Badanie krwi a ciąża ?

1. Data: 2005-02-02 21:07:17

Temat: Badanie krwi a ciąża ?
Od: "Marcin" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Czy podczas rutynowego badania krwi można stwierdzić zajście w ciąże ?
Jeśli tak to które czynniki o tym sygnalizują ?

Pozdrawiam !
Marek

2. Data: 2005-02-02 21:31:00

Temat: Re: Badanie krwi a ciąża ?
Od: "Emi" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:
> Witam !
>
> Czy podczas rutynowego badania krwi można stwierdzić zajście w ciąże
?
> Jeśli tak to które czynniki o tym sygnalizują ?

tak, jeśli OB jest znacznie powyżej normy może to świadczyć o ciąży...

(o ile dobrze pamiętam to powyżej 110...)

--
e_m_i_

"Ci,co poznali mrok, światło kochają;
Oczekują świtu, nocy się lękając." Dean R. Koontz

3. Data: 2005-02-02 21:32:37

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy podczas rutynowego badania krwi można stwierdzić zajście w ciąże ?
> Jeśli tak to które czynniki o tym sygnalizują ?

standardowa morfologia nie wykrywa ciązy

trzeba zrobic badanie hormonu b-hcg, najlepiej 2 ray w odstępie kilku dni i
jesli nastąpi wyraźny wrost wartości tego hormonu we krwi

badanie okolo 30 zł ( nie wiem czy podlega refundacji, chyba tak , ale na 100
% nie wiem )

pozdrawiam

Aska

4. Data: 2005-02-02 22:01:12

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak, jeśli OB jest znacznie powyżej normy może to świadczyć o ciąży...
> (o ile dobrze pamiętam to powyżej 110...)

takie OB moze swiadczyc tez o calym multum innych chorób , kt z ciążą maja
malo wspólnego ( poza tym sorki ale pierwszy raz slysze o tak podwyzszonym ob
w czasie ciazy ) , moze jakis link skad to wzięłas?? itd

ogolnie najpewniej wykrywa ciązę badanie z krwi hormonu b-hcg

pozdrawiam

Aska

5. Data: 2005-02-02 22:40:48

Od: "Emi" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aska wrote:

> takie OB moze swiadczyc tez o calym multum innych chorób , kt z ciążą
> maja malo wspólnego ( poza tym sorki ale pierwszy raz slysze o tak
> podwyzszonym ob w czasie ciazy ) , moze jakis link skad to wzięłas??

linku nie będzie - książka do biologii...

wiadomo: norma to 2-8 mm/h
kilkadziesiąt mm świadczy o stanie zapalnym w organizmie, albo właśnie
wystepuje w ciązy i połogu...
a ok 300 świadczy już poważnej chorobie (np nowotworze)

(a marcin zapytał czy podczas rutynowego badania krwi można stwierdzić
ciąże, co może sygnalizować taką sytuację)

> ogolnie najpewniej wykrywa ciązę badanie z krwi hormonu b-hcg

oczywiście, że tak (nie wspominając o badaniu usg)

> pozdrawiam

ja również :)

6. Data: 2005-02-03 07:53:24

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ok 300 świadczy już poważnej chorobie (np nowotworze)

300???- poproszę o źródła i markę sprzętu na którym było wykonywane takie
badanie bo z tego co wiem to nie ma takiej skali ;) poza tym już 100 może
świadczyć o nowotworze aczkolwiek nie musi.

Badanie krwi a ciąża
HELP !!!!
przepajanie i karmienie zupką - dziecko 5,5 miesiąca
Plamki na skorze
poronienie i okres