BANANOWIEC

1. Data: 2000-12-07 03:12:51

Temat: Re: BANANOWIEC
Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Istnieja banany ktore sie smazy tak jak frytki z ziemniakow. Sa to banany
koloru zielonego.
Kiedys kupilam takie banany i czekalam zeby dojrzaly. Nie dojrzaly nigdy.
Poniewaz nie wiedzialam, ze sa to banay do smazenia wiec je poprostu
wyrzucilam.
Po francusku nazywaja sie one plantain. Niestety nie wiem jak po polsku :(((
Ania

1. Data: 2000-12-07 19:36:03

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

na temat roznych odmian bananow, a takze innych owocow arcy-egzotycznych
poczytasz tu:

http://puszkkka.spinacz.pl/o_egzotyczne.php3

1. Data: 2000-12-08 08:26:28

Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Aaaaaaaa, dziekuje :))))))))))))
Ania

.

1. Data: 2000-12-08 20:23:31

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-12-09 00:40:39

Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

> Aniu!
> Hmm... To jak będziesz miała ochotę na banany zapiekane po mojemu (Kiedyś
> byłam na przyjęciu z grillem i tak właśnie odtworzyłam przepis na coś, co
mi
> smakowało.) kup zwyczajne banany takie do jedzenia. W Polsce jeszcze
takich
> bananów specjalnych nie widziałam i nawet nie wiem jak mogą smakować.
Hmm...

Z grillem musze poczekac do lata :(((
Czy mozna takie zwyczajne banany zrobic na patelni albo w piekarniku ??

> Mogłam je jeść nieświadomie w chińskiej restauracji?...
Nie wiem tez czy w chinskiej restauracji mozna zjesc plantany.
Ja to jadlam na takim miedzynarodowym przyjeciu szkolnym. Kazdy
przygotowywal
jakas potrawe ze swojego kraju i wspolnie degustowalismy to. O ile dobrze
pamietam
smazone banany przygotowal ktos z Ameryki Srodkowej a dokladnie z Salwadoru.
Nigdy nie probowalam robic ich w domu. Smakowaly jak slodkie frytki
i byly dosc nasiakniete tluszczem. Dla mnie nic specjalnego... Tak samo
smakowalby
slodkie ziemniaki usmazone w tluszczu.
Ania

1. Data: 2000-12-09 10:53:53

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Derejska" <a...@v...ca> napisał...

1. Data: 2000-12-10 16:01:58

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Derejska" <a...@v...ca> napisał...
> Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> wrote...

> Z grillem musze poczekac do lata :(((
> Czy mozna takie zwyczajne banany zrobic na patelni albo w piekarniku ??

Ja robię zwyczajne, w piekarniku... Piekę je w skórkach... Po upieczeniu
mają konsystencję lepkiego gluta, ale są pyszne...

> [...]
> Nigdy nie probowalam robic ich w domu. Smakowaly jak slodkie frytki
> i byly dosc nasiakniete tluszczem. Dla mnie nic specjalnego... Tak samo

Bo banany to mają smak takich mdłych ziemniaków. Można zresztą uzyskać ten
smak z ziemniaków. Ziemniaki jak przemarzną na polu są właśnie takie
słodkawe. Wystarczy zamrozić ziemniaki i rozmrozić przed gotowaniem, czy
smażeniem... łee - obrzydliwość...

1. Data: 2000-12-11 21:00:09

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9109gl$42a$...@n...tpi.pl...
[...]
Masz na myśli topinambur?

> [...]
> smak z ziemniaków. Ziemniaki jak przemarzną na polu są właśnie takie
> słodkawe. Wystarczy zamrozić ziemniaki i rozmrozić przed gotowaniem, czy
Zgadzam się z tobą.
Ale słodkie ziemniaki=topinambur [uff...] daje się zjeść.
Przemrożone "kartofle" nigdy [w moim przypadku].
Natomiast te banany o których pisałem są zjadliwe.
pozdr. Jerzy

Kulinarna ciekawostka (za PAP)
RE: Jest rozpacz!... [Było:"Pomóżcie obiad"]
Sledziki rozne
co z żołądków?
beczka piwa - ile kosztuje?