Bracia w różnym gatunku

1. Data: 2002-01-04 11:35:46

Temat: Bracia w różnym gatunku
Od: "ojmat" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie. Nie jestem tu częstym bywalcem. Odzywam się
jednak, choć raz na kwartał, co już zauważono i za co
dziękuję. Bywam tu jak anonimowy pasażer w przedziale
pociągu, nigdy nie wysiadam na ostatnim przystanku i
zmieniam często swój nick. Dziękuję za życzenia świąteczne
i również życzę wiary w Nowy Lepszy Rok 2002. Aktualnie
śledzę między innymi temat "Problemy rodzinne" i wydaje mi
się, jak na mój nos, że należałoby baczniej zwrócić uwagę na
relacje pomiędzy bogatą teściową a biedną synową. Ja też mam
problem rodzinny, ale w relacji z moimi braćmi. Przejdę,
zatem do tematu. Mam trzech młodszych braci. Młodszy ode
mnie o rok ma imię Adam, potem kolejno Tomasz i najmłodszy
Mateusz. Zatem razem jest nasz czwórka. No dobra! Nie
wkurzajcie się już z moich matematycznych popisów, bo sprawa
jest raczej nie do śmiechu. Wszyscy bracia są już
samodzielni, dorośli i każdy z nas ma dzieci. Zawsze
spotykaliśmy się wszyscy ze swoimi rodzinami na wspólnej
kolacji wigilijnej u rodziców. Stopniowo się to psuło
zwłaszcza od czterech lat, od śmierci naszego ojca. W
ostatnią wigilię jednak do wspólnego spotkania nie doszło.
Przypuszczam, że każdy uczynił podobnie jak ja, tzn. wpadł
do naszej matki w wieczór wigilijny na chwilkę, aby złożyć
życzenia i chodu. Dlaczego tak się dzieje? Wyjaśnianie tego
będzie trochę przydługie jak na post na tą grupę, (nadaje
się może bardziej na pl.soc.prawo), dlatego kto będzie
chciał czytać dalej to może kontynuować w następnym poście o
podobnym tytule: "Brat w lepszym gatunku" cz. II.

Ryszard Spokojny

1. Data: 2002-01-04 18:42:23

Temat: Re: Bracia w różnym gatunku
Od: "Little Dorrit" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ojmat" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

Aktualnie śledzę między innymi temat "Problemy rodzinne" i wydaje misię, jak
na mój nos, że należałoby baczniej zwrócić uwagę na relacje pomiędzy bogatą
teściową a biedną synową.

W istocie teściowa z 20- to letnim stażem pracy na pewno ma duże zasoby
finansowe w porównaniu z rozpoczynającą start zawodowy młodą synową. Jeżeli
jeszcze teść pracowity i z dobrą pozycja zawodową, to nie ma co porównywać.
Ale gdzie problem?
Dorrit

1. Data: 2002-01-04 22:02:11

Od: "Ryszard Spokojny" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Little Dorrit" <z...@c...pl> napisał w
wiadomości news:a14uc7$2c3$8@news.tpi.pl...

> [...]
młodą synową. Jeżeli
> jeszcze teść pracowity i z dobrą pozycja zawodową, to nie

No właśnie. Teściowe doskonale potrafią urażać ambicję i
gnębić psychicznie. Biedna synowa, która nie odpowiada
wizerunkowi teściowej (nie wniosła żadnego "wiana", no i kim
rzesz ona jest w porównaniu z jej ukochanym najdroższym
synem) i nie broni jej małżonek przed matką w zasadzie jest
na przegranej pozycji. :-)

Ryszard Spokojny

"Brat w lepszym gatunku" cz. II
nerwica natrectw
Poszukiwany - sprawdzony psycholog w Warszawie
Po rozstaniu
Prywata - psych.uw