Badanie ginekologiczne 60-latki

1. Data: 2003-05-12 20:29:43

Temat: Badanie ginekologiczne 60-latki
Od: Wiewióra <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam tym razem zapytanie do szanownych grupowiczów, dotyczące mojej mamy.
Jest ona kobietą 63-letnią, nie stosującą żadnej terapii hormonalnej. Od 2-3
tygodni pobolewało ją w dole brzucha. Dziś ginekolog podczas badania ucisnął
ją na tyle mocno, iż poczuła duży ból a następnie zaniepokoił się, gdyż na
palcu miał ślady krwi. Zasugerował badanie USG, które mama wykonała - w
badaniu przez powłoki brzuszne wykazano, iż istnieje nieznaczne pogrubienie
śluzówki macicy a poza tym wszystko jest w najlepszym porządku. Mama plamiła
krwią przez 2-3 godz. a potem wszystko się uspokoiło.
Moje pytanie brzmi: czy przy takiej diagnozie wysłać mamę na konsultacje do
innego lekarza czy raczej się nie przejmować i poczekać na wynik dzisiaj
zrobionej cytologii?

I przy okazji: czy badanie cytologiczne zawsze wykrywa zmiany nowotworowe w
śluzówce macicy?

Będę wdzięczna za rozsądne odpowiedzi.

Wiewióra
l...@p...onet.pl
pisząc na priva z adresu usuń .spam.

2. Data: 2003-05-12 21:13:38

Temat: Re: Badanie ginekologiczne 60-latki
Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co wiem to bad.cytologiczne wcale nie wykrywa zmian endometrium, do
tego trzeba łyżeczkować i może powinno się w tym wypadku. (nie jestem gin)
pozdr

3. Data: 2003-05-12 21:49:35

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiewióra wrote:
> [...]
> śluzówki macicy a poza tym wszystko jest w najlepszym porządku. Mama plamiła
> krwią przez 2-3 godz. a potem wszystko się uspokoiło.

Cio to znaczy nieznaczne? Ile mm?
Vlad

4. Data: 2003-05-12 22:15:24

Od: Wiewióra <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vlad" <v...@p...com> napisał w wiadomości

> Cio to znaczy nieznaczne? Ile mm?
> Vlad

Opisu nie widziałam, nawet się nie spytałam, czy mama dostała - rozmawiałam
przez telefon. Lekarz powiedział, że to pogrubienie jest ale w jej wieku to
normalne.
Dzięki za pytanie - jutro rano spytam się mamy. Ale ogólnie jestem
zaniepokojona.
Lekarz z rejonu a USG poradził wykonać u swojego znajomego - podobno świetny
fachowiec ..... Lubię takie powiązania i zazwyczaj budzą we mnie obawy. Stąd
moje zapytanie do Was.

Wiewióra

5. Data: 2003-05-13 03:28:37

Od: "Władysław Gaweł" <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiewióra <l...@p...onet.pl> napisał(a):

cut
po pierwsze - ocena endometrium powinna byc wykonana w badaniu glowica
przepochwowa a nie przez powloki brzuszne
po drugie- KAZDE pogrubienie endometrium u kobiety po menopauzie jest
podejrzane . Lepiej wykonac teraz abrazje jamy macicy niz za pare lat pluc
sobie w brode ze przeoczono poczatki procesu nowotworowego

Ataki kaszlu przy anginie
Pomoc
Wirus MCV u 4 miesięczniaka w moczu
prośba