Bea - sos holenderski

1. Data: 2001-02-20 09:14:10

Temat: Bea - sos holenderski
Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej. Ostatnio bardzo bylam zapracowana, ale zeby nie bylo
obiecanki-cacanki;) podaje przepis na sos holenderski. Lepiej pozno niz
wcale ;)
3 zoltka
2 lyzki octu winnego
Razem ubic w goracej kapieli
Potem mieszajac wlewamy niespiesznie 150 ml stopionego, letniego masla.
Doprawiamy sola, bialym pieprzem i koniecznie sokiem z cytryny.

Magda

1. Data: 2001-02-20 12:08:48

Temat: Re: Bea - sos holenderski
Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda Rzepka" <m...@i...zabrze.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Potem mieszajac wlewamy niespiesznie 150 ml stopionego, letniego masla.
> Doprawiamy sola, bialym pieprzem i koniecznie sokiem z cytryny.

Moze daj jakies podpowiedzi, bo mi wczoraj wlasnie przy probie zrobienia
sosu holenderskiego z zoltek sie zrobila "jajecznica" zanim zdazylam dodawac
maslo.... I nie wiem w ktorym miejscu byl blad.

:-) Monika

1. Data: 2001-02-20 12:17:13

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Bacińska-Wojewódka" wrote:
> Moze daj jakies podpowiedzi, bo mi wczoraj wlasnie przy probie zrobienia

hmm ... mysle sobie, ze nic takiego nadzwyczajnego nie robie, ale
rzeczywiscie mam aksamitny sos holenderski, a nie jak w Twoim wypadku
jajecznice ;)
Czy na pewno ubijasz zoltka "garnek w garnku" ;)
Wiesz czasami tak jest, ze nie wiadomo dlaczego cos nie wychodzi. Oto
przyklad. Zawsze robie nalesniki wg tego samego przepisu, a ostatnio
przywieraly do teflonowej (!) patelni, choc nigdy mi sie to nie
zdarzylo. Dlaczego do diaska przywieraly, nie wiem do dzis. ;)
Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2001-02-20 13:18:22

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze mialas zanuzony garnek z masa jajeczna w wodzie?

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-20 13:35:24

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze wczesniej smazylas na tej pateni jakas kielbase albo cus co
pozostailo na patelni taka powloke co to sie nie da zmyc od razu?:) ja tz
tak czasem mam:)

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-20 13:55:41

Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> napisał w wiadomości
> moze mialas zanuzony garnek z masa jajeczna w wodzie?
> --
> pozdry Monika

A nie powinien byc troche zanurzony? Tylko nad para?.... Jesli tak, to juz
wiem....

:-) M.

1. Data: 2001-02-20 14:04:19

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

tylko i wyloncznie nad para
wtedy masa grzeje sie stopniowo
jk zanurzysz jajecznica murowana:)
ja tak kiedys mialam tyle ze z biszkoptem
i imalam slodka jajecznice
a fuj:)

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-21 13:25:56

Od: "Bea" <i...@g...am.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Potem mieszajac wlewamy niespiesznie 150 ml stopionego, letniego masla.
> Doprawiamy sola, bialym pieprzem i koniecznie sokiem z cytryny.

Ojej...doczekalam sie:))) Juz nawet o tym sosie zapomnialam!:)
Dziekuje serdecznie za pamiec.
Mam tylko jedno pytanko....
"Razem ubic w goracej kapieli"......coz to u diaska znaczy?:)))
Po przeczytaniu postow "dotarlo" do mnie, ze na parze...ale jak????
Trzymac garnek nad garnkiem z gotujaca woda?

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2001-02-21 13:57:00

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bea wrote:
> Mam tylko jedno pytanko....
> Trzymac garnek nad garnkiem z gotujaca woda? [ciach]

Tak, bo jesli zanurzysz garnek z zoltkami w garnku z goraca woda a ta
zacznie sie gotowac - jajecznica pewna :)

Pozdrowiki :)
Magdula

do batorego
Lawa grill
Cieciorka
kielki
Zapraszam na "Gotowanie to sztuka!" - aktualizacja