Brudne słupki betonowe

1. Data: 2002-04-04 06:17:25

Temat: Brudne słupki betonowe
Od: "Kris" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!
Mam taras ogrodzony słupkami z barwionych elementów odlewanych z betonu.
Między słupkami są deski i właśnie podczas ich malowania pobrudziłem słupki
Drewnochronem, poza tym słupki ogólnie nie są za piękne (jakoś tak
wypłowiały od warunków atmosferycznych) i nie można ich niczym wyczyścić.
Pomóżcie prosze może ktoś wie czym można by było pomalować teraz te całe
słupki na kolor podobny do orginału (ceglany).

2. Data: 2002-04-04 06:29:07

Temat: Re: Brudne słupki betonowe
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> napisał w wiadomości
> Pomóżcie prosze może ktoś wie czym można by było pomalować teraz te całe
> słupki na kolor podobny do orginału (ceglany).

Może farbą???
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2002-04-04 07:14:29

Od: "Kris" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Kris" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> napisał w wiadomości
> Może farbą???
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

No na to to też wpadłem, chodziło mi raczej o to jaką farbą. Wiem, że to
troche NTG i dziekuje za dyskretne zwrócenie uwagi ale mimo to mysle iż
estetyka ( wtym wypadku) ogrodzenia tarasu powinna mieścić się w ramach
grupy.
Rośliny powinny mieć ładną oprawę :-)

4. Data: 2002-04-04 09:59:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> troche NTG i dziekuje za dyskretne zwrócenie uwagi ale mimo to mysle iż
> estetyka ( wtym wypadku) ogrodzenia tarasu powinna mieścić się w ramach

Najlepiej naturalnymi barwnikami, powiedz na jaki kolor to coś się
dobierze.
A może lubisz porosty? I pozwolisz im zasiedlić te słupki?
Jak to zrobić i czy jest to możliwe przeczytasz w Ogrodach 1/2002.
--
Pozdr. Jerzy

5. Data: 2002-04-04 12:44:33

Od: "Kris" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A może lubisz porosty? I pozwolisz im zasiedlić te słupki?
> Jak to zrobić i czy jest to możliwe przeczytasz w Ogrodach 1/2002.

Najlepiej gdyby był to kolor ceglany

6. Data: 2002-04-04 13:35:42

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej gdyby był to kolor ceglany

Ceglany? powiadasz, no to jeszcze powiedz z czego ta cegła.
;-)))

Czerwienie mieszanka suszonych i startych na proszek owadów, ziaren henny
(z hennowego krzewu zwanego inaczej turecznicą lub lawsonią) oraz
sproszkowanej kory sosny.
Błękit - indygo z indygowca barwierskiego;
Szary i brązowy - z tartych łusek orzechów;
Zielony z mieszanki różnych kolorów i suszonych jagód.
Żółty z szafranu, skórki granatu, wilczomlecza.
Do utrwalania wykorzystywano m.in. tłuszcz barani i mocz.
Trwałości i intensywności otrzymywanych niegdyś w ten sposób barwników nie
dorównują farby syntetyczne.

Równie dobre będą bejce, są w różnych kolorach.

Albo jeszcze i to:
Barwniki roślinne
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_14_22.a
sp
--
Pozdr. Jerzy

7. Data: 2002-04-04 15:39:26

Od: "ela b." <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

można na wiosnę posadzić pnące roślinki. mam taki, z fioletowymi kwiatami
jest b. ładny

8. Data: 2002-04-04 15:47:57

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> >
> Najlepiej gdyby był to kolor ceglany

Przede wszystkim oczyścił bym je ryżową szczotą .
A farbę znajdziesz w każdym większym specjalistycznym markecie - musisz
szukać takiej do betonu .

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

9. Data: 2002-04-04 15:51:46

Od: "tick" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> wrote in message
[...]
:
:
:
Hmm kiedys byla w tv reklama farby do betonu bodajrze Betondur czy cos w
tym stylu mialo to kilka odcieni kolorow moze cos znajdziesz??

Marek (tick)

10. Data: 2002-04-04 17:08:33

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcesz miec slupki antyczne? Zrob farbe z piwa, cukru i MCHU. Powaznie. Beda
omszale a Twoj dom bedzie wygladal jak stuletni dworek (przynajmniej w
czesci).
Pozdrawiam
Grzegorz

> [...]
> Pomóżcie prosze może ktoś wie czym można by było pomalować teraz te całe
> słupki na kolor podobny do orginału (ceglany).

"wiaz zwisly"
fenitrotion
Skalnik + iglaki w zacienionym miejscu.
Kłopoty z astrem alpejskim