Brzoskwinia

11. Data: 2003-04-10 10:15:43

Temat: Re: Brzoskwinia
Od: Robert <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji
czy borowke amerykansko
czyms sie pryska?

12. Data: 2003-04-10 10:33:44

Temat: Odp: Brzoskwinia
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik 1stgreen <1...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b73ctb$rf9$...@n...news.tpi.pl...
> Pryskac letnim roztworem , a jak przyjdzie wiosna za ten dajmy tydzien to
> jeszcze raz. PP

A co się może porobić gdy Sylitem popękane pąki zostaną spryskane? Poważnie
proszę bo ryzyko chcę oszacować.
Pozdrawiam :-)
Janusz

13. Data: 2003-04-10 10:56:52

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b73hac$ipa$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał(a):

> A co się może porobić gdy Sylitem popękane pąki zostaną spryskane?
> Poważnie proszę bo ryzyko chcę oszacować.

Hejka. Chyba jednak żartujesz :-) Ryzyko uszkodzeń brzoskwini jest
żadne, natomiast nie uda Ci się prawdopodobnie,dokładnie zwalczyć
konidii Taphrina deformans, które przenoszone z deszczem na rozwijajace się
liście, je zakażają (tzn. liście) po dekariotyzacji:-(
Pozdrawiam antygrzybowo Ja...cki

14. Data: 2003-04-10 11:08:32

Od: Robert <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A sa jakies niepokojace objawy? Bez tego nie ma co pryskac:-)
>
> Pozdrawiam, Basia.
Zadnych objaw, poza jedna martwa
Pytam profilaktycznie.

15. Data: 2003-04-10 11:26:15

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b73im9$pof$...@a...news.tpi.pl...
> Hejka. Chyba jednak żartujesz :-)
Nie żartuję. Pytam o wpływ opóźnionego oprysku na owocowanie. Ostatecznie na
owocach mi zalezy, a nie na tym jak liście wyglądają.
Pozdrawiam :-)
Janusz

PS

Ryzyko uszkodzeń brzoskwini jest > żadne,

drzewa czy owocowania?

natomiast nie uda Ci się prawdopodobnie,dokładnie zwalczyć > konidii
Taphrina deformans,

Nie jestem hobbystą walki z grzybami skoro one nieszkodliwe.
Choć gwoli prawdy nieszkodliwe borowiki w lesie tępię - którykolwiek by mi
sie w lesie nie pokazał, natychmiast ląduje w koszu... :-)
pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2003-04-10 11:46:55

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b73kco$50b$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał(a):

> Ryzyko uszkodzeń brzoskwini jest > żadne,
>
> drzewa czy owocowania?

To chyba jednoznaczne. Czyżbyś myślał, że opryskanie Syllitem może
spowodować uschnięcie drzewa? Ale was ten Michał nastraszył:-)
Jak liście kiepskie, to i owoce marniacze:-( Trza pryskać;-)

> Nie jestem hobbystą walki z grzybami skoro one nieszkodliwe.
> Choć gwoli prawdy nieszkodliwe borowiki w lesie tępię - którykolwiek by mi
> sie w lesie nie pokazał, natychmiast ląduje w koszu... :-)

Ja też tak mam:-)
Pozdrawiam prawdziwkowo Ja...cki

17. Data: 2003-04-10 11:55:41

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b73lk2$av3$...@a...news.tpi.pl...

mi > > sie w lesie nie pokazał, natychmiast ląduje w koszu... :-)
> Ja też tak mam:-)

Gdzie zbierasz??? ;-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

18. Data: 2003-04-10 11:56:23

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b73m3t$d8r$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz
Czapski<j...@t...pl> napisał(a):

> Gdzie zbierasz??? ;-)))

Hejka. Za Bugiem;-)
Ja...cki

19. Data: 2003-04-10 12:10:23

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b73m5p$di0$...@a...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:b73m3t$d8r$1@atlantis.news.tpi.pl Janusz

> Hejka. Za Bugiem;-)
> Ja...cki

Ja też za Bugiem ( z Twojej strony) :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Niemniej oczekują (gdy będą) na przełomie VIII/IX powiadomienia bym za Bug
się na prawdziwki wybrał... :-)))
J.

20. Data: 2003-04-10 13:53:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> wrote in message news:b73blr$mhe$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
>
> Bezposrednio po cieciu [na poczatku kwietnia] / choroby grzybowe kory i
> drewna
> - smarowanie ran: Santar SM, Funabn 3.
>
> Po kwitnieniu / leukostomoza drzew pestkowych, parch brzoskwini,
> brunatna zgnilizna dzrew pestkowych, dziurkowatosc lisci.
> - Topsin M -0,1% + Kaptan50 -0,2% [mozna mieszac oba preparaty]
>
> Po kwitnieniu / mszyce.
> -Pirimor -0,05%, Decis2,5 EC -0,04%.
>
> Po ewentualnym gradobiciu / leukostomoza drzew pestk.
> - Topsin M -0,1%.
>
> Gdy opadnie 30% lisci / leukostomoza drzew pestkowych.

A jesli jakies owoce beda, to do hermetycznego pojemnika i dobrze
zakopac, zeby nikt ich przypadkiem nie zjadl :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz