Badanie ojcostwa DNA.

1. Data: 2001-12-31 02:59:38

Temat: Badanie ojcostwa DNA.
Od: "Roman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktos z szanownuch grupowiczow wie,gdzie w Polsce mozna zrobic badanie
ojciec-dziecko na stwierdzenie ojcostwa DNA-na zlecenie prywatne,bez sadu,i
ile kosztuje najtaniej.

Pozdrawiam

Roman/odpowiedz prosze na priva/

2. Data: 2002-01-01 22:28:25

Temat: Re: Badanie ojcostwa DNA.
Od: "Maciej Jędrzejko \(Banana Boat\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba w każdym duzym miescie - a na pewno wszedzie gdzie maja katedrę
genetyki na Akademii Medycznej
Maciej

3. Data: 2002-01-01 23:53:14

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Roman <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
| Czy ktos z szanownuch grupowiczow wie,gdzie w Polsce mozna zrobic badanie
| ojciec-dziecko na stwierdzenie ojcostwa DNA-na zlecenie prywatne,bez

Badania ojcostwa wykonuja zakłady Medecyny Sadowej w Akademiach Medycznych
W niektorych z nich wymagana jest zgoda sadu/prokuratury na badanie np.
Slaska AM
a w innych np. w Warszawskiej wystarczy zgoda zainteresowanych oraz rodzicow
dziecka,
tam tez badanie w zeszlym roku ponoc kosztowalo 1500 PLN (za 3 osoby).
Najlepiej skontaktuj sie z najblizsza akademia medyczna, bo ja takie badanie
tez moge Ci
zrobic :) ale nie mam certyfikatu

Nawiasem mowiac to w badaniach naukowych DNA tez czasem przez przypadek
wychodzi ze
badane dziecko nie moze pochodzic od biologicznych rodzicow - c'est la vie.
Pozdrawiam

Wojtek G.

4. Data: 2002-01-02 18:04:30

Temat: Odp: Badanie ojcostwa DNA.
Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek G. <w...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a0ti5o$94b$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
> wychodzi ze
> badane dziecko nie moze pochodzic od biologicznych rodzicow - c'est la

Bardzo jestem ciekaw co to są badania naukowe DNA i czy są inne nienaukowe
badania DNA.

O jakim przypadku mówisz ? Czy chodzi ci o błędy wykonującego badania, czy
może o brak wiedzy przy interpretacji wyników ?

Pozdrawiam

Rox

5. Data: 2002-01-02 21:03:48

Od: "Roman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Krakowie badanie jest tylko na zlecenie Sadu lub Prokuratury,i kosztuje
2.600zl.

Pozdrawiam

Roman

6. Data: 2002-01-03 00:44:15

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rymi <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a0vhvv$gk2$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> [...]
| vie.

| Bardzo jestem ciekaw co to są badania naukowe DNA i czy są inne nienaukowe

Badania (nie tylko DNA) mozna podzielic na naukowe i diagnostyczne -
wykonywane
komercyjnie. Badania naukowe sa prowadzone za pieniadze podatnikow, czyli
prawdopodobnie rowniez Twoje :) i powinny wniesc cos nowego do nauki.
Chyba sie domyslasz ze jezeli pojdziesz do laboratorium, poprosisz o
ustalenie
ojcostwa i zaplacisz odpowiednia sume to nie wnosi nic nowego do
wiedzy o ludzkosci .

| O jakim przypadku mówisz ? Czy chodzi ci o błędy wykonującego badania, czy
| może o brak wiedzy przy interpretacji wyników ?

Mam na mysli przypadek mojego kolegi zajmujacego sie badaniem dziedziczenia
w kardiomiopatiach, ktory bada ilosc powtorzen w sekwencjach
mikrosatelitarnych
w rodzinach obciazonych ta choroba. I zadazalo sie juz, ze wychodzily mu
ilosci powtorzen
niemozliwe do wystapienia w normalnej rodzinie a nie mam powodow watpic w
jego solidnosc i wiedze.
Pozdrawiam

Wojtek G.

7. Data: 2002-01-03 08:21:34

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Bardzo jestem ciekaw co to s? badania naukowe DNA i czy s? inne nienaukowe
>badania DNA.

moga byc poza naukowymi komercyjne... :-))

pozdr
Lukasz

oferty pracy za granica Polski dla lekarzy, pielegniarek itd.
skala Masona
Flaczki a czucie?
jelita?
Co radzicie? - długie...