Automat do chleba

1. Data: 2007-08-12 13:37:29

Temat: Automat do chleba
Od: Jacek Popławski <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę kupić sobie automat do chleba i wypiekać w domu pieczywo.

Podobają mi się te modele:
- Clatronic BBA 2867
- Severin BM 3989
- Alaska BM 2000

Na razie jestem nastawiony na Clatronica, przejrzałem instrukcję, ma spore
możliwości, sam automat chyba najciekawiej się prezentuje... Macie w domu coś
takiego? :)

2. Data: 2007-08-12 16:03:11

Temat: Re: Automat do chleba
Od: "-=Elwood=-" <elwood@S_P_A_M_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Popławski" napisał:

> [...]
> możliwości, sam automat chyba najciekawiej się prezentuje... Macie w domu coś

Mam Bifinett. Jestem zadowolony. Na Allegro juz za 90zł kupisz.
Pyszny chlebek.

-=Elwood=-

3. Data: 2007-08-12 16:20:47

Od: Jacek Popławski <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

my newsreader told me that -=Elwood=- wrote:
> Pyszny chlebek.

A z czego robisz i jaki?
Nigdzie nie doczytałem ile trwa przygotowanie jednego chleba i jak to dokładnie
wygląda. Wsypuje się mąkę, drożdze, etc do automatu czy samemu trzeba najpierw
zrobić ciasto?

4. Data: 2007-08-12 16:23:58

Od: "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dokładnie
> wygląda. Wsypuje się mąkę, drożdze, etc do automatu czy samemu trzeba

Moi rodzice mają maszynkę kenwooda.
Składniki wsypują wszystkie na raz ( jedynie rodzynki dodają po 20 minutach)
i pieką w sumie 3 h

--
Pozdrawiamy
Marta i Arek 23 miesiące ( z nadzieją na swoją maszynkę)

5. Data: 2007-08-12 17:27:35

Od: Jacek Popławski <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

my newsreader told me that Bunny wrote:
> Moi rodzice mają maszynkę kenwooda.
> Składniki wsypują wszystkie na raz ( jedynie rodzynki dodają po 20 minutach)
> i pieką w sumie 3 h

Czyli żeby mieć chlebek na rano trzeba go przygotować wieczorem i ustawić na
określoną godzinę w nocy, dzięki za informacje.

6. Data: 2007-08-14 23:23:59

Od: Fishman <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Popławski pisze:
> Nigdzie nie doczytałem ile trwa przygotowanie jednego chleba i jak to dokładnie
> wygląda. Wsypuje się mąkę, drożdze, etc do automatu czy samemu trzeba najpierw
> zrobić ciasto?

Całość operacji zawiera się we włożeniu do foremki składników w
określonej kolejności. Najpierw wlewasz płyn (woda, mleko, piwo, itd.),
potem wsypujesz mąkę/mieszankę, na końcu drożdże - tak, żeby przed
rozpoczęciem mieszania nie zetknęły się z wodą. Drożdże zdecydowanie
polecam suche (piekarskie instant, "w proszku"), dają bardzo powtarzalne
wyniki pieczenia i są mniej czułe na początkową temperaturę składników.
Czas pieczenia - na programie zwykłym ok. 3h20m, na szybkim 2h20m.

Fishman

7. Data: 2007-08-14 23:25:30

Od: Fishman <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam Bifinett. Jestem zadowolony. Na Allegro juz za 90zł kupisz.

Zdecydowanie potwierdzam. Marka jest mniej ważna, najważniejsze by miał
dwa mieszadła. A za cenę jednego Clatronica kupisz 3 czy 4 Bifinetty ;)

Fishman

8. Data: 2007-08-14 23:53:10

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Fishman <a...@m...pl> wrote:

> Całość operacji zawiera się we włożeniu do foremki składników w określonej
> kolejności. Najpierw wlewasz płyn (woda, mleko, piwo, itd.), potem wsypujesz
> mąkę/mieszankę,

Dla ułatwienia podpowiem czemu (Jacek o ile go znam z Usenetu jest umysłem
ścisłym). :) Jakbyś najpierw sypnął proszku to zalewając go potem płynem
zapchasz mniejsze szczeliny. Nalewając najpierw cieczy, a potem dosypując
proszku unikniesz sytuacji, w której proszek znajdzie się w miejscu słabo
dostępnym dla mieszadeł.

--
+ ' .-. .
, * ) )

9. Data: 2007-08-15 00:07:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message

> [...]
> proszku unikniesz sytuacji, w której proszek znajdzie się w miejscu słabo

Proponuję jeszcze inaczej aby chronić simeringi - na mieszadła nalać trochę
oleju i włączyć na pozycje ciasto (Teig), bez pieczenia. To może być cała
dawka tłuszczu, przewidziana w recepturze, mieszadła kręcąc się posmarują
simeringi. Wlać płyn, nasypać mąkę wymieszaną w osobnym naczyniu (ja to
robię na szalce wagi) z igredencjami (cukier, sól, przyprawy), na końcu
wsypać drożdże, można pokruszyć świeże (te daję w ilości 1/4 paczki drożdży
na 80dag mąki). Znowu załączyć na "ciasto" i automat je wyrobi. Po 15
minutach (sygnale końca procesu) przełączam na pełną procedurę wypieku
chleba (około 3:25h), lubwyjmuję ciasto z foremki automatu i piekę w formie
w piekarniku (160°C) przez godzinę (na termoobiegu). Oczywiście można upiec
z tego lub podobnego ciasta bułki lub inne wyroby piekarnicze np "solanki".

10. Data: 2007-08-15 01:00:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
upiec
> z tego lub podobnego ciasta bułki lub inne wyroby piekarnicze np

Doskonały chleb na piwie Tyskim:

20 dag mąki żytniej
30 dag maki krupczatki
30 dag zwykłej pszennej
4 płaskie łyżeczki cukru
4 płaskie łyżeczki soli
2 łyżki kminku
400 ml piwa "Tyskie"
50 dag oleju słonecznikowego
2,5 dag - 1/4 paczki świeżych drożdży

Wlać olej po połowie na mieszadła - włączyć na chwilę automat na pozycji
ciasto (Teig) - jak na makaron, wyłączyć, wlać płyn, mąkę wymieszać z solą,
cukrem, kminkiem na przykład w miseczce i wsypać do foremki automatu
(najlepiej robić to wyjąwszy foremkę z maszyny - nie nasypie się na
grzałkę), na wierzch pokruszyć drożdże. Załączyć automat na tej samej
pozycji - ciasto będzie wyrabiane przez około 15 min, czasem dobrze mu pomóc
drewnianą szpatułką - postrącać oklejone na ściankach a nie wymieszane z
resztą kawałki ciasta... Po ukończeniu (sygnale) przełączyć na wypiek główny
(jeżeli będziemy piec w automacie) - ciasto będzie jeszcze raz wyrobione -
dzięki czemu będzie dużo lepszej jakości. Można też przełączyć na wyrabianie
ciasta drożdżowego (bez pieczenia) piekarnik będzie wyrabiał i sterował
procesem rośnięcia ciasta, mozna się zając czym innym - automat
zasygnalizuje koniec, bądź po odczytaniu z timera automatu okresu jaki
pozostaje do końca nastawić sobie sygnalizację w komórce czy zegarku np. na
5 - 10 min przed końcem - będzie czas na przygotowanie foremki
(posmarowanie, posypanie tartą bułką czy mąką na którą ciasto zostanie
wyłożone do ponownego rośnięcia. Po wyrównaniu powierzchni i spryskaniu jej
wodą można ją posypać kminkiem lub innymi przyprawami (np. makiem) i po
wyrośnięciu wypiec.

Czy blenderem się da? ;-)
kawa po staropolsku
NAPOJE EKO