Bakłażan - letnia miłość na jesień

1. Data: 2016-09-08 21:10:07

Temat: Bakłażan - letnia miłość na jesień
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na ciepło - parmigiana di melanzane:

bakłażan
mozarella
tarty parmezan/grana padano
passata pomidorowa
cebula
czosnek
bazylia
oliwa
sól, pieprz, cukier

Bakłażana pokroić w plastry (max. 1cm grubości), posolić i odstawić na
jakiś czas (15-30minut). Osuszyć papierowym ręcznikiem i obsmażyć na
gorącej patelni (w oryginalnym przepisie na grillowej lub na zwykłej na
oliwie, ja wrzucam na taką nadającą się do beztłuszczowego smażenia)
tak, by się plasterki lekko przypaliły.
Drobno pokrojoną cebulę przesmażyć do miękkości na niewielkiej ilości
oliwy, dodać posiekany czosnek, passatę, pogotować trochę. Dosmaczyć sos
solą, pieprzem i odrobiną cukru, dodać posiekaną bazylię.
W naczyniu do zapiekania wylać na dno kilka łyżek sosu a następnie
układać warstwami plastry bakłażana, plastry mozarelli, sos (nie żałować
tego ostatniego), starty parmezan, bakłażan, mozarella, sos, parmezan...
do wyczerpania składników i żeby ostatnią warstwą był sos. Skropić oliwą.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni C na jakieś 45
minut, posypać szczodrze parmezanem i dopiekać przez 10-15 minut. Po
wyjęciu poczekać z podaniem z 15 minut.

i na zimno sałatka:

Zgrilowanego jak wyżej bakłażana ułożyć na pokrojonych w kostkę
pomidorach, mozarelli, polać olejem z orzechów włoskich (ewentualnie
oliwą z oliwek), posypać płatkami parmezanu, posiekanymi orzechami
włoskimi, płatkami migdałów lub podprażonym ziarnem słonecznika.
Alternatywny a przetestowany wariant to dodatek czarnych oliwek i
octu/sosu balsamicznego.

2. Data: 2016-09-08 21:51:53

Temat: Re: Bakłażan - letnia miłość na jesień
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2016 o 21:10, Qrczak pisze:
> [...]
> Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni C na jakieś 45
> minut, posypać szczodrze parmezanem i dopiekać przez 10-15 minut. Po

Coś a' la włoska odmiana greckiej musaki. Musi być pycha.
Jak za 2 miesiące dostanę jeszcze bakłażany, to wypróbuję.

> [...]
> włoskimi, płatkami migdałów lub podprażonym ziarnem słonecznika.
> Alternatywny a przetestowany wariant to dodatek czarnych oliwek i

To też.

Ewa

3. Data: 2016-09-08 21:53:25

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2016 o 21:10, Qrczak pisze:
> Na ciepło - parmigiana di melanzane:

A ja dzisiaj zrobiłam pumpkin pie. Gdyby tylko nie było o 5 minut za
długo w piekarniku...

Ewa

4. Data: 2016-09-09 12:35:50

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakiejś książce doczytłam się, że w rodzinah gdzie często się je bakłażana
występuje istotnie więcej wad genetycznyh u płodu niż normalnie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2016-09-09 18:41:57

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-09 12:35, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:
> W jakiejś książce doczytłam się, że w rodzinah gdzie często się je
> bakłażana występuje istotnie więcej wad genetycznyh u płodu niż normalnie.

Świat hinduski i arabski, Grecy, Włosi i Hiszpanie muszą być potwornie
zdegenerowani.
BTW już się narozmnażałam, więc mogę się teraz obżerać gruszką miłosną
do wypęku.

6. Data: 2016-09-09 20:48:14

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Świat hinduski i arabski, Grecy, Włosi i Hiszpanie muszą być potwornie
> zdegenerowani.
> BTW już się narozmnażałam, więc mogę się teraz obżerać gruszką miłosną do
> wypęku.

Żadna nacja się bakłażanem nie obżera.
W każdej jest traktowany jako pokarm ekskluzywny.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2016-09-09 21:24:28

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-09 20:48, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Żadna nacja się bakłażanem nie obżera.
> W każdej jest traktowany jako pokarm ekskluzywny.

Jak taki na przykład ziemniak?

Jak żyć, co jeść?
Banalnie proste do zrobienia, tanie i pyszne !!
Nie ma mnie.
już niedługo aktualne
Virtualcourthouse.info CHILD RAPISTS