Awantura o drylowanie wiśni

1. Data: 2004-08-05 18:00:52

Temat: Awantura o drylowanie wiśni
Od: "Bruno Ramone" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w moim domu rozgorzała kłótnia. Żona twierdzi, że wiśni na kompot (do
słoików) nie trzeba drylować, ja z kolei słyszałem, ze trzeba, gdyż
pestki zawierają szkodliwy kwas pruski i wydziela się z nich w
przetworach jeszcze coś co ma skomplikowaną chemiczną nazwę a której nie
pamiętam. Jak to jest z tym drylowaniem? Pomóżcie plis ;)

Bruno Ramone

1. Data: 2004-08-05 18:09:10

Temat: Re: Awantura o drylowanie wiśni
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Ja nigdy nie dryluję i już jestem uodporniony na cjanki

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-08-05 21:42:50

Od: "Bruno Ramone" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nigdy nie dryluję i już jestem uodporniony na cjanki

alkohol może uodpornić - to fakt - ale mnie chodzi o kompot, taki do
picia, w słoiczku, na zimę, co to stoi w piwnicy... :-)

BR

1. Data: 2004-08-05 21:48:28

Od: "Quefear" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bruno Ramone" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przetworach jeszcze coś co ma skomplikowaną chemiczną nazwę a której nie
> pamiętam. Jak to jest z tym drylowaniem? Pomóżcie plis ;)

nie wiem jak jest z kwasem, ale plucie pestkami podczas jedzenia jest
"fajne" (czytaj: z oczywistych względów znośne) tylko przy świerzych
owocach, szczytem są pestki w dżemie/ konfiturach, toż to można zę by
połamać!

pozdrawiam

Quef
--
quefear@"bezkupy"wp.pl
www.quefear.neostrada.pl

1. Data: 2004-08-05 22:39:42

Od: "Bruno Ramone" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "fajne" (czytaj: z oczywistych względów znośne) tylko przy świerzych
> owocach, szczytem są pestki w dżemie/ konfiturach, toż to można zę by

bez urazy, ale z tego co czytam w odp. to wy chyba jednak tych wiśni nie
drulujecie... hahahaha :P

BR

1. Data: 2004-08-06 04:41:55

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> alkohol może uodpornić - to fakt - ale mnie chodzi o kompot, taki do
> picia, w słoiczku, na zimę, co to stoi w piwnicy... :-)

Ja piszę właśnie o kompocie, do nalewek dryluję

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-08-06 05:58:16

Od: Figaro! <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>bez urazy, ale z tego co czytam w odp. to wy chyba jednak tych wiśni nie
>drulujecie... hahahaha :P

Kwas pruski może się wytwarzać podczas robienia nalewki (czyli w
alkoholu). Zwykły kompot raczej nikomu nie zaszkodzi. A tak swoją
drogą... kazałbyś żonie drylować kilka tysięcy wisienek na zimę? ;-)))

1. Data: 2004-08-06 06:17:36

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cetskk$1gav$1@mamut.aster.pl>,
"Bruno Ramone" <r...@o...pl> wrote:

> [...]
> przetworach jeszcze coś co ma skomplikowaną chemiczną nazwę a której nie
> pamiętam. Jak to jest z tym drylowaniem? Pomóżcie plis ;)

Dryluje się lub nie zależnie od upodobania. Niedyrylowane mają
charakterystyczny migdałowy aromat, właśnie od tegoż kwasu pruskiego. W
każdym razie, jeżeli prawdziwa jest anegdota o Franciszku Józefie i
królu rumuńskim, to na dworze w Wiedniu się nie drylowało.

Władysław

1. Data: 2004-08-06 07:48:21

Temat: Re: Awantura o drylowanie wi?ni
Od: "Magda" <m...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

................. A tak swoją
> drogą... kazałbyś żonie drylować kilka tysięcy wisienek na zimę?
;-)))...................

NIe potrzeba każdej osobno drylować, są maszynki, które robią to taśmowo
:-))
Ma

1. Data: 2004-08-06 08:18:19

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@C...pl> napisał w wiadomości
> ................. A tak swoją
> ;-)))...................
>
> NIe potrzeba każdej osobno drylować, są maszynki, które robią to taśmowo
> :-))
> Ma

Pod warunkiem, że nie ma w wiśniach robali.

Pozdrawiam
Dorota (co w tym roku była zmuszona do ręcznego wydłubywania pestek)

Garnki Berghoff - polecam !!!
Prosty i dobry przepis na piersi z kurczaka [P]
urządzam kuchnię
nutella
Wietnamskie pho?