Ataki nerwicy lękowej w ciąży.

1. Data: 2009-03-17 09:07:05

Temat: Ataki nerwicy lękowej w ciąży.
Od: "Carfen" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Jestem w 7 miesiącu ciąży i żadnych dolegliwosci nie mam nie licząc
nadmiernego rozdrażnienia ale to normalne zważywszy na moją chorobe. Od
ponad 15 lat cierpię na nerwice lękową z dość trudnymi do zniesienia
fizycznie napadami lękowymi. Byłam do tej pory na lekach np. seroxat,
zomiren i nie było tak źle natomiast od początku ciąży odstawiłam wszystkie
leki no i wiadomo łatwo nie było ale jakos tam funkcjonuję. Za 3 tygodnie
lecę do Polski no i tutaj zaczyna się problem gdyż od dziecka dośc ciężko
znosiłam latanie i tylko na lekach lata mi się całkiem przyjemnie. Bilety są
już kupione, lecieć trzeba więc pozostaje kłopot co zrobic w przypadku
nagłego ataku lęku w samolocie?! Czy można w tak wyjatkowych sytuacjach
sięgnąć po zomiren lub afobam czy jakieś leki które w ciąży sa ustepstwem no
i faktycznie pomogą bo ziołowe na mnie nie działają.
Będę wdzięczna za fachowa odpowiedź.

2. Data: 2009-03-17 13:05:08

Temat: Re: Ataki nerwicy lękowej w ciąży.
Od: Ernest <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Carfen pisze:
> [...]
> sięgnąć po zomiren lub afobam czy jakieś leki które w ciąży sa ustepstwem no
> i faktycznie pomogą bo ziołowe na mnie nie działają.

Wątpię aby ktoś mógł Ci tu powiedzieć co możesz a czego nie. Jesteś w
ciąży, zapytaj lekarza prowadzącego lub tego który wypisał Ci leki.

Sam fakt posiadania tabletek podczas lotu będzie pomocny.

E.

3. Data: 2009-03-17 14:19:19

Od: "Carfen" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wątpię aby ktoś mógł Ci tu powiedzieć co możesz a czego nie. Jesteś w
> ciąży, zapytaj lekarza prowadzącego lub tego który wypisał Ci leki.

- Niestety jest to niemozliwe dlatego że z moim lekarzem psychiatrą nie mam
kontaktu. Jak byłam w Pl dostałam sporą ilość recept bo wiedział że predko
sie nie zobaczymy. Co zaś do opieki nad ciążą to prowadzą ja połozne a te
najchetniej na wszystko przepisywały by paracetamol. Od pól roku probuje się
dowiedziec jaki wpływ może mieć lot na ciązę a te mnie odsyłają do linii
lotniczych żebym się dowiedział czy mnie wpuszczą na pokład - bez
komentarza.
- Sam fakt posiadania tabletek podczas lotu będzie pomocny.
Tak, zgada się w przypoadku tej choroby podświadomość może wiele zdziałać,
gorzej jak objawy somatyczne przejdą w dolegliwości fizyczne. Ja to jakość
wytrzymam ale boje się o dziecko. Z samolotu niestety nie da się uciec;(

4. Data: 2009-03-18 13:27:42

Od: "Tadeusz" <...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carfen" <> napisał w wiadomości news:pl...

> - Niestety jest to niemozliwe dlatego że z moim lekarzem psychiatrą nie
> mam kontaktu. Jak byłam w Pl dostałam sporą ilość recept bo wiedział że
> predko sie nie zobaczymy.

nie da się zadzwonić???? to gdzie ty teraz jesteś?
nie ma tam absolutnie żadnego psychiatry?

> Z samolotu niestety nie da się uciec;(

da się :)
tylko skończy się to gorzej dla uciekającego niż pozostanie...

moja dobra rada: musisz mieć kogoś znajomego (rodzina, przyjaciele)
kto będzie z Toba leciał i wspierał

5. Data: 2009-03-18 14:21:07

Od: "Carfen" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Polska złuzba zdrowia równiez nie powala na kolana, miałam '' przyjemność''
w niej pracowac ale nie o tym mowa. Inny kraj inny obyczaj a dokładnie
sposób leczenia czy prowadzenia terapii. Tutaj przez 9mc nie zobaczysz gina
jak nie ma takiej koniecznosci, ciąża to nie choroba więc nie ma potrzeby
latać co miesiac do szpitala. Czy ja popieram ta polityke czy nie to juz
jest najmniej istotne. Zaden lekarz, czy to psychiatra czy dentysta nie
przepisze leku który w jakikolwiek sposób mógłby miec wpływ na płod, zresztą
dentyści kobietom w ciąży zakładają tylko tymczasowe wypełnienia.
Co zaś do mojego stwierdzenia odnośnie ucieczki to każdy chory na nerwice
lekową wie co miałam na mysli...
No i nie lece sama tylko z mężem, zreszta zawsze razem latamy ale on
niestety nie jest lekiem na ataki nerwicy.
Pozdrawam.

6. Data: 2009-03-19 11:32:25

Od: "Tadeusz" <...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carfen" <> napisał w wiadomości news:.pl...

> Zaden lekarz, czy to psychiatra czy dentysta nie przepisze leku który w
> jakikolwiek sposób mógłby miec wpływ na płod,

a jak taki ciężki atak paniki wywowa przedwczesny poród w samolocie
to nie będzie wpływu na płód ??? nie mówiąc o paralizatorach w Kanadzie :)
lekarz musi zdecydować co będzie mniejszym złem...

<joke>
ostatecznie pozostaje jeszcze się upić i przespać lot :)
</joke>

pzdr

7. Data: 2009-03-19 18:11:40

Od: "Carfen" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie latam do Kanady więc mnie to nie martwi. Pisałam juz wczesniej co
usłyszałam od lekarza i położnych na pytanie o podrózy...
A jesli juz żartujemy to nie mam nic przeciwko porodowi w samolocie, syn
będzie miał dozywotnio darmowy przelot tymi liniami lotniczymi:P

8. Data: 2009-03-19 20:40:35

Od: "joanna" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carfen" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> Będę wdzięczna za fachowa odpowiedź.

Niestety, nie jest to "fachowa" odpowiedż. Myslę tylko, że jeśli pod
koniec ciąży (to bedzie już ósmy miesiąc przecież) w przypadku bardzo
intensywnego lęku zażyjesz jedną tabletkę tego leku, to pewnie nic się
dziecku nie stanie. W każdym razie wsiadaj do samolotu ze świadomością, że
ostatecznie będziesz mogła wziąć ten lek.

9. Data: 2009-03-20 22:36:49

Od: "Carfen" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Więlkie dzieki za otuche bo widomo że zawsze lepij miec coś w zanadrzu.

10. Data: 2009-03-21 01:13:28

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carfen" napisał:

> widomo że zawsze lepij miec coś w zanadrzu.

http://www.doz.pl/leki/p4204-Zomiren (i afobam)
"Poinformuj lekarza, jeśli jesteś w ciąży"

http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=2797
"Nie należy stosować leku w ciąży"

--
Pozdrawiam - Aicha

Obliczanie dziennego zapotrzebowania kalorycznego
Dobry chirurg stomatolog w Warszawie na NFZ?
Klinika leczenia nerwic w warszawie na Sobieskiego
Nie polecam serwisu"znany lekarz"
Zapalenie migdalkow