BARSZCZ CZERWONY ESENCJONALNY

1. Data: 2010-12-29 08:42:37

Temat: BARSZCZ CZERWONY ESENCJONALNY
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dużo buraków, dwie duże cebule, cały pęczek włoszczyzny - czyli
wszystkie korzeniowe. W takiej postaci nie musi być na rosole czyli dla
niektórych koszerny i vege. :-)))))))))))))))))))
Buraki w centymetrowej grubości plastrach, reszta korzeniowych w
dowolnej postaci. Przyprawy - ziele angielskie, liść laurowy i pieprz czarny
ziarnem, stosowna ilość czosnku - do smaku, sól, olej słonecznikowy, parę
grzybków suszonych, ocet...

Stosowne naczynie, nie za dużo wody, gotujemy do miękkości warzywa,
zakwaszamy octem, nie dajemy cukru - słodycz będzie z marchwi i cebuli,
pozostawiamy w garnku na drugi dzień. Przecedzamy, warzywa do tarki
elektrycznej 986 Zelmera - doskonałe do zasmażenia.
Przecedzony wywar grzejemy, dosmaczamy i podajemy w sposób nam ulubiony.

Barszcz można zrobić na rosole lub na wywarze z wędzonki - będzie super.
Można zakwasić kwasem buraczanym, a kto lubi kwasem lub sokiem cytrynowym,
jednak ocet najlepiej się harmonizuje.

2. Data: 2010-12-29 10:54:59

Temat: Re: BARSZCZ CZERWONY ESENCJONALNY
Od: "Paweł W." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Przecedzamy, warzywa do tarki
> elektrycznej 986 Zelmera - doskonałe do zasmażenia.

Ile Ci Zelmer płaci za to?

p.

3. Data: 2010-12-29 11:37:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2010 09:42:37 +0100, Panslavista napisał(a):

> [...]
> niektórych koszerny i vege. :-)))))))))))))))))))
> Buraki w centymetrowej grubości plastrach,

U mnie - tarte na grube wiórki; lepiej wydobywa się z nich barwnik i smak.

> [...]
> elektrycznej 986 Zelmera - doskonałe do zasmażenia.
> Przecedzony wywar grzejemy, dosmaczamy i podajemy w sposób nam ulubiony.

Duuużo majeranku i czosnek! Bez majeranku i czsnku barszcz burakowy nie ma
racji bytu.

> (...)

Wszystko pozostałe - jak u mnie.

4. Data: 2010-12-29 11:41:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2010 11:54:59 +0100, Paweł W. napisał(a):

> . Przecedzamy, warzywa do tarki
>
> Ile Ci Zelmer płaci za to?

A Tobie konkurencja - ile za TO?

PS. Popieprzyło Cię.

5. Data: 2010-12-29 13:00:28

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł W." <t...@o...pl> wrote in message

> . Przecedzamy, warzywa do tarki
>
> Ile Ci Zelmer płaci za to?

Nie musi, pochodzę z dawnego Rzeszowskiego. Maruda w Rzeszowie studiowała,
ja tam krótko pracowałem itd.
Mam sentyment do Zelmera i jestem zadowolony z produktów, korzystając z nich
ponad 40lat.

6. Data: 2010-12-29 13:02:23

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Duuużo majeranku i czosnek! Bez majeranku i czsnku barszcz burakowy nie ma

Plastry! - można zetrzeć na ręcznej tarce - na buraczki zasmażane.
No tak, nie napisałem o majeranku - nie wszyscy dają...

7. Data: 2010-12-29 13:05:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2010 14:02:23 +0100, Panslavista napisał(a):

> Plastry! - można zetrzeć na ręcznej tarce - na buraczki zasmażane.

Buraczki zasmażane robię "drobniutko wiórkowane" :-)

> No tak, nie napisałem o majeranku - nie wszyscy dają...

A warto. Majeranek w barszczu wcale nie jest taki "majerankowy" - daje
bardzo ciekawy smak w połączeniu z czosnkiem i całą resztą... i to jest
dopiero TEN smak :-)

8. Data: 2010-12-29 13:08:54

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A warto. Majeranek w barszczu wcale nie jest taki "majerankowy" - daje
> bardzo ciekawy smak w połączeniu z czosnkiem i całą resztą... i to jest

Ależ ja daję! Do żurku i barszczu białego na białej kiełbasie też i do
kapuśniaku...
Bardzo dużo mi go "wychodzi" jak na trzyosobową rodzinę.

9. Data: 2010-12-29 13:16:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2010 14:08:54 +0100, Panslavista napisał(a):

> Ależ ja daję!

Wiem, ale polecam nie-dającym :-)

> Do żurku i barszczu białego na białej kiełbasie też

Jasne.

> i do
> kapuśniaku...

A to połaczenie jakoś mi nie leży - kapusta i majeranek raczej U MNIE się
nie spotykają.

> Bardzo dużo mi go "wychodzi" jak na trzyosobową rodzinę.

U mnie też dużo wychodzi. Kupuję tylko majeranek Kotanyi, w dużych
torebkach. Nie ma w nim patyków.

10. Data: 2010-12-29 13:27:56

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-29 09:42, Panslavista pisze:
> Barszcz można zrobić na rosole lub na wywarze z wędzonki - będzie super.
> Można zakwasić kwasem buraczanym, a kto lubi kwasem lub sokiem cytrynowym,
> jednak ocet najlepiej się harmonizuje.

Ocet najlepszy jabłkowy, spirytusowy się moim zdaniem nie nadaje, cebule przed
dodaniem najpierw
obieram i opalam palnikiem (można też pokroić w ćwiartki i ,,przypalić" na suchej
patelni) - a potem
kroję na pół, czosnek podobnie - tylko bez opalania, na połowę, poziomo, żeby
przeciąć wszystkie
ząbki, zależnie od wielkości gara dodaję jedną lub dwie połowy

Ekstrakt z wanilii.
KIDS CHAT
swiniak w wannie
Co w te święta na plus, a co na minus?