Bonsai - pytanie do praktyka.

1. Data: 2004-02-27 13:13:07

Temat: Bonsai - pytanie do praktyka.
Od: "Klaudio" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak możecie to poradźcie mi czy warto się wziąć za tą sztukę. Ogólnie to
bardzo podoba mi się zabawa drzewkami. Zamówiłem już nawet książkę o Bonsai.
Może jest na forum ktoś kto tego próbował?

Pozdrawiam
Klaudiusz
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2004-02-27 13:24:08

Temat: Re: Bonsai - pytanie do praktyka.
Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo podoba mi się zabawa drzewkami. Zamówiłem już nawet książkę o Bonsai.
> Może jest na forum ktoś kto tego próbował?

Nikt sie nie przyzna że miał coś z bonsai wspólnego
wszyscy sie boją - ja też ...;)

Pozdrawiam
Jack

3. Data: 2004-02-27 14:40:06

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:27e5.00000193.403f44f8@newsgate.onet.pl,
Jack napisał(a):

> Nikt sie nie przyzna że miał coś z bonsai wspólnego
> wszyscy sie boją - ja też ...;)
>
> Pozdrawiam
> Jack

bo to tak jakby obciąć nóżki, obciąć rączki, powyrywać skrzydełka

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

4. Data: 2004-02-27 15:13:27

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziadek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> bo to tak jakby obciąć nóżki, obciąć rączki, powyrywać skrzydełka

...a już niedługo wszyscy (no, może z nielicznymi wyjątkami) wypadną
do ogrodów z sekatorami, nożycami, piłami i będą chlastać jak się
patrzy :)))

Pozdrawiam
Ewa
z zamiarem wyruszenia na poszukiwania dobrego sekatora na długim
trzonku

5. Data: 2004-02-27 21:05:52

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja się przyznam, chociaż nie wiem, czy nie do porażki,
bo kiepsko rosnący dąbek, ok. 1,5m, porażony jakimś grzybem
na niedorozwiniętych liściach i gałązkach, po potraktowaniu
sekatorem w celu wydobycia z niego wiadomej formy -
zareagował tak jakby był winoroślą - tzn nie zaowocował,
ale liście zrobiły mu się tłuściutkie i ciemnozielone,
ruszył do wegetacji jak oszalały, jednym słowem ożył.

Pozdrawiam calvi

6. Data: 2004-02-27 21:15:44

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Bonsai.
> Może jest na forum ktoś kto tego próbował?

Tak, ale bardzo amatorsko - tzn. nie wg konkretnego stylu i troche oszukujac
(aby szybciej uzyskac efekt starego drzewka zastosowalam karlowy wiaz
"Jaquline Hiller".

Elfir

7. Data: 2004-02-27 21:37:55

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, ale bardzo amatorsko - tzn. nie wg konkretnego stylu i trochę
oszukując
> (aby szybciej uzyskać efekt starego drzewka zastosowałam karłowy wiąz
> "Jaquline Hiller".
> Elfir

Jeśli dobrze pamiętam to jakieś pół roku temu wspomniałaś
o specjalnych zabiegach skarlających igły u bonsai.
Jeśli możesz to napisz na czym to polega.
Moje 20-to centymetrowe sosny mają kilkucentymetrowe
igły - nie wygląda to zbyt ciekawie :-(
Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

8. Data: 2004-02-27 23:08:31

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o specjalnych zabiegach skarlających igły u bonsai.
> Jeśli możesz to napisz na czym to polega.
> Moje 20-to centymetrowe sosny mają kilkucentymetrowe

Usuwasz wszystkie wiosenne pedy strzelajace prosto w gore, w czerwcu.
Odrastajace pedy powinny miec krotsze igly. Kiedy zaczna drewniec przycina
sie je o 1/3.
Mozna tez ciac igly. Taki zabieg wykonuje sie na iglach starszych (ktore i
tak niedlugo opadna), co 3 lata, lub na mlodych iglach, na pedach, ktore
maja zostac usuniete. Przed cieciem nie nalezy rosliny nawozic azotem.
Najlepiej w roku ciecia w ogole zrezygnowac z nawozenia.
Poniewaz wyprowadzenie iglastego drzewka jest trudniejsze niz lisciastego,
ja eksperymentowalam tylko z lisciastymi.

Elfir

9. Data: 2004-02-27 23:20:01

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AurorA" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> o specjalnych zabiegach skarlających igły u bonsai.
> Jeśli możesz to napisz na czym to polega.
> Moje 20-to centymetrowe sosny mają kilkucentymetrowe

Krótkie igły u sosen, o ile nie są cechą genetyczną, są wpływem braku
substancji odżywczych (głównie w czasie wypuszczania przyrostu). Skracanie
starszych igieł pogłębia jeszcze efekty tego niedoboru, choć uważam je za
zbyt drastyczne.

pozdrawiam
Kidzio
www.ogrody.info

10. Data: 2004-02-27 23:22:19

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poniewaz wyprowadzenie iglastego drzewka jest trudniejsze niz lisciastego,
> ja eksperymentowalam tylko z lisciastymi.

Ja próbuję głównie z iglastymi. Jałowce są w porządku,
lecz sosny mi się nie podobają. Roślin wcale nie nawożę
(nie licząc garstki kompostu przy corocznym przesadzaniu).
Pędy tnę tak jak mówisz a nowe igły niewiele mniejsze :-(
Igieł ciąć nie próbowałem.
Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

Hibiskus