Antywibrator z wibrobetonu...

11. Data: 2010-10-11 12:08:09

Temat: Re: Antywibrator z wibrobetonu...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"ZbyszekZ" 8...@t...goo
glegroups.com

: Stalowe opaski (skręcane śrubą) do pakowania skrzyń, wytrzymałość
: liczona w tonach.
: Jeśli nie będzie się przecierać (a to będzie widać po pierwszym
: praniu) to będzie powodu aby ją jakoś specjalnie często sprawdzać.

A może jakieś fotki takich opasek mógłbym dostać?
I informację o tym, gdzie takie coś mogę kupić?
Na dobrą sprawę można zamontować ten obciążnik bez wzmacniania,
ale trzeba co jakiś czas sprawdzić jego stan i dokręcenie śrub mocujących.

Teraz jest mniejsza wilgotność powietrza niż latem, dlatego i łatwiej
mi mocować się z pralką -- największy problem to wyciąganie pralki
i wsuwanie jej na miejsce.

--
^ 750 . . nw 25 27 . .04 . 749 ^c 440
. 438
| 740 . .1213 . . 2021 .iy . 06 08 739 F|l 430 .
. . . 433
| 730 11 15 en24 26 29 październik 07 729 E|i 420 29
. 02 05 0708 422
P|l 720 wrzesień'10 16 1819 i 28 30 02 719 V|t 410 28
01 04 06 412
E|/ 710 17 22mk 01 03 05 709 |r 400wrze
03 403

12. Data: 2010-10-11 17:09:11

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"ZbyszekZ" 8...@t...goo
glegroups.com

> Nie wiem, o jaką chodzi, ale chyba naprawdę można zamontować opaskę. :)

: Stalowe opaski (skręcane śrubą) do pakowania
: skrzyń, wytrzymałość liczona w tonach.

Kształt obciążnika raczej nie zezwala na opasanie.

miejsce pęknięcia

____________________
| : | <-- opasać można tylko tutaj, ale
.' .--'-._ | nie pozwala na to ,,gniazdo''
| .' '.______| nakrętki śruby mocującej ten
|____| obciążnik

__
_| |
| G | <-- gniazdo jest gdzieś tutaj i z jednej strony
|____| (10 godzina w tym ułożeniu) gniazdo nie jest
osłonięte betonem

Albo trzeba zamontować pęknięty obciążnik, albo wywalić pralkę do
śmietnika i wstawić w jej miejsce nową. Po Amice celuję w Candy.
Amica ma złą opinie w sklepach, więc kieruję się w stronę Candy.

Candy ponoć też daje gwarancję pięcioletnią.

--
^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440 .
438
| 740 . 06 08 739 F|l 430 . . . . .09
425
| 730 26 29 październik 07 09 734 E|i 420 2627 29 . 02 05 0708 10
418
P|l 720 28 30 02 719 V|t 410 28 01 04 06
412
E|/ 710 01 03 05 709 |r 400 wrzesień 03
403
F|m 700 10 695 1|y 390 30 październik
391

13. Data: 2010-10-11 17:34:12

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> i waży 15 kG.

Zrób nowy.Ten potraktuj jako szablon i odlej nowy (cement+b.drobny piasek+ woda)
Kilka prętów(drutów) do środka.Jak lekko zwiąże, w miękkim zrób potrzebne otwory.

14. Data: 2010-10-11 17:53:00

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rentier" <f...@g...com> wrote in message

> [...]
> woda)
> Kilka prętów(drutów) do środka.Jak lekko zwiąże, w miękkim zrób potrzebne

Wystarczy gładki wałek owinięty folią.

15. Data: 2010-10-11 21:55:13

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" 4cb34f10$0$21006$6...@n...neostrada.pl

> Wystarczy gładki wałek owinięty folią.

Wiesz, co to jest 15 kG? (domowy kot waży około 5 kG) Bez obciążnika
pralka ,,tańczy'' w czasie wirowania na niskich obrotach. Po wejściu
(o ile zdoła wejść) na pełne 900 rpm -- stoi w miejscu.

--
^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440 .
438

16. Data: 2010-10-12 07:24:10

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

> Wałek jako forma, aby otworu nie wiercić.
>
> Robert

Można wiercić (wałek z drewna)...

17. Data: 2010-10-12 07:45:45

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2010-10-12 08:13:10

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" 4cb40d2f$0$27040$6...@n...neostrada.pl

> Można wiercić (wałek z drewna)...

Zamontowałem pęknięty [anty]wibrator -- i tak to wszystko psu na budę,
bo pralka nie wypompowuje wody do końca w czasie płukania... Na oko
coś poszło źle, bo pralka od razu ruszyła po zmontowaniu -- zwykle
coś muszę poprawić, :) więc jeśli tym razem ruszyła od razu i nawet
nie przecieka (musiałem to i owo zdemontować z rurkologii) to nieomylny
znak, że coś poszło źle...

W ułożyskowaniu bębna jest luz. Ponadto ten bęben jest jakoś krzywo
zamontowany, co widać w czasie obracania się tegoż bębna -- i luz,
i to skrzywienie jest od niepamiętnych czasów. (pralka ma około
13 lat, ale przez pierwsze lata nie była używana; używana jest od
kwietnia 2001 roku -- normalne jej używanie to około 10 prań
tygodniowo, z tym że w te 10 wliczam i pranie ręczników na
80 stopni Celsjusza i płukanie szmat do podłogi w zimnej wodzie,
i pranie swetrów z wełny na specjalnym programie wełnianym, i pranie
butów ze spodniami, i pranie samych spodni -- każde pranie czy płukanie)

Choć przy okazji montowania obciążnika wywaliłem z pralki ,,pół
kilograma'' (masę -- trudno powiedzieć, ile) gruzu (dosłownie
wygląda to jak gruz) w czasie pierwszych minut wypompowywania
wody pompa mieliła jak młynek do kawy, tyle że głośniej... Na
jej trwałość na pewno dobrze to nie wpłynęło...

Trudno mi zgadnąć, czy winny jest proszek, czy woda.

Między mocowaniem obciążnika a samym obciążnikiem znajdują się podkładki
,,plastykowe'', które z czasem ugniatają się dociskane śrubami mocującymi,
dlatego po skręceniu obu śrub (nie jedną do oporu i drugą do oporu, ale
przemiennie -- raz tę, raz tamtą) odczekałem kilka minut, po czym
dokręciłem śruby ponownie i powtórzyłem to (odczekanie i dokręcenie)
jeszcze ze dwa (albo i trzy) razy...

Teraz pranie... Ręczniki na 80 stopni Celsjusza... Prawie pełny ,,wsad'' -- 5 kG...

-=-

Założenie obciążnika to drobnostka. Cena? -- ponoć 100 złotych.
Dla mnie trudnością jest wyciągniecie pralki i wsuniecie na miejsce -- bolą mnie
kolana.
Bolą do tego stopnia, że nawet przykręcanie nakrętek śrub mocujących obciążnik
sprawia ból.

Programatorowi cos merda się -- choć woda nie osiągnęła 80 stopni Celsjusza,
programator ruszył do przodu, co słychać -- programator jest mechaniczny.
Jest taki głośny, że słychać go w czasie obracania się bębna.

Grzałka grzeje -- mam w łazience kilka żarówek, więc widzę wyraźnie. :)
(wiem, że to nielegalne, ;) ale mam -- dwie z nich (halogenowe, o mocy
20 W każda) żyją już kilkanaście lat, ale są zasilane wyjątkowo stabilnym
napięciem 12 wlotów -- mam nadzieję, że je zamienię już na LEDki, których
nie będę wyłączał)

--
^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440 .
438

19. Data: 2010-10-12 11:19:31

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Paź, 10:13, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
> kwietnia 2001 roku -- normalne jej używanie to około 10 prań
> tygodniowo, z tym że w te 10 wliczam i pranie ręczników na

Ostatnio coś drobnego było naprawiane w moje pralce, fachowiec
(faktycznie fachowiec) mówił że teraz pralki mają trwałość rzędu 5-6
lat, te za ponad 5 tysiów są liczone na 10 a i tak

20. Data: 2010-10-12 12:14:42

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" i8vgc3$2i3$...@n...onet.pl

_ _______________ _
.'|| .----._ || | nie pozwala na to ,,gniazdo''
|_||_| obciążnik

^ ^
| |
'-----------------'------- otwoey na śruby mocujące

miejsce pęknięcia

____________________
> [...]

> |____| (10 godzina w tym ułożeniu) gniazdo nie jest
> osłonięte betonem

> Candy ponoć też daje gwarancję pięcioletnią.

http://www.candy.pl/produkty/15/824
http://www.partner-agdrtv.pl/promocje/?p=3067 1349 złotych

Tylko ta pralka, i tylko w tej sieci sklepów, ale można dokupić
gwarancję wszędzie (w innych sklepach) także na inne pralki.

Koszty dowiezienia i wniesienia do mieszkania -- 30 złotych.
(i chyba to koszt wniesienie baz łaski)

-=-

Pralka (Ariston) pierze już od ponad czterech godzin. :)
Pierze, płucze, wiruje, dogrzała wodę do zadanych 80 stopni
Celsjusza. Nie łomocze, nie tańczy, nie hałasuje nadmiernie.

-=-

Montaż obciążnika jest łatwy, albowiem śruby mają łby pasujące ściśle
do swych mocowań, dzięki czemu nie wypadają i nie obracają się. Samo
dokręcenie jest proste, o ile ma się do dyspozycji wygięty klucz
oczkowy z 12 ząbkami -- taki klucz kosztuje około 3 (trzech) złotych.

Najtrudniejszą czynnością jest wyciągniecie i wsunięcie pralki.
Kolejną trudnością jest samo dokręcanie -- dla mnie, bo bolą mnie kolana. :)
Obrócenie pralki do góry nogami i ponowne postawienie jej na nóżkach nie jest
już takie trudne jak samo dokręcanie.

Miejsca jest dużo, narzędzi specjalistycznych nie potrzeba, jedna osoba
wystarczy bez trudu do takiego montażu i demontażu. A jednak ta usługa
wyceniona jest ponoć na około 100 złotych. Dlaczego? Sam zaś obciążnik
to koszt 145 złotych.

-=-

A jak wyglądało moje reperowanie?

-- serwis Aristona przyjął zgłoszenie we wtorek i umówił
się ze mną na czwartek bądź piątek

na tym mój kontakt z tym serwisem zakończył się :)

-- ,,niezależny'' serwisant przyjął zgłoszenie dopiero po
dwóch moich telefonach, przyjechał, stwierdził pęknięcie
obciążnika, podał cenę nowego, zainkasował 35 złotych
i odjechał, prosząc mnie o telefoniczne zapytanie
następnego dnia po godzinie 17 o koszt pełnej usługi

zadzwoniłem około 17 z sekundami i skończyłem przemówienie ;)
do ,,sekretarki automatycznej'' o 17 z dwiema minutami

następnego dnia zadzwoniłem ponownie, przypomniałem się
i podałem raz jeszcze wyraźnie swój adres i numer telefonu
(oczywiście mówiłem do ,,sekretarki automatycznej'')

na tym mój kontakt z tym serwisantem zakończył się :)

-- zainteresowałem się zakupem nowej pralki, wybór padł między
innymi na Amicę, dlatego tez zwróciłem się do serwisu Amici

odpowiedź sugerowała, że rynek usług w Białymstoku jest
podzielony i że serwis Amici podejmie się reperacji
pralki Ariston warunkowo, o ile z serwisem Aristona nie
dojdę do porozumienia

odradzono mi reperowanie prali starszej niż pięcioletnia
i doradzono kupno nowej z pięcioletnią gwarancją

potwierdzono wysoką cenę nowego obciążnika i podano,
iż cen usługi to około 100 złotych

-- nie pamiętam, ile trwał demontaż obciążnika
(oczywiście coś wówczas uszkodziłem i pralka nie od razu
uruchomiła się -- musiałem ją porozbierać na drobniejsze
fragmenty i poskładać)

natomiast montaż pękniętego obciążnika trwał w sumie około
jednej godziny, przy czym najwięcej czasu zajęło oczekiwanie
(po dokręceniu śrub czekałem kilka do kilkunastu minut na
ułożenie się podkładek, dokręcałem ponownie i znowu
czekałem -- tak parę razy)

Śruby mocujące mają okrągłe łby pod którymi są profilowania
unieruchamiające śruby w mocowaniach tychże śrub. Nakrętki
mają duże podkładki obracające się względem tych nakrętek.
Są jeszcze dwie inne podkładki -- po dwie dla każdej ze śrub.
Trudno mi zgadnąć, po co są, ale są. Być może powinny być nie
pod nakrętkami, ale tam, gdzie są plastykowe podkładki -- były
pod nakrętkami.

.-. .-. <-- okrągły łeb
'| |' '| |'
H H <-- profilowanie
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
.-' .-'
.-' .-' <-- gwint
.-' .-'

--
^ 750 25 27 . .04 . 749 ^c 440 .
438
| 740 . 06 08 739 F|l 430 . . . . .09
425
| 730 26 29 październik 07 09 734 E|i 420 2627 29 . 02 05 0708 10
> [...]

Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
skąd wieje?
Cheap D&G shoes D&G jeans D&G handbags www.shoestrade.biz
działka budowlana 200 metrów od masztu GSM
Podgrzewacze DAFI - czy są coś warte?