Avocado?

1. Data: 2005-05-19 09:48:44

Temat: Avocado?
Od: "J&B" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
..wsadziłem pestkę do doniczki w domu i wyrosło coś takiego już na 50
cm.Kompletnie nie znam się na roślinkach umiem tylko podlewać ;-)) Co teraz
zrobić ,żeby tej roślinki nie zniszczyć i jak długo będzie rosła?
zdrowaśki

--
_______________________
j...@w...pl

2. Data: 2005-05-20 12:36:06

Temat: Re: Avocado?
Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> ..wsadziłem pestkę do doniczki w domu i wyrosło
> coś takiego już na 50cm.

A jak to zrobiłeś? Mi nie wyrosło.

stokrotka

3. Data: 2005-05-20 19:30:00

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"stokrotka" <p...@o...pl> wrote in message

> A jak to zrobiłeś? Mi nie wyrosło.

Jesli Ci nie wyroslo, to moze oznaczac, ze pestka byla wadliwa. Awokado
kielkuje latwo i zwykle bez problemow. Problemy moga sie zaczac, gdy
roslina osiagnie juz pewna wielkosc.
Nie bardzo wiem, czym byly one spowodowane ale mialem wieksza ilosc roslin
i niektore padly a niektore rosna do dzis i raczej wyrosly juz z
problematycznego wieku ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2005-05-20 20:50:46

Od: "J&B" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo ja wiem jak to zrobiłem? , wsadziłem pestkę węższym ( chyba) końcem do
góry do dużej doniczki z glebą z marketu :-)) gdzieś na wysokość 4/5
zakopałem i podlewałem codziennie.Potem pestka pękła i coś zaczęło wyrastać
, jest coraz większe i co teraz robić ? obciąć mu czubek wzrostu czy ma tak
rosnąc i rosnąc ?A szkoda mi badyla bo ma ładne liście no i mój on ci jest
:-))

5. Data: 2005-05-20 22:46:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"J&B" <j...@w...pl> wrote in message news:d6line$lfb$1@news.onet.pl...

> Bo ja wiem jak to zrobiłem? , wsadziłem pestkę węższym ( chyba) końcem
do
> góry do dużej doniczki z glebą z marketu :-))

Kiedys byla cala dyskusja na grupie o tym, ktora strona pestke awokado w
doniczce umieszczac ;)
(zajrzyj do archiwum jak chcesz). Wazne ze wyrosla :)

> [...] obciąć mu czubek wzrostu czy ma tak
> rosnąc i rosnąc ?A szkoda mi badyla bo ma ładne liście no i mój on ci
jest

Nic nie obcinaj. Mysle, ze we wczesnym stadium wzrostu takie obcinanie
czubka mogloby sie fatalnie dla rosliny zakonczyc. Gdy jest starsza i ma
wiele pakow, mozna ja ciac ale osobiscie tego nie robie - nie ma tendencji
do zbytniego rozkrzewiania sie pomimo ciecia.
Polowa sukcesu to nieprzelanie jej, a druga polowa, to widne miejsce i
chlodne pomieszczenie zima.
Na pewnej amerykanskiej stronie promujacej uprawe owocowych odmian awokado
w domu (adresu strony nie pamietam) czytalem, ze najlepsza gleba dla tej
rosliny jest taka jak przy uprawie kaktusow.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2005-05-20 23:32:39

Od: "J&B" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki, niech w takim razie rośnie.A faktycznie trzymam w dość chłodnym a
widnym pokoju.
zdrowaski

Brzoza karłowata
Jak to jest z to Accuba? - przemarza czy nie?
Roślina jak pokrzywa
Hosty
Cyclamen hederifolium