Berlin

1. Data: 2003-02-10 10:47:31

Temat: Berlin
Od: "Joanna" <jodo@[cut]tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co mozna ciekawego przywiezc z Niemiec,a dokladniej z Berlina. Moze jest u
nich cos czego u nas nie ma?

Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2003-02-10 11:03:16

Temat: Re: Berlin
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna:
> Co mozna ciekawego przywiezc z Niemiec,a dokladniej z Berlina. Moze jest u
> nich cos czego u nas nie ma?

a czego u was brak, co my mamy?
Wstąp do sklepu sieci Kräuter Kühne, mają zioła i przyprawy. Drobna
wada: trzeba kupić przynajmniej 100g (w 99 procentach) towaru, ale jest
świeży i stosunkowo (porównując do spożywczych) tani.
Możesz jeszcze kupić różne gatunki meksykańskich chile, ale trzeba
wiedzieć gdzie. Jak interesuje, to podam współrzędne.
Napisz co chcesz kupić.

Waldek

1. Data: 2003-02-10 11:15:02

Od: "Joanna" <jodo@[cut]tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczerze mowiac nie mam pojecia co chce kupic :) Najczesciej kupowalam
jedzenie dla kota,ale teraz chcialabym cos dla siebie. Chile meksykanskie
mnie interesuje. I moze jakies sklepy z egzotycznym jedzeniem.

Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2003-02-10 12:04:12

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna:
> Szczerze mowiac nie mam pojecia co chce kupic :) Najczesciej kupowalam
> jedzenie dla kota,ale teraz chcialabym cos dla siebie. Chile meksykanskie
> mnie interesuje. I moze jakies sklepy z egzotycznym jedzeniem.

Sklepy z egzotycznym jedzeniem to np. Vinh Loi. Znam dwa, jeden jest na
północnej stronie Wittenbergplatz, w okolicach KaDeWe (polecam też, w
szczególności żarcie na 6 piętrze). Drugi jest w dzielnicy Steglitz,
Rheinstr coś tam. Od UBahn Walther Schreiber Platz na północ jakieś 200m
po prawej stronie. Kawałek dalej po lewej stronie jest też wspomniany
sklep z ziołami.
Chile możesz kupić w tej samej okolicy. Jest sklep meksykański,
Monterrey czy jakoś podobnie jest na Bundesallee, też 200m na północ od
Walther Schreiber Platz. Drugi sklep jaki znam jest na Kantstr., jakieś
1-2km od Zoo po stonie północnej. Nazywa się Aqui Espana, czy jakoś tak.
No i do turków wstąp, dużo ciekawych rzeczy. Nie będę podawał gdzie, po
prostu wszędzie a zwłaszcza w dzielnicach Kreuzberg, Schoeneberg i
Wilmersdorf.

Waldek

1. Data: 2003-02-10 12:51:53

Od: "Lukasz Madeksza@Uni" <m...@c...tu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> Szczerze mowiac nie mam pojecia co chce kupic :) Najczesciej kupowalam
> jedzenie dla kota,ale teraz chcialabym cos dla siebie. Chile meksykanskie
> mnie interesuje. I moze jakies sklepy z egzotycznym jedzeniem.

Oprocz tych podanych przez Waldka, jest jeszcze sklep azjatycki na Alexie.
Do KaDeWe faktycznie warto zajsc, w koncu jest tam najwiekszy dzial
spozywczy w Europie.

Jesli jestes fanka sera zajdz do Galerii Lafayete (czy jak to sie pisze)
przy Friedrichstr., najwieksza teka serowa w Berlinie.

A nabardziej polecam kupno niemieckich win (szczegolnie Riesling &
Graubungunder) - o wiele wiekszy wybor niz w Polsce
(w KaDeWe jest bardzo duzo, ale drozej niz w discountach).

Moze jeszcze jakies cudaczne oliwy.
No i slodycze :-)

Lukasz "Mikie" Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2003-02-10 12:52:53

Od: "Lukasz Madeksza@Uni" <m...@c...tu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze - zainteresuj sie ogorkami ze Spreewaldu.

Lukasz

1. Data: 2003-02-10 16:05:32

Od: "Joanna" <jodo@[cut]tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za podpowiedzi

Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2003-02-11 19:49:18

Od: "Stempi" <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

o - duzo!!!! Np wyroby z Kassler (peklowana wieprzowina)...

1. Data: 2003-02-12 09:26:59

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Stempi:
> o - duzo!!!! Np wyroby z Kassler (peklowana wieprzowina)...

bez z. Kasseler to przymiotnik. Ale faktycznie, jak kto lubi (a ja
lubię) to wędzona i peklowana wieprzowina jest dobra. Tylko trzeba umieć
zrobić (prawie jak herbatę gotować: nie dodawać soli ;-)) no i dobrze
trafić. Lubi być za słone. Nadaje się jednak wyśmienicie do wszelakich
dań z kapustą (i z kapusty). Jest do kupienia prawie każdy kawałek świni
w tej wersji. Najlepsze są kotlet (z kością i z filetem lub bez) oraz
żeberka.

Waldek

krem
świeze karczochy