Biedny buddysta zen patrzy na Pomnik Zwierząt Rzeźnych

71. Data: 2019-07-15 08:45:59

Temat: Re: Biedny buddysta zen patrzy na Pomnik Zwierząt Rzeźnych
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 2 lipca 2019 01:00:43 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]
>
> królik znany z piękna i dobrego słuchu
> obdarty na futro kończy w ludzkim brzuchu
> kozę karmicielkę jakiś też niecnota
> pożre a z jej braku nawet psa i kota
>
> nie jestem rastuchem i nie słucham reggae
> ani też krysznowcem czy w ogóle vege
> lecz myślę że na nas także przyjdzie kryska
> choć nikt raczej nie wie, jak bardzo jest bliska
>
> ze skór nas obedrą, z piórek nas oskubią
> i wsadzą to miejsce, gdzie bardzo nas lubią
> tak jak ładujemy kury kaczki gąski
> do pieca by zrobić smaczne z nich przekąski
>
> czy jakiś w tym morał? innego morału
> nie ma że nas spotka co nam do przydziału -

co by tu powiedzieć Jakubie...
nie jest to poezja, ale bardzo mądry wiersz;
wiersz prawdziwy i bardzo ładnie, jeśli takiego słowa można tu użyć,
napisany.
naprawdę wspaniały, prosty wiersz, który uświadamia.
tzn. można powiedzieć, że jest to poezja:)
poezja kunsztu, rozumu i warsztatu literackiego
z przekazem prawidłowym, jak najbardziej uczciwym.

jednak nie licz na to, że karma, w naszym, ziemskim świecie, powraca;
bądź szczęśliw, jeśli cię za twoją dobrą karmę nie obmówią.

ja zawsze tak przyjmuję i uwierz mi, że prawie zawsze jestem szczęśliwy.
prościej mówiąc, nie oczekuj zbyt wiele, choć miło, bardzo miło i przyjemnie
jest, gdy po kilku, niekiedy kilkudziesięciu latach usłyszysz słowa,
że jesteś np. najuczciwszym, czy tym człowiekiem, który nigdy nie oszukał drugiego;
i choć nie jest to do końca prawda,
to jednak to coś znaczy i warto choćby dla takich słów żyć.
jednak nade wszystko trzeba żyć ku sobie, ku innym i ku Bogu.
Jednocześnie.

jacek

72. Data: 2019-07-15 09:00:17

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 2 lipca 2019 12:15:02 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Na początek sorry za szczerość. Taka sobie rymowanka na dodatek w niczym
> nie nawiązująca do tytułu.

racja. ale tylko w tym, że tytuł chybiony:)
jednak trzeba wziąć pod uwagę, że Jakub jest "skrzywiony" światopoglądowo
ku buddyzmowi; taka jego "karma":).

wiersz świetny.

jacek

73. Data: 2019-07-15 09:34:38

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 2 lipca 2019 15:11:13 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Tytuł nawiązuje. Gdybyś mieszkał we Wrocławiu i miał ten pomnik w centrum
> miasta jakieś 3 kilometry od domu na ulicy Jatki, gdzie obecnie są sklepy
> artystyczne, a dawniej mieściła się rzeźnia miejska, miałbyś dużo czasu
> do rozmyślań nad holocaustem braci mniejszych.

Jakub, przestań.
Dobrze wiesz, że wiersz, choć prawdziwy, trochę naciągany,
choć w jakimś sensie prawdziwy.
oczywiście, że jesteśmy barbarzyńcami w stosunku do zwierząt wyższych,
tym niemniej zauważ, ze idąc tym postulatem dojdziemy do wniosku,
że pożywianie się jakimkolwiek pokarmem fizycznym jest złe, chyba że istnieją
granice, co nam na danym stopniu rozwoju wypada;
ty być może jesteś w tym względzie na wyższym stopniu rozwoju
i jeść mięsa nie będziesz, za co ci chwała.
ja jestem w tym przypadku na niższym stopniu rozwoju
i dlatego "boleję" nad tym, że mi mięsiwo przyprawione smakuje.

rośliny ty przecież też jesz, choć to też organizmy żywe.

może kiedyś będziemy czerpać tylko ze Słońca, albo pokarmów duchowych.
może kiedyś będziemy wpółmartwi i wpółżywi, jednocześnie.

może kiedyś trzeba zrozumieć, że ponad swoją skalę nie da się wyskoczyć,
chyba że Bóg pozwoli.

i uwierz mi, że jakkolwiek tobie serce by się nie krajało, że lew
pożera gazelę, to żadna wina lwa.

jacek

74. Data: 2019-07-15 09:48:56

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14/07/2019 o 17:56, Trybun pisze:

> Niektórzy mają jakieś swoje idee, i to dla nich gotowi są popełnić
> samobójstwo. Zasadniczo te idee to zwykłe głupoty które kompletnie nic
> nie znaczą. Niby idiotyzm, ale nie do końca, życie/wegetacja dla idei
> musi być piękne.

nie strasz mnie :)

--
gazebo

75. Data: 2019-07-15 09:49:34

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15/07/2019 o 01:44, Izaura pisze:

> widać, nie dostrzegasz głębi.

nie, nie dostrzegam

--
gazebo

76. Data: 2019-07-15 09:50:24

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15/07/2019 o 01:46, Izaura pisze:

> wygląda, jak byś się bał tych linków.

ja to sie znowu boje otworzyc lodowke

--
gazebo

77. Data: 2019-07-30 21:43:09

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.07.2019 o 01:00, Jakub A. Krzewicki pisze:
> A coś takiego mi się rymnęło ;)... jak Sz. Państwu się podoba?
>
> BIEDNY BUDDYSTA ZEN PATRZY NA POMNIK ZWIERZĄT RZEŹNYCH

Jest teoria że jesteśmy hodowani przez reptilian, którzy żywią się
naszym cierpieniem. Aby nie zabrakło złej naszej karmy i niewola się nie
kończyła, ludzie generują złą karmę znęcając się nad zwierzętami.

Wyborcy PO to przestępcy...
Znalezione w sieci...
Michałkiewicz forever!
Kto napisał "Chama nad Niemnem"?