Bonsai - brzoza

11. Data: 2004-11-08 14:30:33

Temat: Re: Bonsai - brzoza
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message
news:cmne4j$mee$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie?
> A to ciekawe rzeczy prawisz.

Jesli rosnie na plocie japonskim, to jest bonsai, inaczej nie :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2004-11-09 21:40:07

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie?
> A to ciekawe rzeczy prawisz.
> Możesz mnie oświecić trochę?

Bonsai jest rodzajem sztuki ogrodniczej - na ostateczny ksztalt kompozycji
sklada sie donica, sposob ciecia i uksztaltowanie korony (w stylu np.:
chokkan, myohgi). W koncu w kwiaciarniach sprzedaje sie czesto niby-bonsai,
ktore w rzeczywistosci sa tylko przycietymi roslinami w doniczkach. To tak
jakby porownywac rysunek dziecka (na pewno w jakis sposob oryginalny i
spontaniczny) z dzielami wielkich malarzy.

Elfir

13. Data: 2004-11-09 23:41:36

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]

[ciach elfir]

> Bonsai z brzoz przede wszystkim nie zachowuje ksztaltu duzego drzewa z
> przewisajacymi galeziami.

Wedle mnie, piszesz bzdury, kto powiedzial, ze bonsai ma nasladowac,stare
kilkudziesiecioletnie drzewa???

>Poza tym szybko rosnie co wymaga czestego
> korygowania ksztaltu i ciaglego przedrutowania, gdyz kora jest cienka i
> kazde zaniedbanie prowadzi szybko do znieksztalcenia pedow.

Stosowales moze kiedys drut z oplotem? Fachowcy zalecaj mieki drut miedziany i
jedwabny oplot.

> Akurat w bonsai z brzozy praktycznie wcale nie widac bialej kory.
> Przynajmniej w tych okazach, ktore mialam okazje widziec. Byc moze w duzych
> bonsai (wys. ok. 1m) jest lepiej widoczna.

Kolor kory wynika z wieku drzewka a nie wielkosci!

> Z rodzimych drzew IMHO najlepiej wypada grab, ktory jest gatunkiem
> plastycznym, znoszacym bardzo dobrze formowanie. Jest rowniez cienioznosny.
> Rownie ladny jest wiaz, ktory lepiej niz grab znosi susze.

Z tym mozna dyskutowac.
Wydaje mi sie, ze twoja opinia to chyba raczej.... chec
zaznaczenia polemicznej postawy niz poparta doswiadczeniem widza.

14. Data: 2004-11-10 00:32:22

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> To tak jakby porownywac rysunek dziecka
> (na pewno w jakis sposob oryginalny i spontaniczny)

Ewentualnie Twoje wypociny z moimi
arcydziełami pisanymi

Pozdrawia jednym słowem boletus

15. Data: 2004-11-15 18:48:16

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wedle mnie, piszesz bzdury, kto powiedzial, ze bonsai ma nasladowac,stare
> kilkudziesiecioletnie drzewa???

Wcale tego nie powiedzialam, ze MUSI nasaldowac. Napisalam, ze bonas z
brzozy nie wyglada tak (ladnie) jak zwykla brzoza.
Tak samo, jak napisalam, ze zaniedbania w pielegnacji prowadza do deformacji
kory, a nie, ze KAZDE drutowanie uszkadza kore brzozom.
Widze, ze w moim poscie odczytujesz co checsz a nie to co jest napisane,
wiec polemika z toba jest co najmniej bezsensowna.
Dla twojej informacji ksztaltowaniem drzewek bonsai interesuje sie od ponad
10 lat.

Elfir

16. Data: 2004-11-15 23:05:42

Od: "<*{{{{{{{{><" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiec polemika z toba jest co najmniej bezsensowna.
> Dla twojej informacji ksztaltowaniem drzewek bonsai interesuje sie od ponad

Dla Twojej informacji, bonsai zajmuje dwa razy dluzej i nie tylko w Polsce;)

17. Data: 2004-11-15 23:16:50

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dla Twojej informacji, bonsai zajmuje dwa razy dluzej i nie tylko w
Polsce;)

No to widze ze drzewka przyslaniaja ci umiejetnosc czytania.

Elfir

18. Data: 2004-11-15 23:28:59

Od: "<*{{{{{{{{><" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> Polsce;)
>
> No to widze ze drzewka przyslaniaja ci umiejetnosc czytania.

Jezeli chcesz merytorycznie duskutowac to prosze, rozwin ta mysl!

19. Data: 2004-11-19 00:15:48

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli chcesz merytorycznie duskutowac to prosze, rozwin ta mysl!

Zupelnie nie rozumiesz co pisze, wyciagajac falszywe wnioski. Tu nie ma o
czym dyskutowac.

Elfir

20. Data: 2004-11-19 19:50:10

Od: "<*{{{{{{{{><" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> Zupelnie nie rozumiesz co pisze, wyciagajac falszywe wnioski. Tu nie ma o
> czym dyskutowac.

Rozumiec to rozumiem (raczej), tylko zupelnie sie z tym nie zgadzam.

Lepsza tarnina?
drzewka-zima
Re: kwiat lotosu
Odkurzacz ogrodowy do lisci - warto ?