Argentum nitricum - dla noworodkow - RECEPTURA - pytanie

następny post »
From: "Przemo" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Argentum nitricum - dla noworodkow - RECEPTURA - pytanie
Date: Wed, 15 Jun 2005 23:27:31 +0200

Witam
Jak wiemy 1% azotan srebra stosuje sie w zabieg credego u noworodkow co ma
chronić dziecko przed ew. zakażeniem gałek ocznych podczas przechodzenia
przez kanał rodny.

Na rynku jest preparat zawierajacy 1% azotan srebra - mova nitrat pipette
jednak jak twierdzi szpital jest nie dostepny w tej chwili wiec zleca aptece
wykonanie kropli.

Podczas przygotowania tych kropli napotykam na problem (wyszystko wykonuje
wg przepisu z ksiazki - 200 mg azotanu srebra rozpuszczam w 7,2 g wody i
uzupelniam do 20 roztworem azotanu potasu ) podczas saczenia przez zestaw
droppa gotowego roztworu dochodzi do reakcji azotanu z zestawem droppa -
pojawia sie czarny osad - jak by blyskawiczne "zdzewienie" i (chyba
wytracaja sie siarczki srebra - czarny osad)

Mam wiec pytanie do doswiadczonego farmaceuty:

Jak zapobiec tego typu reakcją ?
Czy cos robie nie tak w przygotowaniu tych kropli ?

Jestem dopiero po stazu - na uczelni nie uczyli nas robienia takich kropli.

Pozdrawiam
Przemek