Babki i inne ciasta

1. Data: 2004-05-14 08:34:03

Temat: Babki i inne ciasta
Od: "Tomek Zalas" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chciałem poprosić o poradę,

jak piekę babkę lub inne ciasta, w których spulchniaczem jest proszek
do pieczenia to brzeg bardzo mało wyrasta a na środku to prawdziwa
góra się robi. Ciasto po upieczeniu wygląda jak Ślęża (bo ja to spod
Wrocławia jestem).
Ciasto wkładam do letniego piekarnika ustawiam temperaturę na ok. 150
a po ok. 20 min zwiększam do 180. Kiedyś próbowałem od razu ustawić
180 ale było jeszcze gorzej - ciasto wysychało z wierzchu i pękało -
wyglądało jak wulkan (czyli dawniej Ślęża - która jest wygasłym
wulkanem). :-)
Czy możecie mi doradzić co powinienem zmienić w technologii pieczenia?

Z góry dziękuję.

1. Data: 2004-05-14 08:41:03

Temat: Re: Babki i inne ciasta
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wulkanem). :-)
> Czy możecie mi doradzić co powinienem zmienić w technologii pieczenia?

Jesli masz taki piekarnik ze mozesz włączac osobno godne i dolne grzalki to
ja radzę, zeby po wstawieniu ciasta do nagrzanego piekarnika wyłączyć górne
grzałki i włączyć je pod koniec pieczenia. To, co u Ciebie powstaje to
skutek zbyt szybkiego spieczenia górnej warstwy ciasta.
Jesli jednak nie masz mozliwosci wyłączenia grzania od góry to moze wkłądaj
je do słabiej nagrzanego, tak ok. 80-100 stopni, wtedy zdązy wyrosnąć niz
się spiecze.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-05-14 08:49:21

Od: "Tomek Zalas" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia <b...@o...pl>, w poście: c820ij$6m4$...@a...news.tpi.pl
napisał(-a) m.in.:

> Jesli masz taki piekarnik ze mozesz wł?czac osobno godne i dolne
Niestety nie mam takiej możliwości.

> Jesli jednak nie masz mozliwosci wył?czenia grzania od góry to moze
> wkł?daj je do słabiej nagrzanego, tak ok. 80-100 stopni, wtedy zd?zy
> wyrosn?ć niz się spiecze.
A może umieścić to ciasto niżej - w tej chwili umieszczam na środku,
ale mogę też dać je jeszcze trochę niżej.

ciasto do pizzy
Kruche ciasteczka...
Babka z rodzynkami chcę upiec
Gdzie jest przepis na kotbullar?