Antynatalizm

1. Data: 2015-10-13 18:30:38

Temat: Antynatalizm
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Antynatalizm a nauki Buddy
Budda wypowiada swe twierdzenia w pedantycznym stylu czasów w których
żył. Nadaje im formę soryt. Jako takie jednak nie są pod względem
logicznym czytelne, a wszystko, co chce przekazać, można streścić
następująco: nie zdając sobie sprawy z cierpienia, z którym związane
jest życie, człowiek płodzi dzieci i co za tym idzie staje się przyczyną
starości i śmierci; jeżeli tylko zda sobie sprawę z tego jakie
cierpienie może spowodować poprzez ten swój czyn, powstrzyma się od
prokreacji; w ten właśnie sposób położy kres procesowi starzenia się i
umierania.

Marcjonici wierzyli, że widzialny świat, w którym żyjemy, jest złym
dziełem surowego, okrutnego, zazdrosnego i gniewliwego boga Jahwe.
Zgodnie z ich nauką, należało mu się sprzeciwić, wyrzec się jego świata,
nie tworzyć ludzi i zaufać dobremu Bogu miłosierdzia, obcemu i
odległemu, którego wysłannikiem jest Jezus Chrystus.

Julio Cabrera opisuje prokreację jako czyn powodujący bez zgody osoby,
która ponosi jego konsekwencje, znalezienie się przez nią w sytuacji,
która zadaje jej ból, w której odczuwane przez nią przyjemności są
reakcyjne, w której w każdej chwili jest narażona na choroby i inne
bolesne nieszczęścia, w której w każdej chwili może umrzeć i w której
począwszy od pierwszych swoich chwil zaczyna podlegać ograniczonemu
czasowo, powodującemu degenerację jej ciała, niszczącemu ją procesowi
rozkładu prowadzącemu do jej śmierci. Cabrera zwraca uwagę na to, że są
ludzie, którzy woleliby się nie urodzić - nie każdy chce, żeby go bolało
i nie każdy chce umierać - i uważa, że uszanowanie tego powinno być
ważniejsze niż pragnienie spłodzenia dziecka.

Julio Cabrera, Théophile de Giraud, David Benatar i Karim Akerma
uważają, że stworzenie człowieka jest sprzeczne z imperatywem
praktycznym Immanuela Kanta, zgodnie z którym człowiek nie powinien być
nigdy wykorzystywany jedynie jako środek do celu, lecz zawsze powinien
być celem samym w sobie. Argumentują oni, że człowiek może zostać
stworzony dla dobra swoich rodziców lub innych ludzi, ale nie jest
możliwe stworzenie człowieka dla jego własnego dobra i co za tym idzie,
w świetle kantowskiego zalecenia, nie powinno się tworzyć ludzi.

2. Data: 2015-10-13 19:16:25

Temat: Re: Antynatalizm
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl> wrote in message
> [...]
> żeby go bolało i nie każdy chce umierać - i uważa,
> że uszanowanie tego powinno być ważniejsze niż pragnienie spłodzenia

Bardzo to wszystko ciekawe, ale takich ludzi jest margines.
Większość (zdecydowana) jednak cieszy się darem życia.

p.s. Problem bardziej na grupę filozofia niż psychologia.

3. Data: 2015-10-28 10:41:30

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.10.2015 o 18:30, zdumiony pisze:
> Julio Cabrera opisuje prokreację jako czyn powodujący bez zgody osoby,
> która ponosi jego konsekwencje, znalezienie się przez nią w sytuacji,

Antynatalizm mówi że chęć posiadania dzieci jest egoizmem. Skazuje się
dla własnego kaprysu niewinne istoty na życie bez pytania czy się chcą
urodzić.
Natomiast w Polsce PiSu dochodzi do tego jeszcze egoizm wobec społeczeństwa.

4. Data: 2015-10-28 16:31:38

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Skazuje się
dla własnego kaprysu niewinne istoty na życie bez pytania czy się chcą
urodzić.

To zdanie jest niesamowicie " logiczne". Teraz wytłumacz jak chcesz zapytać się tych
nieurodzonych jeszcze, czy tego chcą, urodzić się?

5. Data: 2015-10-28 18:22:22

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

> Antynatalizm mówi że chęć posiadania dzieci jest egoizmem. Skazuje się dla
> własnego kaprysu niewinne istoty na życie bez pytania czy się chcą
> urodzić.

Tak mogą twierdzić tylko ludzie wysoce nieodpowiedzialni- projektując na
wszystkich swój brak odpowiedizalności.

> Natomiast w Polsce PiSu dochodzi do tego jeszcze egoizm wobec
> społeczeństwa.

To jak ktoś na nas napadnie, to nie żądaj, aby ci, co mają synów (czyli np
ja)- wysłali ich na wojnę. Sam se walcz

--

Chiron

6. Data: 2015-10-28 18:37:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Oct 2015 18:22:22 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
> wszystkich swój brak odpowiedizalności.

> To jak ktoś na nas napadnie, to nie żądaj, aby ci, co mają synów (czyli np

Tiaaaa....

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

7. Data: 2015-10-30 13:33:54

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2015 o 16:31, glob pisze:
> To zdanie jest niesamowicie " logiczne". Teraz wytłumacz jak chcesz zapytać się
tych nieurodzonych jeszcze, czy tego chcą, urodzić się?

Skoro nie znamy ich odpowiedzi, nie należy powodować by zaistnieli. Logiczne

8. Data: 2015-10-30 16:36:52

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]
tych nieurodzonych jeszcze, czy tego chcą, urodzić się?

Skoro nie znamy ich odpowiedzi, nie należy powodować by zaistnieli. Logiczne

To akurat wmawianie że nie chcą.

9. Data: 2015-10-30 16:40:49

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.10.2015 o 16:36, glob pisze:
> Skoro nie znamy ich odpowiedzi, nie należy powodować by zaistnieli. Logiczne
>
> To akurat wmawianie że nie chcą.

Na świecie jest tyle zła, a jeszcze domyślnie idzie się do piekła,
trzeba się sporo napracować aby przynajmniej trafić do czyśćca. A może
komuś się nie chce uczestniczyć w tej "grze" ?

10. Data: 2015-10-30 16:59:54

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]

trzeba się sporo napracować aby przynajmniej trafić do czyśćca. A może
komuś się nie chce uczestniczyć w tej "grze" ?

To powiedz to Chińczykom, wasze dzieci pójdą do piekła bo nie wierzycie w wymysły
sekty katolickiej. Odetchną z ulgą bo jakby na każdym kroku lękali się piekła to by
ich życie taka nerwica zamieniła w koszmar wprost diabelski.

Dla tych co nie wiedzą
Rozmawiajcie z tymi ktorych kochacie
Cnotka i puszczalska
Celibat, czyli iluzja aseksualnych aniołów
Carl Jung i jego archetyp Animy