Ból żołądka, czy przez Metypred?

1. Data: 2005-06-26 08:41:53

Temat: Ból żołądka, czy przez Metypred?
Od: "zyd" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mama od tygodnia bierze tabletki (na zapalenie tarczycy) Metypred, dziś w
nocy pojawił się u niej bardzo silny ból żołądka i pieczenie przełyku w
czasie przełykania, tak jakby zgaga. Zastanawiam się, czy do tych hormonów
nie trzeba brać jakiś tabletek ochronnych, na żołądek?

Dziękuje wszystkim i pozdrawiam!

2. Data: 2005-06-26 15:24:22

Temat: Re: Ból żołądka, czy przez Metypred?
Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

zyd napisał(a):

> [...]
> czasie przełykania, tak jakby zgaga. Zastanawiam się, czy do tych hormonów
> nie trzeba brać jakiś tabletek ochronnych, na żołądek?

hm.. ja przy metypredzie brałam kalipoz (bo niestety sterydy obniżają
poziom potasu)... ale nic po za tym...

ja też źle się czułam, to fakt...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

3. Data: 2005-06-26 17:55:20

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dłuższe stosowanie sterydów typu metypred sprzyja np. wrzodom żołądka- może
odzywaja sie dawne problemy na tym tle?

4. Data: 2005-06-26 18:09:09

Od: "zyd" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <j...@g...pl> napisał:
> dłuższe stosowanie sterydów typu metypred sprzyja np. wrzodom żołądka-
może
> odzywaja sie dawne problemy na tym tle?

2xNie. Żadnych problemów na tym tle nie było i preparat jest stosowany, jak
już wcześniej zaznaczyłem, od tygodnia.

5. Data: 2005-06-26 18:10:06

Od: "zyd" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał:

> hm.. ja przy metypredzie brałam kalipoz (bo niestety sterydy obniżają
> poziom potasu)... ale nic po za tym...
>
> ja też źle się czułam, to fakt...

Będę miał to na uwadze, dzięki :)

6. Data: 2005-06-26 18:14:01

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

justy napisał(a):
> dłuższe stosowanie sterydów typu metypred sprzyja np. wrzodom żołądka- może
> odzywaja sie dawne problemy na tym tle?

i jeszcze jedno - tak przy okazji...

przy dłuższym stosowaniu należy dbać o dietę, tzn jeść lekkie,
łatwostrawne potrawy, gdyż te leki obciążają wątrobę i jeżeli pacjent
nie kontroluje tego co je, może się nabawić cukrzycy typu II

co prawda lekarz powinen o tym poinformować, ale jakby co to piszę...

PS: nawet jak nie bierzesz długo metypredu to i tak nieco lżejsza dieta,
łagodniejsza dla wątroby, byłaby dobrym pomysłem...

7. Data: 2005-06-26 19:50:07

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2xNie.
a czemu aż 2 razy nie? szybkość powstawania wrzodów zależy też od dawki i
"indywidualnej wrażliwosci". ból i zgaga mogą być pierwszymi objawami.
lekarze często do sterydów zapisują np. ranigast czy inhibitory pompy
protonowej- jako ochronę.
najprościej bedzie pogadać z lekarzem zamiast bawić sie w internetowe
zgadywanki.

8. Data: 2005-06-26 20:06:04

Od: "zyd" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisała:

> co prawda lekarz powinen o tym poinformować, ale jakby co to piszę...
>
> PS: nawet jak nie bierzesz długo metypredu to i tak nieco lżejsza dieta,
> łagodniejsza dla wątroby, byłaby dobrym pomysłem...

Dobrze. Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi :)

Pozdrawiam.

9. Data: 2005-06-26 20:15:27

Od: "zyd" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> a czemu aż 2 razy nie? szybkość powstawania wrzodów zależy też od dawki i
> "indywidualnej wrażliwosci". ból i zgaga mogą być pierwszymi objawami.

Temu nie zaprzecze. Rzeczywiście, dawka wysoka, bo 16mg rano i 8mg po
obiedzie (oczywiście w tabletkach).

> lekarze często do sterydów zapisują np. ranigast czy inhibitory pompy
> protonowej- jako ochronę.
> najprościej bedzie pogadać z lekarzem zamiast bawić sie w internetowe
> zgadywanki.

Sam nie będę z nim rozmawiał, ale pokieruje mamą. Ponadto, pozwolę sobie
uważać, że takie "zabawy", jak ja je robię są wskazane, pomogę mamie - a
właściwie też, to najwięcej Wy. Za co dziękuję, bardzo, za wszystkie uwagi.

Pozdrawiam.

10. Data: 2005-06-26 22:08:24

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

zyd napisał(a):

> Temu nie zaprzecze. Rzeczywiście, dawka wysoka, bo 16mg rano i 8mg po
> obiedzie (oczywiście w tabletkach).

hm... zaczynałam od takiej... powoli ją potem zmniejszałam... i wiesz co
Ci powiem?? fizycznie najgorzej zniosłam właśnie zmniejszanie dawek i w
ogóle odstawienie, mimo iż jakoś specjalnie długo nie brałam...

tak jakby organizm się przyzwyczaił, a bez to był kompletnym flakiem ;)
często mnie głowa bolała, dużo spałam, byłam non stop zmęczona...

> [...]
> właściwie też, to najwięcej Wy. Za co dziękuję, bardzo, za wszystkie uwagi.

hm.. a mogę spytać ile mama ma lat??

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

brak okresu
Polepszenie pamięci - jak?
"krwawienie z odstawienia" w czasie brania pigulek
Andractim na Ginekomastie - czy to dziala ? Bezpieczne?
Betoptic