80 PLN / może max 1,5 x bilet MPK/ za Stediril 30. Nie możesz
chyba powiedzieć ze znasz kogoś kogo nie stać na na 3 zł. miesięcznie. To
cena 3 pampersów !!!
pozdr tolo

15. Data: 2003-01-11 07:20:50

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba powiedzieć ze znasz kogoś kogo nie stać na na 3 zł. miesięcznie. To

no to zacytuje post z zapytaniem Vei z 10 bm.:

>Do tej pory zazywam Logest, bo taki nowoczesny, ale
> niestety zrobil sie strasznie drogi.

i odpowiedz Waldima:

>znacznie tanszy jest Rigevidon
>oczywiscie jesli brac pod uwage ceny...
>zastanow sie w wolnej chwili czemu taki np. Mercedes Smart jest drozszy od
>Matiza... mimo ze podobna wielkosc...

i tym cytatem koncze te jalowa dyskuzje
pozdrawiam Jola L-L

16. Data: 2003-01-11 09:39:53

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Kogo nie stać na mercedesa jeździ matizem.

2. Jak pokazały niedawne badania lovonorgestrel może być bezpieczniejszy od
wielu nowszych gestagenów, a estrogenu ma mniej od np. od Cilestu.

3. Pewnie że nie jest to pigułka dla każdej kobiety, tak samo jak tzw.
nowoczesne pigułki nie mogą być stosowane przz wszystkie kobiety. P/
wskazania do stosowawnia wszystkich pigułek są jednakowe. A na marginesie
całej sprawy jeśli destoden / Minulet, Logest / jest taki doskonały / a
levonorgestrel to wyjątkowa trucizna to dlaczego levonorgestrel jest
stosowany w USA a gestodenu nie dopuściła na rynek FDA / mimo że jest
produkowany przez amerykańską firmę/ ?

Kończąc podkreślam jedynie to, że antykoncepcja jest tania i łatwo dostępna
w Polsce i tylko o to mi chodziło w poprzednim poście a doszukiwanie się
jakichś podtekstów ideologicznych jest pozbawiohne sensu.
pozdr tolo

17. Data: 2003-01-11 11:32:26

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w

> 1 kalendarzyk malzenski(doucz sie tolo)- najprostsza metoda i niezbyt
> skuteczna, polega na wstrzymywaniu sie od wspolzycia w okresie dni
plodnych
> cyklu.

Myślę, że jednak nie tolo powinien się tu douczać.........

Czyżbyś nie wiedziała, że "kalendarzyk małżeński" zwany też "metodą rytmu"
opracowany w roku 1930 jest już metodą historyczną, podawaną jako
ciekawostka? ŻADNA organizacja zajmująca się NPR z pewnością nie poda tej
metody jako współczesnego naturalnego sposobu regulacji poczęć.

Ewa

18. Data: 2003-01-11 12:59:18

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciekawostka? ŻADNA organizacja zajmująca się NPR z pewnością nie poda tej
> metody jako współczesnego naturalnego sposobu regulacji poczęć.

no to sobie poczytaj, zanim sie odezwiesz:

Częstość stosowania antykoncepcji w Polsce.
Dane szacunkowe częstości stosowania antykoncepcji w Polsce
(wg Krakowskiego Ośrodka Badań Prasoznawczych dla Unimilu 1996r.):

metoda antykoncepcji częstość stosowania %

tabletki doustne 8
wkładka wewnątrzmaciczna 3
prezerwatywa 24
środki chemiczne 4
kalendarzyk małżeński 15
stosunek przerywany 16 - 70
metoda termiczna 2
metoda Billingsów 1

te 15 procent kobiet to juz umarlo, ze piszesz iz to tylko historyczna
ciekawostka?
dane te i inne sa na
http://www.amwaw.edu.pl/antykoncepcja/pages/skuteczn
.htm

o kalendarzyku malzenskim vel Ogino-Knaussa, jako metodzie naturalnej
antykoncepcji mozna poczytac jeszcze tu
http://www.mediweb.pl/sex/wyswietl_vad.php?id=346
http://www.kobiety.pl/podstrony/5/index6.html
http://free.ngo.pl/stowarzyszenie_wolnomyslicieli/st
rony/annat.htm

Jola L-L

19. Data: 2003-01-11 13:13:20

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> metoda termiczna 2
> metoda Billingsów 1
>
> te 15 procent kobiet to juz umarlo, ze piszesz iz to tylko historyczna

Czepiasz się, zupełnie zresztą niepotrzebnie. To, że ktoś stosuje
"kalendarzyk małżeński", nie znaczy, że jest on zalecany przez lekarzy, czy
Poradnie Naturalnego Planowania Rodziny. Różne rzeczy można robić na swoją
odpowiedzialność i ponosić tego konsekwencje. Ale z pewnością mi nie
wmówisz, że ktoś odpowiedzialny zaleca to jako współczesną metodę regulacji
poczęć.

Też sobie poczytaj, między innymi o mitach dotyczących metod naturalnych.

http://free.med.pl/wrochna/antykon.htm#mity_met

Ewa

20. Data: 2003-01-11 13:39:49

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
regulacji
> poczęć.

>Myślę, że jednak nie tolo powinien się tu douczać.........

czy tolo to Twoj maz, ze tak dziarsko nastawiasz piers w jego obronie??
bo we wlasciwosciach czytam:
"Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

widze, ze rodzina, rodziną silna......heh

> Też sobie poczytaj, między innymi o mitach dotyczących metod naturalnych.
> http://free.med.pl/wrochna/antykon.htm#mity_met
> Ewa

jak widze, autorka tej strony to czynna uczestniczka Opus Dei, Ruchow
Oazowych , obronczyni poczetych...
a z polecanych do lektury przez Ciebie stron wybralam pare kwiatkow:

"Nowa prezerwatywa dobrej firmy, jeżeli jest stosowana zawsze "zgodnie z
instrukcją obsługi" zmniejsza prawdopodobieństwo zarażenia kilkukrotnie.
Teoretycznie, stosowanie prezerwatywy powinno więc spowalniać
rozprzestrzenianie się epidemii. Dla danego człowieka oznacza to jednak
tylko tyle, że zarazi się później. Natomiast fałszywe poczucie
bezpieczeństwa powoduje zwiększenie rozwiązłości a w konsekwencji
przyspieszenie rozwoju epidemii"

"Metody Naturalne naturalne z dobrym skutkiem wprowadzne są w krajach
afrykańskich wśród kobiet nieumiejących czytać"

gratuluje guru......

Jola L-L

Ktos ma pomysl czy to jakis wirus czy co ??
cialo migdalowate w jezyku obcym?
zwolnienie z wf-u od zaraz
salbutamol
cytomegalia?