Azofoska

1. Data: 2005-05-18 06:53:24

Temat: Azofoska
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłem 50 kg Azofoski z zamiarem nawożenia ogódka "jak leci" tj. trawnik,
krzewy i klomby. Zapowiada się deszczowa pogoda, więc sądzę, że odpowiednia
do posypania nawozem. Obawiam się jednak, czy posypywanie takimi dużymi
granulkami, jak ten nawóz nie zaszkodzi. Nawozy ogrodnicze mają zdecydowanie
drobniejsze granulki i po dobrym deszczu rozpuszczają się bez śladu.
Kto ma doświadczenia z Azofoską?
Jack

2. Data: 2005-05-18 07:05:01

Temat: Re: Azofoska
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" napisał:
> Zakupiłem 50 kg Azofoski z zamiarem nawożenia ogódka "jak leci" tj.
> trawnik, krzewy i klomby. <..> Obawiam się jednak, czy posypywanie takimi
> dużymi granulkami, jak ten nawóz nie zaszkodzi. <..> Kto ma doświadczenia
> z Azofoską?

Bardzo dobry nawóz, ale nie do wszystkiego. Do iglaków lepsze będą na pewno
specjalistyczne nawozy, podobnie do rododendronów czy wrzosów. Ja stosuję go
do wszystkich roślin poza iglakami i kwaśnolubnymi.

Nie wydaje mi się, aby granulki tego nawozu odbiegały wielkością od jakiejś
normy. Granulowana azofoska (nie wiem, czy produkuje się nie granulowaną?)
rozpuszcza się bez problemów. Jest także łatwiejsza do posypywania. Na
opakowaniu podane są dawki dla większości roślin. Nie należy ich przekraczać
i tyle. Inaczej będzie na trawnik, inaczej pod drzewa owocowe itd.

Pozdrowienia Jurek

3. Data: 2005-05-18 07:17:35

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek napisał:
> [...]
> granulkami, jak ten nawóz nie zaszkodzi. Nawozy ogrodnicze mają zdecydowanie
> drobniejsze granulki i po dobrym deszczu rozpuszczają się bez śladu.

Ja mam doswiadczenie... potrafi wypalic mlode roslinki w ciagu 1 dnia.
Duzym roslinom i trawie nie szkodzi.
Pozdraiwma
Tomek

4. Data: 2005-05-18 07:56:50

Od: "mletka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisał w wiadomości
> Ja mam doswiadczenie... potrafi wypalic mlode roslinki w ciagu 1 dnia.
> Duzym roslinom i trawie nie szkodzi.
> Pozdraiwma
> Tomek

witam,
też się przekonałam jak szybko azofoska potrafi wypalic roslinki a wydawało
mi sie że dałam malutką dawkę (moja małą trzmielinę emerald gaiety i
emerald'n gold ratuje od zeszłej wiosny)

pozdrawiam mletka,

5. Data: 2005-05-18 08:05:12

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d6eoul$8m1$2@nemesis.news.tpi.pl Jacek
<n...@w...pl> napisał(a):

> Zakupiłem 50 kg Azofoski z zamiarem nawożenia ogódka "jak leci" tj.
> trawnik, krzewy i klomby. Zapowiada się deszczowa pogoda, więc

Hejka. Producent podaje, że Azofoska jest dostępna w opakowaniach 3,5 i
10 kilogramowych. Sprawdź, co kupiłeś. Podejrzewam Polifoskę. :-)
Pozdrawiam dementująco Ja...cki

6. Data: 2005-05-18 08:11:32

Od: " Halina" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mletka <m...@b...pl> napisał(a):

> też się przekonałam jak szybko azofoska potrafi wypalic roslinki a wydawało
> mi sie że dałam malutką dawkę (moja małą trzmielinę emerald gaiety i
> emerald'n gold ratuje od zeszłej wiosny)

To dziwne :( Przez kilka ostatnich lat azofoske stosowałam bez opamiętania pod
wszystko w ilościach /teraz to wiem/ nadmiernych. Jedyny zauważalny efekt był
taki, że wiele roślin ozdobnych - zwłaszcza tych jednorocznych - wyrastał do
nienaturalnie wielkich rozmiarów /w porównaniu z rozmiarówka sąsiedzką. Kiedyś
wysiałam marchew i pietruszkę. W okresie zbiorów sąsiedzi przychodzili oglądać
wielkie "mutanty".
Widać miałam szczęście, teraz będę ostrożniejsza :)

Pozdrawiam Halina

7. Data: 2005-05-18 12:17:22

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d6etbk$c9k$1@inews.gazeta.pl Halina
<h...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> marchew i pietruszkę. W okresie zbiorów sąsiedzi przychodzili
> oglądać wielkie "mutanty". Widać miałam szczęście, teraz będę

Hejka. To by się zgadzało z tym co sądzę o działaniu Azofoski. Zawartość
niecałe 14% azotu w azofosce nie powinna powodować tak katastrofalnych
efektów, jak przy zastosowaniu garścią pod roślinę saletry amonowej (ponad
30% azotu) czy mocznika (ponad 40% N).
Pozdrawiam niskoprocentowo Ja...cki
PS Patrzę jak deszczyk zmywa Euparen, którym dziś opryskałem truskawki. :-)

8. Data: 2005-05-19 10:57:09

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Producent podaje, że Azofoska jest dostępna w opakowaniach 3,5 i
> 10 kilogramowych. Sprawdź, co kupiłeś. Podejrzewam Polifoskę. :-)
> Pozdrawiam dementująco Ja...cki

E tam, widziałem też worki 25 i 50 kg- po prostu do zastosowań rolniczych ;)

Pozdrawiam
FJ

9. Data: 2005-05-19 11:18:27

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

> E tam, widziałem też worki 25 i 50 kg- po prostu do zastosowań rolniczych
> ;)

Niesmialo wspomne ze pracuje w firmie produkujacej azofoske. Wg mnie
granulat bywa pakowany w worki 3, 5, 10 i 25kg a azofoske pylista stosowana
glownie do produkcji podlozy sypie sie w worki 3,5,10 i 20kg

> Pozdrawiam
> FJ
Tomek

10. Data: 2005-05-19 12:21:57

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Specjalnie byłem sprawdzić. No i okazuje się, że prosiłem o Azofoskę na
składzie GS a zapakowali mi Polifoskę. Czujnośc kolegów z Grupy jest nie do
przecenienia. Dzwoniłem do GS i powiedzieli mi, ze to "wsio ryba".
Już rozsiałem, wczorajszy deszcz rozmoczył i na razie czekam na efekty.
Jacek

marniejący oliwnik
Test
Szklarnia