Bół brzucha, po lewej stronie, 10-15 cm od pępka

1. Data: 2006-05-07 20:05:19

Temat: Bół brzucha, po lewej stronie, 10-15 cm od pępka
Od: "Edek" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że powinienem iść do lekarza i tak zrobię, ale już teraz bardzo
chciałbym się dowiedzieć, co mogę podejrzewać.

Od około pół roku miewałem po jedzeniu ostrego lub dużej ilości słodyczy ból
brzucha, jakieś 10-15 cm na lewo od pępka, na obszarze wielkości dłoni. Ale
dość szybko przechodził.

Teraz boli mnie już ciągle i to niezależnie od tego, czy jem, czy nie. Nie
jest to bardzo silne, ale uciążliwe.

Robiłem ostatnio badania krwi.
Mocznik, kreatynina, kw.moczowy, cukier, bilirubina, AspAT, AIAT, Amylaza,
potas, chlorki w normie.

Sód: 148 (norma do 147)
Trójglicerydy 169 (norma do 165)
Cholesterol 321 (norma do 200)
LDL 248 (norma do 130)

Nie wiem, czy te wyniki mają jakiś związek z moimi bólami, czy nie.
Jestem młodym mężczyzną, mam 18 kg nadwagi. Nie piję, nie palę.

Myślałem, że może trzustka, dlatego zrobiłem amylazę i cukier. Wyszło w
normie.

2. Data: 2006-05-07 20:09:48

Temat: Re: Bół brzucha, po lewej stronie, 10-15 cm od pępka
Od: "Edek" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam jeszcze, że nie jem tłusto, a smażonego w ogóle. Tylko jem sporo
słodyczy (batonów, cukierków i herbatników).

No i zapomniałem podać HDL: 38,8

3. Data: 2006-05-08 04:48:15

Od: twiza <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edek napisał(a):
> Dodam jeszcze, że nie jem tłusto, a smażonego w ogóle. Tylko jem sporo
> słodyczy (batonów, cukierków i herbatników).
>
> No i zapomniałem podać HDL: 38,8
na ból brzucha polecam no-spe, a co do cukierków może organizm się nie
wyrabia z nadmiarem slodyczy.

4. Data: 2006-05-08 07:33:18

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edek" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jestem młodym mężczyzną, mam 18 kg nadwagi. Nie piję, nie palę.
>
> Myślałem, że może trzustka, dlatego zrobiłem amylazę i cukier. Wyszło w
Jeżeli całkowitego cholesterolu masz 321, JDL c48, a HDL 39, to wyniki tego
są fatalne. I nie chodzi tu o to, że masz wysoki cholesterol całkowity
(321), tylko o to, że pozostałe frakcje cholesterolu są w bardzo złej
korelacji do całkowitego.
Jeżeli masz cholesterol całkowity 321, to cholesterol LDL powinien być do
70% całkowitego, czyli ok. 225, ale to nie jest jeszcze wynik LDL-u fatalny.
Natomiast HDL-u powinien być minimum 20% cholesterolu całkowitego, czyli ok.
64. I to jest fatalne.
Nie musi to być, ale może początek miażdżycy.
Twoja dieta jest również fatalna. Jeżeli jemy coś "nienaturalnego" (mam na
myśli słodycze), i boli nas brzuch, to nie wolno nigdy jeść tych produktów,
po których mamy dolegliwości. Organizm nam podpowiada. Ale Ty może
nasłuchałeś się reklam, które mówią, że "co nam tam bóle, zazyjemy espumisan
i możemy jeść dalej to co lubimy".
Wszelkie dolegliwości przewodu pokarmowego są spowodowane w 99% jedzeniem
nadmiaru cukrów, czyli węglowodanów. Szczególnie chodzi o cukry proste. A
dam Tobie przykład do czego jest potrzebny cukier w przyrodzie. Połóż na
łące kawałek mięsa, kawałek chleba, trochę ryżu, kilka jarzyn, kilka
oowoców, kilka łyżek miodu, pół kg cukru, 1/2 kg mąki ziemniaczanej i
obserwuj co się dzieje. Przyjdą do tych produktów robali, grzyby, pleśnie,
wszystkie wymienione produkty po jakimś czasie znikną oprócz cukru, miodu i
mąki ziemniaczanej. Te trzy produkty pozostaną na wieki wieków. One nie są
potrzebne przyrodzie. Wyciągnij Z tego wnioski.
Błędem jest Twoje rozumowanie, że jedzenie tłuste i smażone jest niezdrowe.
Ja zawsze jem bardzo tłusto, smażone jem codziennie, a o istnieniu przewodu
pokarmowego "nie wiem wcale".
Ale gdybyś jadł tłusto i słodko, to szybki postęp miażdżycy.
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2006-05-08 07:51:56

Od: z <b...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

To jest trzustka. Dostała za dużo tłuszczy i cukru z pokarmem do
przetworzenia i dlatego boli. Jeśli będziesz tak jadł to możesz
spowodować uszkodzenie trzustki i dostaniesz cukrzycę.

6. Data: 2006-05-08 23:25:58

Od: "Edek" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest trzustka. Dostała za dużo tłuszczy i cukru z pokarmem do
> przetworzenia i dlatego boli. Jeśli będziesz tak jadł to możesz spowodować
> uszkodzenie trzustki i dostaniesz cukrzycę.

Byłem dzisiaj na pełnym USG jamy brzusznej.
Wszystkie narządy po kolei mam OK.
Lekarz zasugerował, że to jelito. Pewnie czeka mnie kolonoskopia.

Co śmieszne, idąc na badanie mogłem zjeść tylko lekki posiłek i przez pół
dnia byłem o 2 kanapkach, a po południu też tylko 2 kanapki. Jadłem wolno i
spokojnie, czyli całkowicie inaczej niż zwykle. I jak na razie mnie nie
boli.

7. Data: 2006-05-09 06:36:02

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> i spokojnie, czyli całkowicie inaczej niż zwykle. I jak na razie mnie nie

To wiec zmien swoje nawyki zywieniowe. Pewnie jadles za duzo, za slodko i za
macznie.
A moze przez pewien czas zrezygnujesz z macznych produktow na rzecz
gotowanych warzyw+mieso+jajka+twarog. Zobaczysz czy bole mina. A przede
wszystkim nie lacz w daniach obiadowych ziemniakow (takze ryzu czy makaronu)
z dodatkiem miesnym - mozesz je zastapic np. warzywami na parze.
Czy umiesz obejsc sie bez pieczywa? Sprobuj chociaz :)
No i pij wode niegazowana. Zadnych napojow slodzonych i gazowanych. Ze
slodyczami powinienes sie pozegnac;)

Moze nie bedzie konieczna kolonoskopia, ktora to do przyjemnych z pewnoscia
nie nalezy?
Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

8. Data: 2006-05-09 07:20:17

Od: "Morderca uczuć" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edek napisał(a):
> Wiem, że powinienem iść do lekarza i tak zrobię, ale już teraz bardzo
> chciałbym się dowiedzieć, co mogę podejrzewać.

Mam jelito nadwrażliwe i podobne dolegliwości. Ból i uczucie
spuchnięcia w okolicy dwunastnicy i jelita grubego. Pomaga lepsza
dieta (błonnik) i uniknie stresu. Z leków polecam Debridat (na
receptę).
Pozdrawiam.

9. Data: 2006-05-09 21:23:34

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edek" napisał:

> Myślałem, że może trzustka, dlatego zrobiłem amylazę i cukier.
> Wyszło w normie.

Oczywiście, że trzustka. Słodycze plus nadwaga plus hiperlipidemia to
może być cukrzyca typu drugiego. Polecam zrobić krzywą cukrową,
oznaczyć hemogobinę glikowaną. Pomiar samej glikemii nie musi być
miarodajny. A w leczeniu traktuje się obecnie cukrzycę jako zespół
metaboliczny i wiekszą wagę przywiązuje do "zbicia" cholesterolu niż
samego wyrównania glikemii.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

10. Data: 2006-05-10 20:21:58

Od: "Edek" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miarodajny. A w leczeniu traktuje się obecnie cukrzycę jako zespół
> metaboliczny i wiekszą wagę przywiązuje do "zbicia" cholesterolu niż

No ale czy w takiej sytuacji USG nie wykazałoby problemów z trzustką?

dlonie
GABINET STOMATOLOGICZNY - Jakie wymogi?
Tłumaczenie znaczeń z wyników badan moczu na angielski?
Podwyzszona temperatura, ogolne oslabienie
Rehabilitantka, kto może nią być?