Będę podnosił grunt .. jak się zachowają drzewa jeżeli je częściowo "pogrzebie" ?

1. Data: 2011-07-07 06:26:45

Temat: Będę podnosił grunt .. jak się zachowają drzewa jeżeli je częściowo "pogrzebie" ?
Od: "marek" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytań jest wiele :
Jakie drzewa przeżyją takie "częściowe pogrzebanie" ?
na jakiej wysokości można dla danego gatunku zakryć i przy jakim wieku
drzewa ?

Ma ktoś takie doświadczenie ?

Interesują mnie przede wszystkim brzoza i świerk
bo wierzbę, to wiem, że można całą zakopać i w dodatku do góry nogami a i
tak przeżyje

pozdr

Marek

2. Data: 2011-07-07 19:24:13

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marek" <...@o...pl> napisał w wiadomości

> Interesują mnie przede wszystkim brzoza i świerk
> bo wierzbę, to wiem, że można całą zakopać i w dodatku do góry nogami a i
> tak przeżyje

Hejka. Kora nie jest przystosowana do bezpośredniego i ciągłego kontaktu
z glebą.
Pozdrawiam niekompatybilnie Ja...cki

3. Data: 2011-07-09 16:08:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Jul 2011 08:26:45 +0200, marek napisał(a):

> [...]
> Jakie drzewa przeżyją takie "częściowe pogrzebanie" ?
> na jakiej wysokości można dla danego gatunku zakryć i przy jakim wieku

Wielokrotnie obserwowałam, głównie w miastach, tam gdzie teren jest z
konieczności podnoszony lub obniżany, że dla zachowania istniejących
cennych egzemplarzy drzew pozostawia się fragment gruntu bezpośrednio wokół
drzewa (w promieniu ok. 1 m) na dotychczasowym poziomie, otaczając drzewo
murkiem, poza którym teren jest podniesiony lub obniżony. Czyli w pierwszym
przypadku drzewo znajduje się względem nowego poziomu gruntu jakby w
obniżeniu ograniczonym murkiem, a w drugim na obmurowanym z zewnątrz
wzniesieniu-wysepce. Drzewu to nie szkodzi, a zachowana jest naturalna
granica między poziomem gruntu a podstawą pnia.

--
XL
Prawda o GMO:

Re: Jak nazywa się ten kwiatek...