Badanie odporności

1. Data: 2003-06-24 15:25:21

Temat: Badanie odporności
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie, czy można gdzieś zbadać sobie poziom odporności organizmu ?
Lekarze mi czasem mówią, że może mam obniżoną odporność, a czy można to jakoś
konkretnie sprawdzić?

2. Data: 2003-06-24 18:10:23

Temat: Re: Badanie odporności
Od: u...@i...pl (gp) szukaj wiadomości tego autora

On 24 Jun 2003 17:25:21 +0200, j...@o...pl wrote:

>Czy ktoś wie, czy można gdzieś zbadać sobie poziom odporności organizmu ?
>Lekarze mi czasem mówią, że może mam obniżoną odporność, a czy można to jakoś
>konkretnie sprawdzić?

To badanie nazywa sie cytometria przeplywowa.

gp

3. Data: 2003-06-25 00:27:37

Od: "Marcin M." <mm@CUT_IT_OUTbajkowe.net> szukaj wiadomości tego autora

On 2003-06-24 17:25, j...@o...pl wrote::
> Czy ktoś wie, czy można gdzieś zbadać sobie poziom odporności organizmu ?
> Lekarze mi czasem mówią, że może mam obniżoną odporność, a czy można to jakoś
> konkretnie sprawdzić?

wlasnie cytometria przeplywowa + test redukcji błękitu
nitrotetrazoliowego (NBT) powinny dac podstawe do wnioskowania o poziome
odpornosci...

pozdr.
--
[ Marcin M. ][ JID: marcinm(at)jabber.org ]
[ redhat-guide.prv.pl ]

4. Data: 2003-06-25 10:33:45

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> wlasnie cytometria przeplywowa + test redukcji błękitu
> nitrotetrazoliowego (NBT) powinny dac podstawe do wnioskowania o poziome
> odpornosci...

Dzięki, ale co to jest ta cytometria i redukcja?
Gdzie to można zrobić i za ile? (nie lubię państwowej służby zdrowia). Czy to
jednorazowe badanie, czy będą kłuć, i w co?
I co to znaczy "powinny dac podstawe do wnioskowania" ? Tzn na ile to będzie
wiarygodne? Kiedyś czytałam, ze odporność bada się nakłuwając skórę jakimś
paskudstwem, a potem gdy pojawi się bąbel, liczy się, ile w nim jest
limfocytów, czy to ma coś wspólnego?

5. Data: 2003-06-25 18:55:31

Od: u...@i...pl (gp) szukaj wiadomości tego autora

On 25 Jun 2003 12:33:45 +0200, j...@o...pl wrote:

>Dzięki, ale co to jest ta cytometria i redukcja?
>Gdzie to można zrobić i za ile? (nie lubię państwowej służby zdrowia). Czy to
>jednorazowe badanie, czy będą kłuć, i w co?

Pracownie cytometryczne zwykle sa blisko immunologii i alergologii. Do
badania pobierają z zyly kilka ml krwi. Badanie kosztuje okolo 140 zl.
gp

Arytmia serca a dieta bogatotłuszczowa
skora na palcach u rak latem
Przemiana materii.