Bakłazany

1. Data: 2001-09-19 13:40:16

Temat: Bakłazany
Od: "Przemek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy macie jakies ciekawe przepisy na baklazany?

Przemek

1. Data: 2001-09-19 14:28:11

Temat: Re: Bakłazany
Od: "Lukas" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy macie jakies ciekawe przepisy na baklazany?

Ja znam jeden ale nie wiem czy juz byl

1 duzy baklazan
250 g mielonej wolowiny
1 cebula
2 zabki czosnku
pol papryki czerwonej
10 dkg sera feta
4 plasterki sera mozarella
pol lyzeczki chili
sol pieprz papryka slodka
ja jeszcze dodaje troche bazyli i oregano

Przecinamy baklazana wzdluz i nacinamy miazsz w kratke tak aby nie pociac
lupinek i wkladamy do piekarnika na 0,5h w 200 stopni.
A i jeszcze trzeba je nasmarowac oliwa z oliwek (miazsz oczywiscie)
Wyjmujemy i wyciagamy miazsz i zostawiamy lupinki.
Na patelnie wkladamy pokrojona w kostke cebule z czosnkiem i smazymy kilka
minut i dokladamy papryke pocieta w kostke, nastepnie mieso i przyprawy
smazyc tak z 5 minut, potem dokladamy miazsz baklazana i smazymy jeszcze z
kilka minut a na koniec ser feta i smazyc zeby sie rozpuscil. taki farsz
nakladamy do lupinek po baklazanach i kladziemy na wierzch ser mozarella, i
do piekarnika zeby sie ser rozpuscil, i zycze smacznego.

1. Data: 2001-09-19 14:38:50

Od: Ania Nieszkowska <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

Ratatouille?

1. Data: 2001-09-19 18:06:00

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Przemek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomoœci

Ja ostatnio robie latwe i smaczne danie z baklazanow. Przeciete wzdluz
baklazany obsmazam na oliwie, zeby zmiekly, nastepnie wkladam do naczynia
odkrojonym na wierzch, sole, pieprze, klade po ladnym plasterku fety a na
wierzchu polewam gestym sosem pomidorowym. Do naczynia wlewam troche wody albo
wina. Pieke w 170° przez jakies pol godziny.

Kalina

1. Data: 2001-09-20 06:27:37

Od: "DanaB" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy macie jakies ciekawe przepisy na baklazany?
>
> Przemek

Ciekawe czy smaczne?
DanaB
www.kuchnia.com.pl/DiD/baklazan.html

1. Data: 2001-09-20 08:33:47

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy macie jakies ciekawe przepisy na baklazany?
>
> Przemek

Robilem ostatnio salatke wg kuchni zydowskiej (z ksiazki pt., zdaje
sie, "Obyczaje zydowskie" ale nie jestem pewny czy doslownie taki tytul),
bardzo prosta, cieszyla sie duzym powodzeniem:

baklazan
1/2 cebuli
1 duzy wycisniety zabek czosnku
oliwa z oliwek, powiedzmy 2 lyzki
pieprz czarny
sol
sok z cytryny do smaku
1 lyzka majonezu

Baklazana pokroic w kostke, posolic i zostawic na godzine na sicie zeby puscil
nieco soku, po czym zrumienic lekko na oliwie mieszajac od czasu do czasu. Po
ostudzeniu wymieszac z pozostalymi skladnikami, przykryc i pozostawic w lodówce
na parenascie godzin.

Smacznego!

Wok

1. Data: 2001-09-20 16:18:56

Temat: Odp: Bakłazany
Od: "Katarzyna T. Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

Ja mam prosty a dobry: obsmazyc plastry baklazana (niestety koniecznie
trzeba gow czesniej posolic i odcisnac jak puscis ok, inaczej gorzki),
ulozyc w naczyniu do zapiekania warstwami: baklazany, mozzarelle, pomidory i
ser zolty jakis ostry z dziurami, posypac pietruszka, podlac bulionem z
kostki i do piekarnika. Naprawde pyszne!

odmawiajcie "zdrowaski"
english
Robert Makłowicz - recenzje
ocet winny i oliwa z oliwek