Będzie polska elektrownia atomowa!!!

1. Data: 2017-08-04 13:42:40

Temat: Będzie polska elektrownia atomowa!!!
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/555473,e
lektrownia-jadrowa-elektrowania-atomowa-budowa-energ
ia-jadrowa-lokalizacja-rzad.html

" Zapadła decyzja o budowie pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce - wynika z
nieoficjalnych informacji DGP. W grze są dwie lokalizacje w województwie pomorskim:
Lubiatowo-Kopalino i Żarnowiec.

Według naszych źródeł w ostatnich dniach podjęto ostateczną decyzję na ,,tak". Ale
wciąż jest kilka niewiadomych: jak budować i z czyich pieniędzy.

Jak udało nam się ustalić, resort rozwoju uważa, że najkorzystniejszy byłby zakup
technologii od Francuzów. Atom mógłby ocieplić relacje gospodarcze z Paryżem,
ochłodzone po unieważnieniu przetargu na caracale czy przymuszeniu francuskich firm
pozbywających się polskich aktywów energetycznych do sprzedaży ich naszym koncernom.
Resort energii z kolei mówi o technologii chińskiej i koreańskiej. Tyle że takie
reaktory w Europie nie pracują i będą dopiero wymagały certyfikacji.

- Technologia będzie znana po przeprowadzeniu postępowania przetargowego. Prawo
atomowe dopuszcza jedynie sprawdzone i bezpieczne konstrukcje reaktorów generacji III
i III+ - mówi DGP Mariusz Kozłowski z resortu energii.(...)"

I dopiero własna elektrownia atomowa będzie oznaczać wolną Polskę!

2. Data: 2017-08-04 13:50:48

Temat: Re: Będzie polska elektrownia atomowa!!!
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

https://www.google.pl/search?q=%C5%BCarnobyl

3. Data: 2017-08-04 13:58:19

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> https://www.google.pl/search?q=%C5%BCarnobyl

Pierwsze śliwki robaczywki. Czernobyl? Powiedz to japońcom.

4. Data: 2017-08-04 19:12:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bytomir Kwasigroch" <b...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Pierwsze śliwki robaczywki. Czernobyl? Powiedz to japońcom.

Ktoś interesuje się, co to znaczy "technologia francuska"?
Czy to są może skompromitowane technologie z grafitem, jak Czarnobylu?

Marzeniem byłoby zrobienie czegoś w oparciu o stopioną sól:
https://www.technologyreview.com/s/540991/meltdown-p
roof-nuclear-reactors-get-a-safety-check-in-europe/

5. Data: 2017-08-04 21:26:02

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 13:58:20 UTC+2 użytkownik Bytomir Kwasigroch napisał:

> Pierwsze śliwki robaczywki. Czernobyl? Powiedz to japońcom.

No ale u nich kraj jest górzysty i złożony z wielu rzecznych dolin, więc w razie
awarii nawet tak poważnej jak katastrofa w Fukushimie minimalizuje to odpowiednie
straty.

Skądś przypomniały mi się takie slogany:
"Żanowiec stop"
"Żarnobyl dupa"
"Atomowy elementarz zaprowadzi was na cmentarz"

6. Data: 2017-08-04 21:49:26

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bytomir Kwasigroch" <b...@g...com> wrote in message
ps.com...

>Ktoś interesuje się, co to znaczy "technologia francuska"?
>Czy to są może skompromitowane technologie z grafitem, jak Czarnobylu?

https://en.wikipedia.org/wiki/Saint-Laurent_Nuclear_
Power_Plant

7. Data: 2017-08-05 09:13:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki

> https://www.google.pl/search?q=%C5%BCarnobyl

http://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/wywiady/news-zarno
byl-prof-niewodniczanski-potrzebujemy-atomu-przez-st
rac,nId,1722990

8. Data: 2017-08-05 15:18:35

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.08.2017 o 21:26, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Skądś przypomniały mi się takie slogany:
> "Żanowiec stop"
> "Żarnobyl dupa"
> "Atomowy elementarz zaprowadzi was na cmentarz"

Ciekawe kto wymyślał takie slogany. Żarnowiec mógł być przyszłością,
rozwalono drogi projekt.

9. Data: 2017-08-05 19:38:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Ciekawe kto wymyślał takie slogany. Żarnowiec mógł być przyszłością,
> rozwalono drogi projekt.

Będzie. Może dopiero nasze wnuki doczekają tej wolności, ale będzie.

10. Data: 2017-08-06 17:45:12

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-04 o 13:42, i...@g...pl pisze:

> I dopiero własna elektrownia atomowa będzie oznaczać wolną Polskę!

Ba! A jak strasznie wolni bylibyśmy posiadając broń jądrową...
Pislamiści przeżywaliby nieustanny orgazm wolności, prawie jak w Korei
Północnej.
Kongo ma ropę naftową i kopalnie diamentów. Od tego nadmiaru wolności w
dupach im się przewraca.

Jest jakaś szansa, że przestaniesz używać słów, których nie rozumiesz?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

LEGIA! LEGIA! LEGIA!
Niemcy zapłacą.
Bo to jest Normalność!
Faszyzm nie jest wcale taki zły!
Studium psychologiczne: jak się rodzi religia?